۱۲۰۴۱۱۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ربیعی: به‌خاطر این مردم شانس یارمان نبود

محمد ربیعی می‌گوید علی‌رغم باخت برابر تراکتور و موقعیت هایی که تیمش در بازی امروز از دست داده، از عملکرد مس رضایت دارد.

ورزش سه: سرمربی مس رفسنجان پس از شکست ۱-۰ برابر تراکتور در هفته بیست و چهارم لیگ برتر در نشست خبری حاضر شد و در ابتدای صحبت هایش گفت: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را خدمت همه تبریک عرض می‌کنم و التماس دعا دارم.

او سپس درباره بازی امروز گفت: ابتدا به تیم تراکتور و هواداران پرشورشان که امروز در ورزشگاه حضور داشتند، کادرفنی و بازیکنان‌شان تبریک می‌گویم و یک خسته نباشید هم به تیم خودمان می‌گویم. در رابطه با بازی هم نسبت به موقعیت هایی که در بازی ایجاد کردیم، فکر می‌کنم عدالت نتیجه برای ما رعایت نشد. باید بیشتر از فرصت هایمان استفاده می‌کردیم. در نیمه اول حداقل چهار موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادیم و برایم خیلی غیر طبیعی بود. در‌ نیمه دوم هم با توجه به بلوک دفاعی که تیم تراکتور ایجاد کرده بود و به ضد حملات چشم داشت باز هم دو موقعیت در دهانه دروازه ایجاد کردیم؛ یک موقعیت سه در مقابل سه هم که منشا شوت کرد از دست دادیم.

ربیعی ادامه داد: مالکیت توپ را داشتیم ولی فکر می‌کنم با اراده ای که در تراکتور برای پیروزی در این بازی وجود داشت، مخصوصا در نیمه دوم و با حمایت هواداران، جانانه و با دل و جان از گلی که زده بودند دفاع کردند. این فوتبال است؛ روزهایی بوده که تیم من بد بازی کرده و بازی را برده اما گفته‌ام که خوب نبود ولی امروز در برابر تراکتور و در این زمین و مقابل هواداران پنج شش موقعیت مسلم و سه تک به تک خراب کردیم. طبیعتا وقتی این موقعیت ها را گل نکنی به بدترین شکل ممکن جریمه خواهی شد و این ذات و طبیعت فوتبال است. امروز به دلیل حضور تماشاگران تراکتور خدا خواست که تراکتور پیروز میدان باشد.

ربیعی تاکید کرد: از کیفیت و عملکردی که بچه ها امروز داشتند، رضایت داشتم؛ چه زمانی که تحت پرس تیم حریف بودیم و چه زمانی که مورد بلوک دفاعی حریف قرار گرفتیم فوتبال روی زمین و درست خودمان را بازی کردیم و تا دقایق آخر بازی هم به جز ۴-۵ دقیقه آخر بازی، نظم خوبی داشتیم. الان کسانی که به نتیجه بسنده می‌کنند می‌گویند مس رفسنجان در سه بازی اخیرش دو باخت داشته و یک مساوی؛ ما دو باخت داشتیم اما باختی که اینجا به تبریز دادیم با باختی که مقابل ذوب آهن داشتیم زمین تا آسمان تفاوت داشت. آن باخت شایسته باخت بود چون خیلی بد بازی کردیم اما امروز فوتبال خوبی ارائه دادیم و در این مدت ۱۰-۱۲ روز تمرینات خوبی داشتیم و این نویدبخش ما است. در تمام لیگ این مسئله برای همه تیم ها چه در ایران و چه در خارج از ایران وجود داشته؛ تیم ها در بخش هایی از فصل نوسان دارند و رو به پایین می‌آیند اما وقتی شما راندمان و کیفیت داری هیچ نگرانی برای تیم نداری و قدرتمندانه به رقابتی که از اول فصل داشتی، ادامه خواهی داد.

ربیعی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در فصل جاری دو بار هم با تراکتور بازی کرده بود، آیا پیشرفتی در این تیم دیده است یا خیر عنوان کرد: باید مقداری منطقی به این قضیه نگاه کرد. پروژه های فنی در کوتاه مدت خیلی تغییر ندارد. از نظر من نه زیاد تغییری نداشت چون به نظر خودم تراکتور ضعیف هایی در بازی جام حذفی و بازی لیگ داشت که الان هم نسبتا همان ها را داشت اما از لحاظ جسارت بازی و شرایطی که در بازی وجود داشت مخصوصا در ۳۰ دقیقه پایانی که با دل و جان بازی می‌کردند، تغییر مشهود بود. در نوع بازی اگر بخواهیم واقع بینانه ببینیم ما دو موقعیت ضد حمله در نیمه دوم به تیم تراکتور دادیم که هنوز به ضربه نرسیده، یکی را خودمان خطا کردیم و یکی هم آنها در پاس آخر اشتباه کردند. در نیمه اول هم دو کرنر به ما زدند که یکی را عباس‌زاده سر زد و از کنار دروازه رفت و دومی گل شد. من از تراکتور این انتظار را داشتم که آنها امروز بازی غالب ارائه دهند اما این یک ایده است. به نظر از لحاظ روانی توانسته بودند تغییرات ایجاد کنند و قطعا حمایت هواداران هم تاثیر داشت و توانست شور خوبی به تراکتور بدهد. انشاالله در بلند مدت تغییرات و کار فنی بیشتر روی تیم انجام شود.

ربیعی: به‌خاطر این مردم شانس یارمان نبود

وی افزود: من در نشست خبری پیش از بازی هم گفتم و الان هم می‌گویم؛ ما با هم بازی کردیم اما من قلبا خیلی این تیم را دوست دارم چون این تیم اصیل، مردمی و پر اصالت ایران است و هر شاید هر مربی دیگری که بود و بازی قرار بود با حضور‌ تماشاگران برگزار شود می‌گفت بگذارید برای هفته بعد؛ اما من لذت بردم و امروز بخاطر این مردم روح فوتبال را در زمین دیدم. تیم من فوتبال بازی کرد و شاید اگر توپ های من وارد دروازه می‌شد، من برنده بازی می‌شدم. فرقی نمی‌کند اما حضور تماشاگران واقعا لذت بخش بود.

سرمربی مس رفسنجان در خصوص درگیری که با داور بازی داشت گفت: من گلایه کردم از اینکه واقعا در ۳-۴ صحنه ایشان خطا گرفت که به نظر من اصلا خطا نبود و اختلاف نظر داشتیم اما احترام‌شان واجب است. به هر حال در این بازی موقعیت هایی در محوطه جریمه که لازم باشد داور تصمیم حیاتی بگیرد وجود نداشت ولی تاکتیک تیم ما پرسینگ در میانه بود که مثلا بازیکن حریف را از دو جهت پرس کنیم و توپ را برداریم اما هر بار این کار را کردیم داور سوت زد که به نظر من دوتا از آنها خطا نبود و اگر خطا نمی‌گرفت ما در موقعیت ضد حمله و حمله سریع قرار می‌گرفتیم. در تمام موقعیت هایی که ما توپ‌گیری کردیم سوت خطا زده شد. اما این یک اختلاف نظر است و شاید من فیلم را بیینم و متوجه بشوم که من اشتباه کردم وگرنه هیچوقت این جسارت را در خودم نمی‌بینم که اعتراض کنم.

 
 

ربیعی در خصوص حضور مجدد تماشاگران در استادیوم ها بیان کرد: فوق‌العاده است. فوتبال یعنی حضور‌ مردم و تماشاگران. به هر حال یک قسمتی از فوتبال در کل دنیا و حتی کشورهای صاحب سبک و در لالیگا یا در لیگ انگلیس هم تیم هایی که پرطرفدار هستند در رده های بهتری هستند، اقتصاد بهتری دارند و درآمدزایی بهتری دارند. بخش عمده چرخه این صنعت به هوادار متصل است و امیدوارم که این بیماری منحوس که ۲-۳ سال هواداران را از ورزشگاه دور کرد هر چه سریع تر ریشه کن شود و به جای ۳۰ درصد، ۱۰۰ درصد ورزشگاه ها پر شود و کل ورزشگاه یادگار امام تبریز هم پر از پرشورها شود.

ربیعی در واکنش به اینکه از دست دادن موقعیت ها او را نگران نمی‌کند اظهار داشت: ما باید واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم. ما بعد از بازی با پرسپولیس یک بازی با نفت مسجدسلیمان داشتیم که قبل از دقیقه یک بازی، اخراجی دادیم و ۹۵ دقیقه در ارتفاع ۲۵۰۰ متری سرچشمه ده نفره بازی کردیم. متوسط چهار روز بعد در تهران با هوادار بازی داشتیم و تیم ما با یک افت شدید بدنی روبرو بود و دلیلش هم این است که در آن بازی کاملا مستهلک شدیم. در بازی مقابل ذوب آهن هم خوب بازی نکردیم اما امروز شبیه به بازی با استقلال و پرسپولیس در تهران بودیم. من سعی می‌کنم که بتوانم فلسفه بازی ام را در تیمم پیاده کنم. اینکه موقعیت ایجاد می‌کنی و وارد دروازه نمی‌شود، چیزی از ارزش های مجید علیاری، محسن آذرباد، گادوین منشا و بقیه بچه های ما که موقعیت از دست دادند کم نمی‌کند. تا همین لحظه هم که ۲۴ هفته از لیگ گذشته، یکی‌شان آقای گل است، یکی آقای پاس گل و یکی هم جزو تاثیرگذارترین هاست. در نیمه دوم در شش قدم موقعیتی داشتیم که محمدرضا سلیمانی و فراز امامعلی هرکدام می‌زد وارد دروازه می‌شد اما پیش آمده و من قرار نیست این بچه ها را بخاطر امروز قضاوت کنم. آنها زحماتشان را کشیدند و ممکن است یک روز بد هم داشته باشند.

او ادامه داد: مهم این است که ما تیم خواهیم ماند. همین روش و فلسفه را ادامه می‌دهم؛ این تیم چهارم شود یا دهم، به نظرم کارم را برای شهر رفسنجان در این سه سال انجام داده‌ام و مطمئنا در شش بازی باقی مانده هم با تمام وجود انجام می‌دهم. یک سال تیم صعود کرده، اولین سال حضورش جزو هشت تیم شده و در دومین سال حضورش الان جزو ۵-۶ تیم است. پس من سعی می‌کنم این را در تیمم جاری کنم و نگه دارم اما توقع بیش از اندازه و بیجا از مس رفسنجان، دلیل این نروس بودنی است که بچه ها در جلوی زمین دارند. ما امروز چهار موقعیت تک به تک از دست دادیم؛ البته باید به توانایی های آقای اخباری هم اشاره کنم اما به هر حال ما این موقعیت ها را از دست دادیم. شاید اگر این فشار نتیجه و فشار رتبه روی بچه ها نباشد، آنها راحت تر این توپ ها را تبدیل به گل کنند.

ربیعی در پایان عنوان کرد: ببینید تیم تراکتور که من بسیار ارادت دارم، امسال در چه شرایطی است. هوادار درک این مسئله را دارد و تا دقیقه ۹۰ هم تیمش را تشویق می‌کند. این سه امتیاز برای آنها حیاتی بود و فوق‌العاده جنگیدند و ما هم فوتبال به روز و جوانمردانه ای داشتم. شاید بخاطر مردم بود که شانس امروز با ما نبود و با حریف بود و باید به آنها احترام گذاشت. برای تلاش تیم تراکتور و کاری که کردند به آقای ساغلام و همکارانشان و مردم تبریز تبریک می‌گویم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج