جاباما
۱۲۰۶۹۴۸
۳۱۰
۳۱۰
پ

توصیه اسطوره آلمان‌ها به فوتبالیست‌های کشورمان

لوتار ماتئوس روز جمعه به تهران آمد و در حاشیه مراسم افتتاحیه یک باشگاه ورزشی با خبرآنلاین گفت و گو کرد.

خبرآنلاین: اگر بخواهید بزرگ‌ترین ستارگان آلمانی تاریخ را نام ببرید به اسامی زیادی برمی‌خورید. از گرد مولر و فرانتس بکن‌باوئر گرفته اولیور کان و میشاییل بالاک و فیلیپ لام؛ با این حال یک نام بیش از تمام این افراد خودنمایی می‌کند و آن کسی نیست جز لوتار ماتئوس. کسی دیگو مارادونا، ستاره افسانه‌ای فوتبال آرژانتین در وصف او می‌گفت:« لوتار فوتبال را می‌فهمید. او می‌توانست به عنوان شماره ۱۰ بازی کند همچنین هافبک دفاعی و پوششی خوبی بود و در پایان نیز به یک لیبرو تبدیل شد. لوتار بهترین و بزرگترین حریفی است که من در تمام این سال‌ ها در مقابل خود داشته‌ام.»

اسطوره فوتبال آلمان روز جمعه به تهران آمد تا در مراسم افتتاح یک باشگاه ورزشی در سام سنتر شرکت کند. او که پدر و مادرش سرایدار و کارمند شرکت پوما بودند، علاقه زیادی به این برند دارد و خودش هم در مقطعی برای تامین هزینه‌های زندگی در این شرکت مشغول به کار بوده است. ماتئوس در واکنش به لباس آدیداس یکی از افراد حاضر در مراسم از تاریخچه تاسیس این شرکت و شرکت پوما گفت. این کمپانیها متعلق به دو برادر است. یک برادر سال ۱۹۴۸ پوما را راهاندازی کرد و یک سال بعد برادر دیگر آدیداس را تأسیس کرد. ماتئوس گفت که هنوز هم طرفدار شرکت پوماست و علاقه خاصی به محصولات این شرکت دارد.

توصیه اسطوره آلمان‌ها به فوتبالیست‌های کشورمان

او سپس به مرور خاطرات خود در جام جهانی و وضعیت این دوره از مسابقات پرداخت و در خصوص گروه سخت آلمان صحبت کرد. ماتئوس معتقد است جام جهانی قابل پیش‌بینی نیست و درباره اتفاقات ادوار مختلف جام جهانی و گل خودش به مراکش در جام جهانی 1986 صحبت کرد. او بر این باور بود که در جام جهانی تیم‌ها باید مرحله به مرحله فکر کنند و نباید از ابتدا به فکر فینال مسابقات باشند.

ماتئوس درباره تیم ملی ایران گفت که این ششمین صعود ایران به جام جهانی است و ایران تیم بسیار قوی و خوبی دارد اما نباید جوگیر شود و روز اول به فکر پیش‌بینی صعود در آخرین باشد. باید بازی به بازی و دقیقه به دقیقه برنامه‌ریزی کنند و تصمیم‌های جزیی بگیرند. او اعتقاد داشت در این شرایط احتمال صعود ایران بالاست.

او وقتی نام علی دایی را شنید فوری سراغ او را گرفت و گفت:«علی دایی جواب من را نداد. به او زنگ زدم و پیام دادم ولی جواب من را نداد. چه اتفاقی برای علی دایی افتاده؟ من منتظر جوابش هستم و دوست دارم او را ببینم. او انسان بسیار خوبی است و الآن هم در تهران است و منتظر تماس او هستم.»

توصیه اسطوره آلمان‌ها به فوتبالیست‌های کشورمان

ماتئوس درباره ویدیوی شوخی اینستاگرامی‌اش با علی دایی از خوابیدن اسطوره فوتبال ایران در حاشیه مراسم قرعه‌کشی جام جهانی گفت:« این ویدیو خیلی بامزه بود. من از یکی دیگر از همکاران‌مان در قرعه‌کشی پرسیدم که می‌توانیم این ویدیو را از او بگیریم یا خیر؟ چرا که من برای علی احترام قائل هستم. آنها گفتند: باید فیلمش را بگیری و برای همین من آن ویدیو را ضبط و بعد از قرعه‌کشی آن را منتشر کردم. چرا که اگر قبل از قرعه‌کشی منتشر میشد، ممکن بود باعث اشتباه در انجام قرعه‌کشی شود و این خوب نبود اما قرعه‌کشی بسیار عالی انجام شد و «علی دایی» کارش را به خوبی انجام داد و بعد از آن، من ویدیو را برای میلیون‌ها هواداراش منتشر کردم و خب او واقعاً خیلی خسته بود...»

لوتار ماتئوس جمعه شب به همراه آندریاس برمه، پیر لوییجی کولینا و مارکوس مرک تهران را ترک کرد و در نهایت هم موفق به دیدار علی دایی نشد. حضور یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ و یکی از اعضای تیم رویایی تاریخ فوتبال از نگاه فرانس‌فوتبال در تهران اتفاق جالبی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج