۱۲۰۳۲۶۰
۱ نظر
۵۶۶۹
۱ نظر
۵۶۶۹
پ

سه گام تا قرار گرفتن ایران در سید دوم جام‌جهانی

با توجه به توقف ژاپن برابر ویتنام و پیروزی تیم ملی مقابل لبنان، شاگردان اسکوچیچ یک بار دیگر به رتبه نخست آسیا بازگشتند.

ورزش سه: دوری ایران از رتبه نخست آسیا کمتر از یک هفته زمان برد. پس از شکست شاگردان اسکوچیچ برابر کره‌جنوبی که با برتری ژاپن مقابل استرالیا و صعود این تیم به جام جهانی نیز همزمان شده بود، سامورایی ها به صورت موقت در صدر آسیا قرار گرفتند.

پیروزی خارج از خانه برابر استرالیا سبب شد تا ژاپن ۱۱ امتیاز مثبت در رنکینگ فیفا کسب کرده و به امتیاز ۱۵۶۰.۸۲ برسند. شکست برابر کره جنوبی نیز، ۱۳.۷ امتیاز منفی را به حساب ایران منظور کرد و با این احتساب، ایران به امتیاز ۱۵۵۹.۱۹ نزول یافت.

این اختلاف ۱.۶۳ امتیازی باعث شد تا تیم ملی ایران به دلیل کاهش امتیازاتش نسبت به ژاپن و پرو، دو پله در رتبه بندی جهانی سقوط کرده و به جایگاه ۲۳ برسد. ضمن اینکه ملی پوشان پس از ماه ها، رتبه نخست آسیا را از دست دادند تا این ژاپن باشد که بر بام فوتبال آسیا بایستد.

البته همانطور که ذکر شد، دوری ایران از جایگاه نخست زمان زیادی نبرد و اتفاقاتی که امروز در دور پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی رخ داد سبب شد تا شاگردان اسکوچیچ یک بار دیگر به رتبه نخست آسیا در رنکینگ فیفا برسند.

در حالیکه ژاپن پس از قطعی کردن صعود خود به جام جهانی در دیدار پایانی میزبان ویتنام قعر جدولی بود، تیم هاجیمه موریاسو با نتیجه دور از انتظار یک – یک برابر حریف نه چندان قدرتمند خود متوقف شد و این نتیجه بیش از هر چیزی به سود تیم ملی ایران بود.

تساوی غیر قابل انتظار ژاپن سبب شد تا این تیم طبق فرمول بندی ثابت و از پیش تعیین شده فیفا، ۷.۳۷ امتیاز منفی به حسابش منظور شود و پیش از آغاز دیدار ایران و لبنان، جایگاه نخست به تیم اسکوچیچ برسد و آنها برای حفظ آن، تنها نیازمند غلبه بر میهمان خود بودند که این اتفاق نیز در استادیوم امام رضا (ع) مشهد رخ داد.

برتری دو گله ایران بر لبنان، ۵.۳ امتیاز مثبت را به امتیازات قبلی تیم ملی اضافه کرد تا ایران به ۱۵۶۴.۴۹ امتیاز دست یابد و ژاپن نیز به دلیل توقف مقابل ویتنام با کسر ۷.۳۷ امتیاز، شمار امتیازاتش به عدد ۱۵۵۳.۴۵ رسید تا بدین صورت ایران یک بار دیگر به رتبه ۲۱ دنیا و نخست آسیا بازگردد. شکست چند روز پیش پرو مقابل اروگوئه نیز با ۱۱.۲۹ امتیازی منفی برای این تیم همراه شد تا آنها نیز پایین تر از ایران قرار بگیرند.

نکته جالب اینکه تیم ملی مصر و کارلوس کی روش می توانند جایگاه ایران را یک پله دیگر ارتقا دهند. در صورتی که امشب تیم ملی مصر موفق به شکست سنگال شود، ۱۳.۹۷ امتیاز از این تیم کسر خواهد شد و جمع امتیازات یاران سادیو مانه به عدد ۱۵۵۹.۱۶ خواهد رسید و بدین ترتیب ایران (با ۱۵۶۴.۴۹ امتیاز) بالاتر از سنگال در رتبه بیستم دنیا قرار خواهد گرفت.

اما مسئله اصلی این است که دو دیدار دیگر در قاره اروپا برای تیم ملی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که حذف دو تیم دیگر و یا صعود مستقیم کاستاریکا به جای یکی از دو تیم مکزیک و آمریکا، می تواند تیم ملی ایران را به سید دوم مراسم قرعه کشی جام جهانی برساند.

چنانچه مقدونیه شمالی در ادامه شگفتی سازی هایش امشب از سد پرتغال عبور کندف رونالدو و یارانش از حضور در جام جهانی قطر محروم خواهند شد. همچنین، اگر لهستان و لواندوفسکی امشب از سد سوئد عبور کنند، یکی دیگر از حریفان ایران در راه قرار گرفتن در سید دوم از دور رقابت کنار می روند.

با فرض حذف پرتغال، سوئد و سنگال، آنگاه تیم های ملی قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا و هلند ۸ تیمی هستند که در سید نخست مراسم قرعه کشی جام جهانی قرار می گیرند. در ادامه نیز آلمان، دانمارک، سوئیس، اروگوئه کرواسی، مکزیک، آمریکا و سرانجام ایران راهی سید دوم رقابت های جام جهانی خواهند شد و اتفاق بزرگی برای تیم ملی رخ خواهد داد.

به هر شکل امشب چشم اسکوچیچ و شاگردانش به سه مسابقه مهم در قاره های مختلف است. چنانچه تیم های ملی پرتغال، سوئد و سنگال از صعود به جام جهانی بازبمانند آنگاه ایران می تواند در سید دوم مراسم قرعه کشی جام جهانی قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Borhany

      شما به دل تون نمک بزنید فعلا تا چند ساعت دیکه معلوم میشه😅😅

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج