۱۲۰۰۵۷۸
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

دبیر: اگر مدال می‌خواهند از کشتی حمایت کنند

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی از دعوت کشتی‌گیران آمریکا و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها می‌گوید

روزنامه همشهری: اظهارات اخیر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک مبنی بر اینکه با تیم سوم در بازی‌های آسیایی حاضر خواهد شد و همچنین اعتراض او به نحوه عملکرد هیأت اجرایی که بسیاری از آنها دیگر رئیس فدراسیون نیستند حواشی زیادی را ایجاد کرد. دبیر روز گذشته در نشست خبری درباره مسابقات پیش روی کشتی و مشکلات این رشته با هیأت اجرایی صحبت کرد. دبیر بار دیگر در این نشست تاکید کرد با هیچ فردی، مشکل شخصی ندارد و مدعی شد قصد شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک را ندارد.

  یکی از اعضای هیأت اجرایی دروغ گفت

رئیس فدراسیون کشتی در ابتدا با اشاره به جایگاه این رشته در کشور گفت: «کشتی حقش خیلی بالاتر از اینهاست. اگر حمایت‌های رسانه‌ها نبود حتما نتایج خوبی که به‌دست آمد اتفاق نمی‌افتاد. این تازه شروع کار ماست. مسابقات جهانی صربستان برای ما خیلی مهم است و با تمام قدرت عازم رقابت‌های جهانی خواهیم شد.» رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره حواشی ایجادشده در کمیته ملی المپیک گفت: «من روی بحث بودجه حرف داشتم و اینکه اعضای هیأت اجرایی رئیس فدراسیون نبودند و باید افرادی باشند که انگیزه داشته باشند. یکی از اعضای هیأت اجرایی دروغ گفت، زمانی که من نایب‌رئیس کمیته بودم و دی‌ماه96 بیرون آمدم، بودجه کشتی 5میلیارد بود، سال‌های 94 و 95 هم همین میزان بود. نمی‌دانم چرا اینها از خدا نمی‌ترسند و دروغ می‌گویند. از سال97 بودجه کشتی شد 2میلیارد که یکی از اعضای هیأت اجرایی گفت به‌خاطر برخی مسائل می‌خواستیم حال خادم را بگیریم!»

  شاخص‌های کمیته مشکل دارد

دبیر با انتقاد از شاخص‌های تعریف‌شده در کمیته ملی المپیک که بر حسب آن بودجه به فدراسیون‌ها تعلق می‌گیرد، گفت: «برحسب شاخص‌های تعریف‌شده آمدند امتیازبندی کردند، سقف هزار امتیاز را گذاشتند و گفتند هرکس به این عدد برسد ۴میلیارد می‌گیرد. کشتی فرنگی و آزاد ما هر کدام به تنهایی این سقف را رد کردند. آزاد و فرنگی را باید جدا حساب کنند. تکواندو و وزنه‌برداری هرکدام ۲سهمیه گرفتند اما آزاد و فرنگی ما هر کدام ۳برابر سهمیه گرفتند. من با هیچ‌کس شخصا اختلافی ندارم، من را جامعه کشتی انتخاب کرد که حرف بزنم و حق ندارم لابی شخصی داشته باشم. خدا باید راضی باشد، هر جا دیدید غیرواقع حرف می‌زنم بگویید.» رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه آیا نامزد ریاست کمیته ملی المپیک می‌شود یا خیر، گفت: «من همین‌جا بتوانم کار را جلو ببرم به وزارت و کمیته کمک می‌کنم چون ۸۰درصد کار آنها هم همین است. من همین جا هستم و هیچ قصدی برای کاندیدا شدن ندارم.»

   اولویت ما مسابقات جهانی است

رئیس فدراسیون کشتی درباره مدیریت صالحی امیری در کمیته ملی المپیک گفت: «صالحی امیری همین که توانسته هیأت اجرایی را مدیریت کند یعنی آدم قوی و مدیری است. از لحاظ مدیریتی او را قبول دارم اما من حرف‌هایم را می‌زنم. مجمع تا مهرماه انتخابات را به تعویق انداخت. الان هم قصد داریم با تیم دوم یا سوم به بازی‌های آسیایی برویم. اولویت ما جهانی است اما اگر برای کمیته و وزارت، بازی‌های آسیایی مهم است باید بیایند بنشینند حساب و کتاب کنند و کمک کنند. آن هم نه یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی، الان باید بیایند و کمک کنند. چون در فاصله 7 یا 8 روز از جهانی باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم.»

   من را بردارید، دستتان را می‌بوسم

علیرضا دبیر در پاسخ به اینکه آیا نگران نیست به‌خاطر اعتراضاتش او را از ریاست فدراسیون برکنار کنند، گفت: «به وزیر ورزش گفتم مرا برداری، دستت را هم می‌بوسم. من وظیفه دارم از کشتی دفاع کنم و حقش را بگیرم. چند روز پیش در جوانان آزاد خراسان اول شد و من برای مازندران ناراحتم، این تیم سوم شد، البرز دوم شد. مازندران برای من بچه زرنگم است و باید مراقبش باشم. کشتی مازندران باید همیشه قوی باشد. هر چه دست من باز باشد و به کشتی‌گیر و مربی و هیأت‌هایم برسم در المپیک موفق‌تر می‌شویم. بودجه را باید براساس عدالت بدهند. یکسری آدم بی‌تقوا گفتند فلانی کشتی را سکوی خود کرده، اما رزومه هر کسی مشخص

 است.»

   دعوت از تیم آمریکا

علیرضا دبیر با اشاره به اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود از زمانی که من آمده‌ام حقش در تیم ملی خورده شده است، گفت: «کشتی آزاد با کشتی فرنگی فرق دارد. تعدادشان قابل قیاس نیست و حتی نوع بدنسازی و تمرین آنها هم متفاوت است. پس نحوه انتخابی آنها هم تفاوت دارد اما مهم این است که عدالت برقرار است. به مربیان هم گفتم به‌جای اینکه قهرمان نوجوانان جهان بدهید به من قهرمان جهان و المپیک در بزرگسالان تحویل دهید.» دبیر درباره دعوت از تیم آمریکا به جام تختی گفت: «رسما دعوت کردیم چون معتقدیم آمریکا یکی از برترین تیم‌های جهان است. دیشب ای‌میل زدیم و هنوز جوابی نگرفتیم. دنبال می‌کنیم که ویزای فرودگاهی به آنها داده شود. ما ایرانی‌ها مهمان‌نواز هستیم و این کار را بلدیم.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج