۱۲۰۷۸۸۰
۹۱
۹۱
پ

علیزاده: هدفم مدال المپیک است

ناصر علیزاده، برنده مدال طلای قهرمانی آسیا بلافاصله بعد از بازگشت به تهران به اردو برمی‌گردد تا برای رقابت‌های بعدی آماده شود

روزنامه همشهری: ناصر علیزاده تنها طلایی ایران در روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بود که با اقتدار توانست روی سکوی نخست وزن ۸۷کیلوگرم آسیا بایستد. علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا در سال۲۰۲۱ هم مدال طلا گرفته بود و با طلای ۲۰۲۲ توانست از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند. او از شرایط این مسابقات و برنامه‌های آینده‌اش گفته است که در ادامه می‌خوانید.

علیزاده: هدفم مدال المپیک است

   روز اول تنها طلایی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بودی. سطح مسابقات چطور بود؟

همه رقبای آسیایی آمده بودند و همانطور که دیدید در هر وزن چند قهرمان جهان و المپیک حضور داشت. خدا را شکر توانستم نتیجه لازم را بگیرم و امیدوارم در ادامه مسیر هم موفق باشم. امسال سال شلوغی برای ورزش کشور به‌خصوص کشتی است و من تمام تلاشم را خواهم کرد تا در این کورس جا نمانم.

  پیش‌بینی کسب مدال طلا را می‌کردی؟

سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد توانستم مدال طلا کسب کنم و امسال هم برای کسب مدال طلا به مغولستان آمدم. با کمک مربیان و لطف خدا برای بار دوم توانستم مدال طلای قهرمانی آسیا را کسب کنم. اگر به‌خاطر کسب این مدال طلا لحظه‌ای دل مردم و همشهری‌های عزیزم را شاد کرده باشم از این بابت خوشحالم.

  برنامه بعدی‌ات چیست؟ مشخص شده که در چه رویدادی کشتی خواهی گرفت؟

فکر می‌کنم به محض بازگشت دوباره باید به اردوی آماده‌سازی برویم. کمتر از 5ماه دیگر مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و من هم سرباز تیم ملی هستم. هر جا صلاح بدانند کشتی خواهم گرفت و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنم.

  وقتی روی سکوی قهرمانی آسیا رفتی به چه چیزی فکر می‌کردی؟

واقعیتش یک لحظه تمام سختی‌هایی که کشیده بودم از جلوی چشم‌هایم رد شد ولی بیشتر به هدف اصلی‌ام که کسب مدال المپیک است فکر می‌کردم. قهرمانی آسیا، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی مسابقات مهمی هستند و کسب مدال در این رقابت‌ها ارزشمند است ولی مدال المپیک چیز دیگری است که هر ورزشکاری آرزوی آن را دارد.

  بعد از کسب مدال طلا نخستین نفر با چه‌کسی صحبت کردی؟

مادرم نخستین نفری بود که با او تماس گرفتم. خیلی احساس خوبی بود وقتی خوشحالی مادرم را دیدم. مسیر قهرمانی مسیر پر پیچ و خمی است که قطعا یک ورزشکار به تنهایی نمی‌تواند از آن رد شود. خانواده خیلی تأثیر دارد و البته مربیان سازنده کادر فنی تیم ملی هم تأثیر زیادی دارند. تشکر می‌کنم از همه این عزیزان و فدراسیون کشتی به‌خصوص آقای دبیر که همه امکانات را در اردو برای کشتی‌گیران فراهم کرده تا بتوانیم بدون هیچ کم و کاستی فقط به تمرین و آماده‌سازی برای مسابقات فکر کنیم. امیدوارم این طلاها ادامه داشته باشد تا دل مردم شاد شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج