۱۲۰۶۰۷۸
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

بائو: نساجی لیاقت صعود را داشت

فرهاد مجیدی می‌توانست در بحث گلر به نحو دیگری عمل کند. بالاخره در بحث تجربه، سیدحسین از گلری که بازی کرد خیلی باتجربه‌تر بود و موقع پنالتی خیلی می‌توانست به دردش بخورد.

فرهیختگان: «فرهاد مجیدی می‌توانست در بحث گلر به نحو دیگری عمل کند. بالاخره در بحث تجربه، سیدحسین از گلری که بازی کرد خیلی باتجربه‌تر بود و موقع پنالتی خیلی می‌توانست به دردش بخورد.» پیشکسوت استقلال هم اعتقاد دارد فرهاد مجیدی می‌توانست در درون دروازه در دیدار مقابل نساجی از سیدحسین حسینی به جای علیرضا رضایی استفاده کند. این درحالی است که در ضربات پنالتی استقلال به کم‌تجربگی گلر جوان خود بازی را واگذار کرد و چه بسا اگر حسینی در درون دروازه قرار می‌گرفت چه‌بسا این تیم امروز به جای نساجی به نیمه‌نهایی رسیده بود. درباره این دیدار و مسائل فنی آن و حاشیه‌هایش و همچنین مسائل مرتبط با استقلال دقایقی با هافبک پیشین آبی‌ها به صحبت پرداختیم. گفت‌وگو با میثم بائو را در ادامه می‌خوانید.

بازی چطور بود؟

از لحاظ فنی اگر بخواهیم حساب کنیم به نظرم استقلال خوب و منطقی بازی کرد و می‌توانست در همان 90 دقیقه کار را تمام می‌کند اما درخشش علیرضا حقیقی در این دیدار مانع از پیروزی استقلال شد. استقلال در این دیدار خیلی منسجم، خوب و منطقی بازی کرد و فقط روی بدشانسی به پیروزی نرسید. خود نساجی هم آمده بود تا بازی را با مساوی بدون گل پشت سر بگذارد. این تیم تفکراتش به این شکل بود که بازی را به ضربات پنالتی بکشاند و درنهایت هم به هدفی که می‌خواست رسید.

نساجی لایق رسیدن به نیمه‌نهایی بود؟

بالاخره این تیم نتیجه گرفت تا به اینجا رسید. آنها گل‌گهر را حذف کرده بودند و در ادامه به تیم پرمهره استقلال رسید و این تیم را هم حذف کرد و به نظرم لایق رسیدن به نیمه‌نهایی رقابت‌ها بود. اما در هر صورت از لحاظ فنی استقلال یک سروگردن از نساجی بالاتر بود و این تیم هم می‌توانست به نیمه‌نهایی برسد اما اینکه آیا لیاقت رسیدن به جمع 4 تیم برتر را داشت یا خیر بالاخره این تیم هم تیم پرطرفدار و محبوبی است و مالک این تیم هزینه‌های خوب و زیادی هم می‌کند و استحقاق اینکه تا ایجا برسد را داشت اما از بعد فنی استقلال خیلی سرتر بود.

۴ تیم حاضر در نیمه‌نهایی ازجمله نساجی درحالی به این مرحله رسیده‌اند که زیرساخت لازم برای حضور در آسیا را ندارند.

بالاخره آقای حدادیان هست و با درایتی که من از ایشان سراغ دارم او می‌تواند همه مسائل و مشکلات را حل کرده و شرایط را مهیا کند.

دوباره به بازی یک‌چهارم برسیم. فکر نمی‌کنید ترکیب استقلال اشتباه بود؟

در هر صورت استقلال در رقابت‌های قبلی هم بیشتر با همین ترکیب بازی می‌کرد اما فرهاد مجیدی می‌توانست در بحث گلر به نحو دیگری عمل کند. بالاخره در بحث تجربه، سیدحسین از گلری که بازی کرد خیلی باتجربه‌تر بود و موقع پنالتی خیلی می‌توانست به دردش بخورد. یادم هست زمانی که در استقلال بودم با اینکه مهدی رحمتی خودش گلر بزرگی بود اما موقع پنالتی‌ها وحید طالب‌لو به زمین می‌آمد. به نظرم مقابل نساجی جای این بود که بازیکنان باتجربه‌تر به میدان می‌رفتند به‌خصوص در بحث گلر، می‌شد که یک تعویض این تیم دروازه‌بانی مانند حسینی باشد. با همه این تفاسیر استقلال نسبت به بازی قبلش خیلی خوب بازی کرد و بازی کاملا یک‌طرفه‌ای را پشت سر گذاشت. این تیم از لحاظ فنی فوق‌العاده بازی کرد.

البته به نظر می‌رسد نیمکت‌نشینی مهدی‌پور یا حردانی و بازی نکردن مطهری هم اشتباه بوده باشد.

اینهایی که جایگزین بودند هم بازیکنان خوبی بودند، مگر وریا ضعیف است؟ جایگزین‌ها هم بازیکنان جوان و بی‌تجربه و ضعیفی نبودند و اینها هم خوب بودند. اما در هر صورت تیم بیشتر فرصت‌سوزی کرد و موقعیت‌های صددرصدی را از دست داد. علی حقیقی هم درخشش خوبی داشت هرچند بسیاری از توپ‌ها همان جایی می‌رفتند که او بود اما در یک صحنه که با پا توپ حسین‌زاده را درآورد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. همه اینها درحالی هستند که اگر یکی از این توپ‌ها گل می‌شد همه به‌به و چه‌چه می‌کردند و می‌گفتند عجب ترکیبی و عجب تیمی و عجب تعویض‌هایی و... به نظرم استقلال یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داد. این تیم در بازی‌های قبلی تا این اندازه منسجم نبود و تا این اندازه موقعیات گل برای خودشان درست نمی‌کردند.

سال‌ها در خط حمله بازی کردید. به نظر می‌رسد استقلال مهاجم زهرداری برای فصل جاری ندارد.

ما کلا در فوتبال ایران یک طارمی داشتیم که او هم رفت و یک مقدار هم قایدی بود که او هم دیگر نیست. ما امروز در فوتبال ایران اصلا فوتبالیست نداریم. در بازی استقلال و نساجی هرچه گشتم فوتبالیست درجه‌یکی ندیدم. یک مقدار حسین‌زاده بود که او هم حالا حالا‌ها کار دارد تا فوتبالیست تاپی شود. به نظرم اصلا فوتبالیستی در فوتبال ایران نیست که از او توقع شق‌القمر داشته باشیم. ما در سال 92 در استقلال 3 پلی‌میکر بودیم و امیر قلعه‌نویی برای ارنج کردن و چیدن ترکیب سرگیجه می‌گرفت و اصلا نمی‌دانست باید چه کار کند. هر هفته سسیتم را عوض می‌کرد تا به هر نحوی همه ما بازی کنیم. آنقدر دستش پر بود اصلا نمی‌دانست چطور ارج کند. الان شما یک پلی‌میکر را در لیگ برتر نام ببرید؟ باز می‌خواهید بگویید سروش رفیعی؟ اصلا فوتبالیستی در لیگ نیست.

درباره داوری‌ها چه صحبت دارید؟ استقلالی‌ها اعتقاد دارند در این بازی هم با ناداوری نتیجه نگرفتند.

من صحنه گل آرمان رمضانی را دیدم. قبل از صحنه آهسته فکر می‌کردیم روی گلر خطایی شده است اما این‌طور نبود و قبل از اینکه توپ به حقیقی برسد، یک شارژ کوچکی توسط رمضانی شکل گرفت. اگر داور این صحنه را خطا گرفته که درست بوده اما اگر برخورد با گلر را خطا تشخیص داده که آن را اشتباه گرفته است چون روی گلر خطایی نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج