۱۲۳۵۶۱۰
۲۹
۲۹
پ

لینک سازی خارجی چیست؟

اگر با طراحی سایت و پیش‌نیازهای آن برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی آشنا باشید، حتما از اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت نیز آگاه هستید. وب سایت‌هایی که از قوانین سئو پیروی نکنند، در رقابت با سایت‌های سئوشده شکست خورده و در حوزه آنلاین به موفقیتی نمی‌رسند. درواقع موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی در گرو بهینه‌سازی سایت آن‌ها است. ازاین‌رو وبمستران در تلاشند که تکنیک‌های مختلف سئو را بر روی سایت خود پیاده‌سازی کنند. سئو فرآیندهای بسیار مختلفی دارد و لینک‌ سازی خارجی بخش مهمی از پروسه بهینه‌سازی سایت در بخش سئو خارجی است. اگر فرآیند لینک‌ سازی خارجی به‌درستی انجام شود، نتایج شگفت‌انگیزی در افزایش رتبه سایت خواهد داشت‌. به‌همین دلیل لازم است که با این تکنیک از سئو خارجی آشنا شده و اصول و ترفندهای آن را بشناسید.

 

لینک‌ سازی خارجی و انواع آن را بشناسید

برای این که بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید سایت خود را برای موتور جست‌وجوی گوگل بهینه‌سازی کنید. سئو یا بهینه‌سازی شامل راهکارهای بسیار مختلفی است، که هر سایت می‌تواند به تناسب وضعیت خود در جدول جست‌وجو آن‌ها را اجرا و پیاده‌سازی کند‌. سئو خارجی یکی از ارکان اصلی بهینه‌سازی سایت است. همان‌طور که می‌دانید سئو خارجی به‌آن دسته از فرآیندهای بهینه‌سازی اطلاق می‌گردد که در بیرون از فضای سایت پیاده‌سازی شده و رتبه سایت را ارتقاء می‌دهد. ساخت لینک یا دریافت بک لینک نیز یک استراتژی در سئو خارجی است. در تعریف لینک‌ سازی می‌توان گفت: فرآیندی است که با هدف دریافت لینک برای هدایت کاربران هدف، به‌سمت سایت مورد نظر انجام می‌شود. ساخت لینک خارجی در حقیقت به دریافت لینک‌هایی اشاره دارد که از سایت‌های دیگر به‌سمت سایت ارسال می‌شوند.

لینک‌ سازی با نام‌های دیگر: بک لینک و اکسترنال لینک هم شناخته می‌شود. عملکرد آن نیز بدین صورت است که کاربر از یک سایت با آدرس مشخص بر روی آدرس سایت دیگر کلیک کرده و به سایت هدف هدایت می‌شود. گویی صاحبین سایت‌ها از همکاران خود درخواست می‌کنند که آن‌ها را به کاربران هدف بیشتری معرفی کنند. به‌این‌ترتیب تعامل بین سایت‌ها سبب رشد و ارتقاء آن‌ها می‌شود. دریافت بک لینک به دو روش طبیعی و دستی یا مصنوعی انجام می‌شود. در روش طبیعی مانند بازاریابی یا تبلیغ دهان‌به‌دهان کاربران از خدمات و محصولات شما تعریف کرده و با قراردادن لینک خرید، شما را به مشتریان بیشتری معرفی می‌کنند. دریافت بک لینک طبیعی در صورتی امکان‌پذیر است که یک وب سایت حرفه‌ای و باکیفیت داشته‌باشید. دراین‌صورت بک لینک هزینه ای برایتان نخواهد داشت. در روش بک لینک مصنوعی داستان کمی متفاوت است و وبمستران باید خود برای جذب کاربران اقدام کنند. صاحبین سایت‌ها در لینک‌ سازی مصنوعی از یک استراتژی ازپیش‌تعریف‌شده استفاده می‌کنند.

تفاوت لینک‌ سازی طبیعی و مصنوعی

لینک سازی خارجی چیست؟

در فرآیند لینک‌ سازی دستی یا مصنوعی وبمستران باید به خرید رپورتاژ آگهی یا خرید بک لینک بپردازند، که آن هم قواعد خاص خود را دارد. در مورد تفاوت این دو نوع لینک نیز مشخص است که بک لینک طبیعی و ارگانیک بهتر از لینکی است که به‌صورت دستی به کاربران معرفی می‌شود. گوگل همواره در تلاش است که بهترین پاسخ را در نتیجه سرچ به کاربران خود ارائه دهد؛ در نتیجه سعی دارد سایت‌های قدرتمند و باکیفیتی که به نوعی لایق رتبه اول هستند را به کاربران خود معرفی کند.‌ طبیعتا سایتی که به‌خودی‌خود دربین کاربران گوگل وایرال و معرفی می‌شود، کیفیت بالایی داشته و مورد اعتماد آن‌ها قرار گرفته‌است. مسئله اینجا است که در دنیای اینترنت با وجود میلیون‌ها سایتی که در رقابت با یکدیگر فعالیت می‌کنند، نمی‌توان دست‌روی‌دست گذاشت و منتظر بک لینک ارگانیک ماند.

بنابراین صاحبین سایت‌ها باید ضمن دریافت بک لینک مصنوعی با پیاده‌سازی سایر استراتژی‌های سئو از جمله سئو تکنیکال، سئو داخلی و تولید محتوای حرفه‌ای، برای داشتن یک وب‌سایت قدرتمند و مورد اعتماد تلاش کرده و مسیر لینک‌ سازی طبیعی را نیز هموار سازند. به‌این ترتیب می‌توان انتظار داشت که گوگل سایت سئوشده را پسندیده و در صفحه اول خود قرار دهد. اگر برای دریافت بک لینک مصنوعی به خرید رپورتاژ آگهی بپردازید، تبلیغ شما برای همیشه در دنیای وب باقی‌می‌ماند. از طرفی اکسترنال لینک طبیعی منجر به افزایش بازدید و ترافیک سایت شده و به‌این ترتیب مسیر برندسازی نیز هموار می‌شود.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یک واژه آشنا در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و از آنجا که رپورتاژ روشی برای دریافت بک لینک است، می‌توان لینک‌ سازی را نیز در حوزه بازاریابی آنلاین جای داد. رپورتاژ در واقع گزارش یا محتوای تألیفی با ماهیت خبری و اطلاع رسانی است که نویسنده آن به‌شکلی مستندگونه و با حالتی داستانی به معرفی خدمات، محصولات و یا برند خاصی می‌پردازد. در نهایت نیز کاربران را به‌سمت ارائه‌دهنده محصول یا خدمات هدایت می‌کند. کاربران می‌توانند به کمک رپورتاژ آگهی به پاسخ سوالات خود در حوزه‌های مختلف برسند‌؛ بنابراین می‌توان گفت رپورتاژ ضمن تبلیغات، جنبه آموزشی هم دارد. هدف از رپورتاژنویسی این است که مشتری در کنار آموزش و کسب اطلاعات لازم مجاب به خرید و استفاده از محصول یا خدمات مورد نظر شود. این ویژگی تفاوت رپورتاژ با سایر مطالب وبلاگ را مشخص کرده و به‌آن جنبه تجاری می‌بخشد.

خرید رپورتاژ آگهی یک‌ تیر و دو نشان است. به‌این‌صورت که وقتی رپورتاژ خبری را در سایت‌های پر بازدید و قدرتمند منتشر می‌کنید، به اعتبار دامنه خود می‌افزایید که نقش مهمی در برندسازی دارد. از طرفی با لینک‌ سازی از طریق رپورتاژ و هدایت کاربران هدف به سایت شما ضمن افزایش فروش، سود مالی مناسبی خواهید داشت.‌ بهتر است بگوییم با خرید رپورتاژ خبری، اعتمادسازی بین کاربران نیز شکل گرفته و با ارتقاء آگاهی مشتری نسبت به جزئیات محصول، خدمات نرخ کلیک بر روی عناوین رپورتاژ نیز افزایش می‌یابد. به‌این ترتیب سایت میزبان ترافیک بالایی را تجربه خواهد کرد. همان‌طور که گفتیم ساخت بک لینک قواعد خاص خود را دارد و درصورتی‌که مطابق اصول آن عمل نکنید، نتیجه خوشایندی دریافت نخواهید کرد. از آنجا که گوگل قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای سئو سایت‌ها وضع کرده باید یک رپورتاژ اصولی و حرفه‌ای تهیه کنید تا شانس موفقیت شما در کسب‌وکار اینترنتی‌تان افزایش یابد.

منبع : تسمینو

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج