adexo3
۱۲۰۴۱۵۴
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

برزگر: تیم ملی می‌تواند شگفتی‌ساز شود

اسکوچیچ در دوره‌ای که سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفت عملکرد خوبی داشت و موفق هم بود اما باید یک هم‌اندیشی شود که او می‌تواند در جام‌جهانی و نبرد با تیم‌های بزرگ هم‌ موفق عمل کند یا خیر. به نظر خودم اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی موفق شویم درصورت قطع همکاری با اسکوچیچ باید سراغ مربی بزرگ و درجه یک خارجی برویم.

فرهیختگان: گروه‌بندی رقابت‌های جام‌جهانی انجام شد و تیم‌های صعود کرده رقیبان خود را شناختند،  تیم ملی کشورمان که در گروهB قرار دارد با تیم‌های انگلیس و آمریکا و یک تیم از منطقه اروپا هم‌گروه شد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند نسل فعلی فوتبال ایران با دوجین از بازیکنان خوبی که در خارج از کشور بازی می‌کنند این توانایی را دارند که برخلاف ادوار گذشته که در جام‌جهانی حضور داشتیم شگفتی‌ساز ظاهر شده و طلسم عدم صعود از مرحله گروهی را بشکنند اما آیا با مربی فعلی که مهم‌ترین تجربه بین‌المللی‌اش به‌عنوان مربی نشستن روی نیمکت تیم ملی کشورمان و هدایت یوزهای ایرانی در رقابت‌های انتخابی بوده این مهم امکان‌پذیر است؟ آیا اسکوچیچ با تیم ملی در گروهی که عربستان و استرالیا قرار داشتند هم می‌توانست موفق عمل کند؟ به نظر می‌رسد باتوجه به قرعه خوبی که در جام‌جهانی نصیب تیم ملی شده و باتوجه به توانایی‌های نسل فعلی وقت آن رسیده باشد تا بازنگری نسبت به نیمکت تیم ملی داشته باشیم. حضور یک مربی درجه یک خارجی می‌تواند درصد موفقیت در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان را به بالاترین حد ممکن برساند و برای همین هم نباید فرصت باقی‌مانده تا شروع بازی‌ها را از دست داد. ملی‌پوش سابق پرسپولیس که این روزها مدیرعامل تیم آریو اسلامشهر است و موفق به صعود به دسته سوم کشور شدند گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید. 

نظر شما درخصوص همگروهی‌های ایران در جام‌جهانی چیست؟ 

در فضای مجازی هم می‌بینیم که درباره گروه ما خیلی صحبت می‌شود که در یک گروه سیاسی قرار گرفتیم. فکر می‌کنم به همین علت هم جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. 

بازی اول با انگلیس است که خیلی‌ها اعتقاد دارند سخت‌ترین بازی تیم ملی است. 

اولین قرعه خیلی سخت شد که باید به مصاف یکی از قدرت‌های فوتبال برویم اما این را هم درنظر داشته باشید که در تیم ملی بازیکنان بزرگی داریم و به‌هیچ‌وجه مقابل انگلیس حریف دست‌وپا بسته‌ای نخواهیم بود. 

بازی با آمریکا را چطور می‌بینید؟‌

آنها چند بازیکن خیلی خوب در لیگ‌های اروپایی دارند مثل پولیسیچ که با وجود سن کم در چلسی بازی می‌کند یا مک کنی در سری A و همچنین بهترین بازیکن آنها سرجینیو دست که عضو بارسلوناست. برای همین هم نمی‌شود گفت حریف ضعیفی هستند. با این حال بچه‌های ما می‌توانند این تیم را شکست بدهند. درصورت برد درمقابل آمریکا شانس زیادی برای صعود خواهیم‌ داشت. 

از بین آن ۳ تیم(اسکاتلند، ولز و اوکراین) کدام ‌تیم برای ما رقیب آسان‌تری است؟ 

در فوتبال و به‌خصوص تیم‌هایی که به جام‌جهانی صعود می‌کنند رقیب آسانی وجود ندارد. اگر به این فکر کنیم که مثلا اگر اوکراین به مرحله گروهی اضافه شود کار صعود راحت است، سخت در اشتباه هستیم‌. همه تیم‌هایی که به جام‌جهانی صعود می‌کنند با تمام‌ قدرت می‌آیند تا از اعتبار و حیثیت کشورشان دفاع کنند. در جام‌جهانی رقیب آسان‌وجود ندارد و برای همین هم نظرم این است باید امکانات خوبی برای تیم کشورمان فراهم کنیم تا ان‌شاءالله بتوانند با کسب موفقیت دل مردم کشورمان را شاد کنند. 

به نظر شما شانس صعود داریم؟ 

در گروه خوبی قرار گرفتیم و باتوجه به بازیکنان خوبی که ‌داریم فکر می‌کنم تیم ملی می‌تواند‌ در این دوره شگفتی‌ساز شود. 

 برای موفقیت در این بازی‌ها چه ابزاری لازم داریم؟ 

در مقطع فعلی در کنار اردوهای منظم لازم است با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. بسیاری از بچه‌های ما در لیگ‌های خوب دنیا بازی می‌کنند اما هرچقدر با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم برایمان خوب است و برای جام‌جهانی آبدیده می‌شویم. باید متناسب با رقیبان،  بازی‌های دوستانه برگزار کنیم. تیم‌هایی که شبیه با آمریکا و انگلیس بازی می‌کنند. فقط ۳۲ تیم در جام‌جهانی حضور دارند که یکی از آنها تیم ماست. بسیاری از تیم‌ها آرزو دارند با تیمی که در جام‌جهانی حضور پیدا کرده مسابقه بدهند. اگر بحث عدم علاقه تیم‌ها برای بازی با ایران از جانب مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح شود یعنی بهانه‌جویی. تیم ملی بازی دوستانه خوب می‌خواهد و با وجود صعود کارمان برای پیدا کردن رقیب خیلی سحت نیست. 

به نظر شما نسبت به دوره‌های قبل که تیم ملی در جام‌جهانی حاضر بود به لحاظ بازیکن در چه شرایطی قرار داریم؟ 

در این دوره خیلی غنی هستیم. به نظرم اولین بار است که بازیکنانی با این سطح و سوابق بین‌المللی در تیم‌ملی حضور دارند. یک تیم ملی یکدست و با کیفیت داریم. دعا می‌کنیم ان‌شاءالله از این گروه عبور کنیم ضمن اینکه موفقیت فقط با وجود بازیکن خوب به دست نمی‌آید. باید ابزار و امکانات خوبی برای تیم ملی فراهم کرد. بازهم تاکید می‌کنم اردوی تدارکاتی خوب و بازی با تیم‌های قدرتمند باید در اولویت باشد و همچنین کشور یکپارچه از بچه‌ها حمایت کنند در آن صورت می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم. 

نظر شما درباره مربیگری اسکوچیچ و حضورش روی نیمکت تیم ملی در جام‌جهانی چیست؟ 

اسکوچیچ در دوره‌ای که سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفت عملکرد خوبی داشت و موفق هم بود اما باید یک هم‌اندیشی شود که او می‌تواند در جام‌جهانی و نبرد با تیم‌های بزرگ هم‌ موفق عمل کند یا خیر. به نظر خودم اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی موفق شویم درصورت قطع همکاری با اسکوچیچ باید سراغ مربی بزرگ و درجه یک خارجی برویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با این تدارکات عالی شک نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج