۱۲۰۰۵۸۷
۵۱۱۸
۵۱۱۸
پ

پایان قرن با فرهاد شیرین می‌شود

گرچه پیروزی در دربی ۹۸ به طور قطع متضمن قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم نیست اما بعید است که آبی‌ها با برتری در این بازی از رسیدن به جام قهرمانی جا بمانند و در هفته آخر با صدرنشینی پرونده خود در لیگ جاری را نبندند.

ایران ورزشی: گرچه پیروزی در دربی ۹۸ به طور قطع متضمن قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم نیست اما بعید است که آبی‌ها با برتری در این بازی از رسیدن به جام قهرمانی جا بمانند و در هفته آخر با صدرنشینی پرونده خود در لیگ جاری را نبندند.

۳ امتیاز بازی پنجشنبه استقلال را در فاصله ۹ امتیازی با رقیب سنتی قرار خواهد داد. مهم‌تر اینکه استقلال در ارزیابی بازی‌های رو در رو نیز نسبت به رقیب سنتی برتری خواهد یافت که این نیز خود مزیت بزرگی برای هفته آخر به شمار می‌رود و حتی اگر تصور کنیم استقلال در ادامه لیگ این ۹ امتیاز برتری را هم از کف بدهد، می‌تواند بواسطه این اهرم به قهرمانی خود در هفته پایانی امیدوار باشد.

طبق قوانینی که برای فصل جاری در نظر گرفته شده، بازی رو در رو جایگاه تیم‌ها را در هفته پایانی مشخص خواهد کرد و رتبه بسیاری از تیم‌ها تحت‌الشعاع این قانون قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که برتری مقابل پرسپولیس حکم یک برد ۶ امتیازی را برای آبی‌ها خواهد داشت و زمینه را برای موفقیت در فصل جاری فراهم‌تر خواهد کرد.

آنچه را اما نباید از نظر دور نگه داشت، ظرفیت‌های کافی استقلال برای رسیدن به امتیاز کامل این بازی است. استقلال تا امروز گرچه در برخی میادین خوش اقبال هم بوده اما نمایش تاکتیکی مطمئنی را ارائه کرده و از بعد فنی تیمی قابل احترام است.

در استقلال اصول دفاعی به شکلی مطلوب رعایت می‌شود، به گونه‌ای که بعد از جدایی یزدانی و مرادمند و حتی در روزی که دانشگر و چشمی نیز قادر به حضور در ترکیب استقلال نبودند، بازهم استقلال در عملیات دفاعی موفق بود و توانست مقابل تیم صنعت نفت آبادان که یک هفته قبل ۲ بار دروازه پرسپولیس را باز کرده بود، مقاومت کند.

علاوه بر آن استقلال تبحر بسیاری در انتقال توپ از خط دفاع به خط حمله دارد. سرعت یامگا و حسین‌زاده بارها استقلال را در موقعیت‌های گلزنی قرار داده و اگر نگاهی گذرا نیز به بازی‌های استقلال تا هفته بیست و دوم بیندازیم به این نتیجه می‌رسیم که تیم فرهاد مجیدی به طور کلی تیم ضد حمله است و اثرات مخربی روی دفاع حریف می‌گذارد.

در واقع مجیدی توانسته از ابزاری که در اختیارش قرار دارد به نحو مطلوبی بازی بگیرد که این خود نشان می‌دهد سرمربی استقلال در بخش فنی با‌تجربه‌تر شده است.

حال اینکه مجیدی با برخی رفتارهای نسنجیده گاهی اطراف خودش و استقلال را پرحاشیه می‌کند، مسأله دیگری است اما به طور کلی او از لحاظ فنی پیشرفت داشته و سه سال حضور در استقلال موجب افزایش تجربیاتش شده است.

شاید همچنان بتوان گفت که مجیدی در حال عبور از دوران ‌گذار است و همچنان به یک مربی صد درصد قابل اطمینان تبدیل نشده است اما پر واضح است که قهرمانی در فصل جاری متضمن تداوم حضور او در استقلال خواهد بود و آینده کاری‌اش را در این باشگاه شکل تازه‌ای خواهد بخشید.

فرهاد برای رسیدن به چنین مرتبه‌ای عمیقاً نیازمند جام بیست و دوم است. جامی که استقلال ۸ سال از دستیابی به آن محروم بوده است. مجیدی اما باید بازی عصر پنجشنبه را شاه‌راهی برای رسیدن به قهرمانی فصل بداند و هرگز امتیاز این بازی را کوچک نشمارد.

حتی یک اشتباه کوچک نیز برای استقلال ویرانه به بار خواهد آورد و فرهاد مجیدی از مهم‌ترین فرصت خود برای افزایش امتیاز با جدی‌ترین تعقیب کننده لیگ برتر باید نهایت بهره را ببرد و تیمش را به سمت قهرمانی در لیگ جاری سوق دهد.

این بازی در واقع فرهاد را به ساحل آرامش می‌رساند و ادامه فصل را نیز برای او آسان‌تر خواهد کرد.

مسأله دیگری هم در میان است. اگر اختلاف امتیاز با پرسپولیس به عدد ۹ برسد، استقلال با فراغ بال بیشتر مقابل نساجی حاضر خواهد شد. دیداری که ۱۹ فروردین سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. استقلال اگر خیالش بابت لیگ راحت باشد می‌تواند به سمت دومین جام نیز خیز بردارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج