اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۰۰۶۳۴
۵۲۳۴
۵۲۳۴
پ

پرسپولیس، گربه سیاه را قربانی کرد

در دهه ۶۰ پرسپولیس شش بار قهرمانی رقابت های باشگاهی تهران را کسب کرد، آنها در آن دهه جلوی هیچ تیمی به اندازه وحدت تهران اذیت نشدند.

خبرورزشی: وحدت تهران یکی از تیم های محلی و با سابقه تهرانی بود که در دهه شصت از بزرگانی چون مجید جلالی ، سید مهدی ابطحی، مهرداد فیض اربابی ، قاسم کشاورز و دیگر بازیکنان با کیفیت استفاده می کرد و روز بازی با پرسپولیس فوتبال متفاوتی را ارائه می داد. اکثر بازیکنان آن تیم از بچه محل های علی پروین بودند و روز بازی با پرسپولیس از انگیزه زیادی برای این داربی تمام محله ای برخوردار بودند.

 سی و شش سال قبل ، پرسپولیس بعد از شکست برابر وحدت در هفته قبل از داربی سال ۶۲ و تساوی برابر این تیم در رقابت های سال ۶۴ در جام باشگاه های تهران موسوم به سال ۶۵ و در روز ۲۳اسفند سال ۶۴به مصاف وحدت رفت.  

بازی با گل زود هنگام فوروارد تازه به خدمت گرفته پرسپولیس فرشاد پیوس با یک گل به نفع سرخپوشان بود که مهرداد فیض اربابی گل تساوی را برای زرد پوشان به ثمر رساند. بعد از گل تساوی، وحشت دوباره به اردوی سرخ پوشان آمده بود که ناصر محمدخانی کاشته زن قهار آن روزهای پرسپولیس که قبل از آن دیدار دو کاشته زیبا به اندونزی و چین در دیدارهای تیم ملی به ثمر رسانده بود، با ضربه ای زیبا که در تصویر مشاهده می کنید گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند تا شش دقیقه بعد فرشاد پیوس تیر خلاص را بر گربه سیاه سرخ پوشان وارد کند و پرسپولیس در حضور ۵۰هزار تماشاگر وحدت را با نتیجه سه بر یک شکست دهد. 

رقابت های آن سال با قهرمانی پرسپولیس در خرداد سال ۶۵ به پایان رسید، آنها در فینال باز هم به ضربات کاشته ناصر محمدخانی احتیاج پیدا کردند تا شاهین را با یک گل شکست داده و قهرمان باشگاه های تهران شوند.

پرسپولیس، گربه سیاه را قربانی کرد

 
 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج