۱۲۰۷۴۵۷
۱۱۷
۱۱۷
پ

اینتر – میلان؛ از دربی تا فینال

در دربی دلامادونینای امشب از بین تیم‌های اینتر و میلان یکی راهی فینال جام‌حذفی ایتالیا خواهد شد.

خبرورزشی: سال‌ها بود که اینتر و میلان به طور همزمان در کورس قهرمانی سری A و جام‌حذفی ایتالیا به طور همزمان قرار نگرفته بودند و حالا بر سر هردو جام مبارزه خواهند کرد. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه سن‌سیرو دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی ایتالیا در حالی برگزار خواهد شد که بازی رفت نه گل داشت و نه برنده.

اینتر – میلان؛ از دربی تا فینال

اینتر؛ بازگشت بزرگ

اینتر برگشت؛ اینتر همیشه برمی‌گردد؟ بعد از این که صدر جدول سری A را افعی‌ها در حالی از دست دادند که فقط یک برد در ۷ بازی داشتند، ۳ برد اخیر باعث شده شانس قهرمانی‌شان دوباره زنده شود. حالا تیم سیمونه اینزاگی شانس دبل هم دارد و مسیر آن باز هم از دربی می‌گذرد. ظاهراً سرنوشت اینتری‌ها این فصل به همشهری‌شان گره خورده و این نبرد بزرگ را باید در جام‌حذفی هم ادامه بدهند. البته اینزاگی می‌داند که در دیدار برگشت دیگر مثل دیدار رفت نمی‌شود محتاط بود. اگرچه بی‌گدار به آب زدن هم نراتزوری را ممکن است به سرنوشت دربی دلامادونینای برگشت در لیگ دچار کند.

میلان؛ جام ارزشمند

۱۱ بازی در لیگ میلان نباخته ولی اینطور نیست که تیمی نتواند جلوی روسونری را بگیرد. در واقع متزلزل‌ترین صدرنشینی در لیگ‌های معتبر اروپایی را میلان دارد. میلانی‌ها علاوه بر لیگ، در جام‌حذفی هم با اینتر رقابت می‌کنند. می‌توان گفت جام‌حذفی برای هواداران میلان اهمیت کمی نخواهد داشت، اول این که باید برای فینالیست شدن در آن باید دربی دلامادونینا را ببرند و سپس طلسم ۱۹ ساله قهرمان نشدن در این تورنمنت را بشکنند. پیولی که هیچ جامی در دوران مربیگری‌اش نبرده اگر این فصل بتواند دبل کند همه را شگفت‌زده خواهد کرد. میلان ابتدا باید از سد همشهری‌ای بگذرد که سال ۲۰۱۷ برای آخرین مرتبه در جام‌حذفی آن را مغلوب کرد.

آخرین جدال

یکم مارس ۲۰۲۲ در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا، میلان و اینتر به تساوی بدون‌گل رسیدند.

آمار بازی

۲۳۱) دربی دلامادونینا ۲۳۱ مرتبه برگزار شده که اینتر ۸۴ بازی را برده، میلان در ۷۸ بازی برنده شده و ۶۹ مرتبه هم دو تیم به تساوی رسیده‌اند.

۲۶) در چارچوب جام‌حذفی ایتالیا، اینتر و میلان ۲۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم نراتزوری ۸ برد و سهم روسونری ۱۰ برد بوده و ۸ بازی هم مساوی شده است.

۳) در ۳ دهه اخیر نتایج جام‌حذفی برای دو تیم کاملاً برابر بوده، هرکدام یک برد داشته‌اند و یک بازی با تساوی خاتمه یافته است.

۱۴) میلان تابه‌حال ۱۴ مرتبه راهی فینال جام‌حذفی ایتالیا شده و ۵ مرتبه به جام قهرمانی رسیده است. روسونری آخرین مرتبه سال ۲۰۱۸ به فینال رسید و آخرین قهرمانی‌اش به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد.

۱۳) اینتر از ۱۳ مرتبه‌ای که به فینال جام‌حذفی ایتالیا رسیده ۷ مرتبه موفق شده با شکست رقیبش قهرمان شود. نراتزوری سال ۲۰۱۱ برای آخرین مرتبه فینالیست و قهرمان شد.

۱۰) در ۱۰ دربی آخر، اینتر ۶ مرتبه پیروز شده و میلان تنها ۲ برد داشته است. ۲ بازی هم بین این دو تیم مساوی شده که در ۲ سال اخیر بوده.

۰) میلان در تاریخ ۱۲۳ ساله‌اش تابه‌حال موفق به کسب دوگانه سری A و جام‌حذفی ایتالیا نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج