۱۲۰۰۵۸۴
۱۰۵۰۱
۱۰۵۰۱
پ

سرخابی‌ها با چه شرایطی وارد دربی می‌شوند؟

بزرگ‌ترین بازی سال ۱۴۰۰ را باید در آخرین روزهای اسفند به تماشا بنشینیم. دیدار استقلال و پرسپولیس که حالا قدم به قدم حرکت می‌کنند و برای قهرمانی، سر از پا نمی‌شناسند.

ایران ورزشی: بزرگ‌ترین بازی سال ۱۴۰۰ را باید در آخرین روزهای اسفند به تماشا بنشینیم. دیدار استقلال و پرسپولیس که حالا قدم به قدم حرکت می‌کنند و برای قهرمانی، سر از پا نمی‌شناسند.  آنها با داستان‌های جذابی در رده‌های اول و دوم ایستاده‌اند و البته حواشی و دردسرهای زیادی هم داشتند. چند روز دیگر، تقابل این دو تیم را در پیش داریم اما قبل از آن، نگاهی به وضعیت دو باشگاه داریم تا ببینیم با چه شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند:

بحث داوری

مهم‌ترین بحث دو باشگاه، شرایط داوری است. هر کدام تلاش می‌کنند، دیگری را متهم به استفاده از محبت داوران محکوم کنند. متأسفانه اظهارات ضد و نقیض کارشناسان داوری و همچنین راحت‌طلبی کمیته داوران نیز به این جنگ شدید در فضای رسانه‌ای و مجازی دو باشگاه، دامن زده است. اگر کمیته داوران محکم و قابل دفاعی داشتیم، حتماً تا به حال فکری به حال حل مشکلات داوری می‌کرد تا دیگر هیچ‌کس جرأت نکند در مورد عملکرد داوران، اظهارنظر کند یا بیانیه‌ای انشا شود.

تقابل رسانه‌ای

یکی از تأسف‌برانگیزترین اتفاقات قبل از دربی، تقابل رسانه‌ای است. هر دو باشگاه تلاش می‌کنند با انتشار بیانیه یا اظهارات پوچ و بی‌معنا، قیافه حق به جانب بگیرند و با «سوء استفاده» از احساسات پاک هواداران در فضای مجازی، همه چیز را به سود خود کنند اما این تقابل رسانه‌ای، عایدی جز تشنج بیشتر در پی نداشته است.

 سربازانی که رفتند

در حالی که آجورلو مدیرعامل استقلال، خیال فرهاد مجیدی را بابت حفظ محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی راحت کرده بود اما در نهایت، هر دو بازیکن راهی خدمت سربازی شدند تا استقلال با یک بحران عجیب مواجه شود. بحرانی که بخوبی از سوی کادرفنی این تیم مدیریت شد و آنها توانستند روند خوب خود را بدون حضور یزدانی و مرادمند ادامه بدهند. دروازه استقلال آن‌قدر ایمن است که بدون این دو بازیکن هم به سختی باز می‌شود.

مهاجمی که دیر آمد

یحیی گل‌محمدی هر روز ادعا می‌کند بازیکنانی را طلب کرده اما مدیران باشگاه برایش جذب نکرده‌اند. او با استفاده از جملاتی مثل «بازیکنان باکیفیت نداریم» باعث آزار روانی بازیکنان خود شد و شاید بخشی از این احساس بدی که در تیم وجود دارد، به خاطر همین مسائل باشد. به هر حال یک مهاجم جدید از ازبکستان جذب شد و باید دید این بازیکنی که کمی دیر هم آمد، به درد پرسپولیس می‌خورد یا باز هم باید منتظر مصاحبه‌های یحیی علیه مدیران باشگاه باشیم.

دربی با حضور خارجی‌ها

هر دو باشگاه موفق شدند با وجود شرایطی که دارند، چند بازیکن خارجی به ترکیب خود اضافه کنند. پرسپولیسی‌ها دو بازیکن تاجیک به علاوه یک مهاجم ازبک گرفتند و استقلالی‌ها دو وینگر، یک مهاجم و یک مدافع خارجی در لیست خود می‌بینند. این دربی با حضور چند بازیکن خارجی برگزار خواهد شد.

استقلال؛ صدرنشین قدرتمند

نگاهی به وضعیت حال استقلال ثابت می‌کند آنها با وجود تمام مشکلاتی که در سر راه‌شان بود از جمله ایجاد تغییرات گسترده در لیست بازیکنان، همچنان قدرتمند هستند و قدرتمند باقی ماند‌ه‌اند. آبی‌پوشان با شروع نیم فصل دوم، این نتایج را رقم زده‌اند:

هوادار یک  استقلال 2

استقلال یک  ذوب‌آهن صفر

تراکتور صفر  استقلال یک

استقلال یک  فجرسپاسی شیراز صفر

نساجی صفر  استقلال صفر

استقلال 2  گل‌گهر سیرجان یک

استقلال یک  صنعت نفت آبادان صفر

به بیان دیگر، استقلال در 7 بازی گذشته خود صاحب 6 برد و تنها یک تساوی شده و 19 امتیاز کسب کرده است. این تیم با توجه به کسب 19 امتیاز از شروع نیم فصل دوم، قدرتمندانه در صدر جدول جای گرفته و با ادامه این روند، بعید است تیم دیگری بتواند آنها را به زیر بکشد.

پرسپولیس؛ قهرمان عاصی

مدعی عنوان قهرمانی برای اینکه از نام و نشان خود دفاع کند، فصل را بخوبی آغاز کرد اما حالا آنها با 6 امتیاز اختلاف، در رده دوم حضور دارند و حتماً این وضعیت، بازیکنان و کادرفنی تیم سرخپوش پایتخت را عاصی کرده است. نتایج پرسپولیس از شروع نیم فصل دوم تا به حال را بخوانید:

پرسپولیس یک  فولادخوزستان صفر

نساجی یک  پرسپولیس 3

پرسپولیس 2  آلومینیوم اراک صفر

گل‌گهر یک  پرسپولیس یک

پرسپولیس 3  مس رفسنجان یک

صنعت نفت آبادان 2  پرسپولیس صفر

نفت مسجدسلیمان یک  پرسپولیس 2

با این حساب، پرسپولیس در 7 بازی گذشته خود صاحب 5 برد، یک باخت و یک تساوی شده است. این آمار یعنی سرخپوشان از مجموع 21 امتیاز موجود، 16 امتیاز کسب کرده‌اند و 5 امتیاز از دست‌شان پرید، آن هم در حالی که آنها باید خیلی سریع، به صدر جدول برمی‌گشتند. کار پرسپولیس برای متوقف کردن استقلال بسیار سخت شده اما دربی به آنها کمک می‌کند.

بدون محروم، با چند مصدوم

نکته مهم اینجاست که هیچ یک از دو تیم، بازیکن محروم در لیست خود ندارند و با لیست کامل، به میدان می‌روند. معمولاً یکی از تیترهای مهم رسانه‌ها قبل از هر دربی، محرومان دو تیم بود اما حالا وضعیت متفاوت است و تیم‌ها محرومی ندارند اما چند بازیکن مصدوم در لیست‌ها دیده می‌شود. مثلاً سیامک نعمتی نمی‌تواند به این بازی دشوار برسد و تکلیف محمد دانشگر هم به صورت واضح، مشخص نیست.

استقلال بهتر، پرسپولیس خطرناک‌تر

یک نگاه کلی به شرایط دو تیم ثابت می‌کند وضعیت استقلال بهتر از رقیب سنتی است اما پرسپولیسی‌ها از اینکه نتوانستند فاصله با حریف را جبران کنند، عصبانی هستند و قطعاً حریف خطرناکی برای آبی‌پوشان در زمین خواهند بود. استقلال تا به حال خوب پیشرفت کرده و 22 بازی بدون باخت را پشت سر گذاشته است. این یک رکورد عالی محسوب می‌شود اما همه پرسپولیسی‌ها با امیدواری از آینده حرف می‌زنند و معتقدند بالاخره استقلال در جایی متوقف می‌شود و آن زمان است که پرسپولیس دوباره صدر را در اختیار می‌گیرد و کار را تمام می‌کند. این زمان اما کی دست می‌دهد؟ آیا در این دربی، امکان دارد اتفاقاتی را شاهد باشیم که سرنوشت لیگ را تغییر دهد؟ منتظر باشید تا عصر روز 26 اسفند ماه.

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج