۱۲۰۷۷۲۷
۵۳
۵۳
پ

طباطبایی: ضعیف‌ترین تیم‌ها هم در جام جهانی شانس دارند

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: در بحث آماده سازی برخلاف کشورهای دیگر برنامه راهبردی نداریم.

خبرگزاری فارس: هادی طباطبایی در مورد وضعیت آماده‌سازی تیم ملی فوتبال کشورمان برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: بحث اردوی آماده‌سازی چیزی نیست که فی‌البداهه بخواهیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم.همیشه تا دقیقه آخر صبر می‌کنیم و در نهایت هم می‌گوییم زمان خاصی نداریم و کار خاصی نمی‌توان انجام داد. تیم‌هایی که حرفه‌ای فکر و برنامه‌ریزی می‌کنند بعد از هر جام برای مسابقات بعدی برنامه‌ریزی می‌کنند. از ابتدا می‌دانستیم زمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ نسبت به دوره‌های قبلی تغییر کرده و در زمان خاصی قرار است در قطر برگزار شود.

* برخلاف کشورهای دیگر برنامه راهبردی برای تیم ملی تعریف نکردیم

وی افزود: خیلی از تیم‌ها نسبت به همین تغییر زمان برنامه‌ریزی خود را انجام دادند تا خود را برای این مسابقات آماده کنند اما ما برخلاف کشورهای دیگر هنوز کار خاصی انجام ندادیم و برنامه‌ریزی راهبردی برای تیم ملی کشورمان تعریف نکردیم. همین موضوع کار را برای تیم ملی سخت خواهد کرد.

* باید هرچه سریع‌تر تکلیف کادرفنی تیم ملی را مشخص کرد

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه با وجود حمایت فدراسیون فوتبال از اسکوچیچ هنوز تکلیف دستیاران وی نامشخص است و آیا این موضوع به ضرر تیم ملی نخواهد بود، پاسخ داد:‌ درمورد این موضوع باید مسؤولان فدراسیون جواب بدهند اما باید هر چه سریع‌تر تکلیف قرارداد دستیاران اسکوچیچ را مشخص کرد. هرچند تیم ما تا خرداد برنامه آماده‌سازی ندارد اما باید سریع‌تر کار را انجام داد تا کادرفنی با توجه به زمان کوتاهی که تا اولین اردوی تیم ملی باقی مانده است بهتر بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

طباطبایی در مورد اینکه آیا دیدار تدارکاتی با حریفانی مثل نیوزلند، پرو یا کاستاریکا می‌تواند شبیه‌سازی خوبی نسبت به حریفان تیم ملی در جام جهانی باشد، گفت:‌ سرمربی تیم ملی با توجه به شرایط تیم خودش باید در مورد حریفان تدارکاتی نظر بدهد. او باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد با تیم‌های قوی بازی کند یا متوسط و ضعیف. همچنین باید هدف خود را در مورد دیدارهای تدارکاتی مشخص کند تا مشخص شود می‌خواهد تیمش را به چه شکلی آماده کند.

* ضعیف‌ترین تیم‌ها هم در جام جهانی شانس دارند

وی در مورد میزان امیدواری تیم ملی برای صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی عنوان کرد:‌ همه تیم‌ها حتی ضعیف‌ترین‌ها هم در جام جهانی شانس دارند اما کار ما سخت است. با تیم‌هایی همگروه هستیم که پر امکانات هستند و از لحاظ تجربه فوتبالی نیز در سطح بالایی قرار دارند. به همین دلایل کارمان راحت نیست. موضوعی که کار ما را دشوارتر می‌کند قرعه‌ای است که در اولین بازی با آن روبه‌رو شدیم. اولین بازی در جام جهانی خیلی مهم است و در ادامه مرحله گروهی تأثیر بسیار زیادی دارد. هر تیم بتواند در این مسابقه سه امتیاز را کسب کند کارش برای ادامه مسابقات راحت می‌شود اما ما کار بسیار سختی در برابر انگلیس داریم.

* تجربه آمریکا نسبت به دوره‌ای که با آنها بازی کردیم بیشتر شده است

دروازه‌بان اسبق تیم ملی که سابقه بازی کردن مقابل آمریکا در یک دیدار تدارکاتی را دارد درمورد اینکه آیا به صرف نتایج خوب قبلی مان برابر این تیم می‌توان امیدوار بود در جام جهانی قطر هم این تیم را شکست بدهیم،‌گفت: نمی‌دانم شکل فوتبال فعلی آمریکا چگونه است اما طبق چیزی که در رسانه‌ها خوانده‌ام بیشتر بازیکنانش در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند. اکنون تجربه تیم آمریکا نسبت به دوره‌ای که خود ما با آنها بازی کردیم خیلی بیشتر شده است. باید بازی‌های آمریکا را ببینم اگر دیدارهای اخیرش را می‌دیدم شاید راحت‌تر می‌توانستم اظهارنظر کنم.

* شرایط فوتبال انگلیس نسبت به ۱۰ سال قبل متفاوت شده است

وی با اشاره به همگروه شدن تیم ملی با انگلیس توضیح داد: انگلیس در فوتبال دنیا قدرتمند است. هرچند در نتیجه‌گیری عملکرد شکننده‌ای داشته و دستش در دهه‌های اخیر به جام نرسیده اما برای هیچ تیمی در دنیا حریف آسانی نیست. شاید یکی از دلایل جام نگرفتن انگلیسی‌ها این است که لیگ‌شان اعتبار زیادی دارد و بازیکنانی که از این لیگ به تیم ملی دعوت می‌شدند بازی‌های ملی برایشان چندان اولویت نداشت اما در یک دهه اخیر وضعیت متفاوت شده است. به ویژه در جام ملت‌های اخیر اروپا دیدیم انگلیس به جای اینکه دنبال اسم‌های خاص و بزرگ باشد از بازیکنان پرانگیزه و جویای نام استفاده کرد. این موضوع سبب شد انگلیس در نتیجه‌گیری بهتر عمل کند.

* همه فدراسیونی‌ها باید وقت خود را برای حواشی بگذارند

طباطبایی در مورد اینکه آیا تنش‌های اخیر مدیریتی در فدراسیون فوتبال پس از عزل عزیزی خادم روی عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی تأثیرگذار خواهد بود اظهار داشت:‌ امیدوارم هر چه سریع‌تر پروسه به سرانجام رسیدن فدراسیون طی شود. اگر وضعیت مدیریت در فدراسیون فوتبال به ثبات برسد، کمک بهتری به تیم ملی خواهد شد. همه افرادی که اکنون در فدراسیون هستند بخشی از انرژی خود را باید برای همین مسائل و حواشی بگذارند اما اگر مدیریت تعیین شود ساختارها ثابت خواهد شد و در آن زمان همه انرژی خود را برای کمک به فوتبال می‌گذارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج