۱۲۰۸۵۱۶
۸۵
۸۵
پ

میرزاپور: اسکوچیچ کارش را بلد است

یک کارشناس فوتبال می‌گوید دراگان اسکوچیچ کیفیت خود را نشان داده و کارش را بلد است که تیم ملی را به این نقطه رسانده است.

ایسنا: ابراهیم میرزاپور درباره هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (از میان تیم‌های ولز، اوکراین و اسکاتلند) و ارزیابی کارشناسان مختلف مبنی بر این که ایران در گروه خوبی قرار گرفته است اظهار کرد: تمام تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کرده‌اند، از بهترین‌های قاره خود هستند که به این مرحله رسیده‌اند. در جام جهانی تیم راحت و آسانی نداریم. شاید یک تیم از نظر اسمی سابقه کم‌تری داشته باشند اما دلیل بر این نیست که ضعیف است و خیلی راحت می‌توان این تیم‌ها را شکست داد.

*بازی با آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا سرنوشت‌ساز است

او با اشاره به رقیبان ایران در جام جهانی گفت: در مجموع نظرم این است که بازی با آمریکا و تیمی که از پلی‌آف می‌آید می‌تواند برای ما سرنوشت‌ساز باشد. بازی با انگلیس با توجه به کیفیت این تیم سخت خواهد بود. البته نه این که از قبل شکست خورده باشیم چون تیم‌های ایرانی جلوی تیم‌های بزرگ بهتر بازی می‌کنند. امیدوارم با برنامه خوبی که تدارک می‌بینیم، با یک تیم آماده و باانگیزه راهی مسابقات شویم و از گروه‌مان صعود کنیم. این مساله نباید فشاری روی کادرفنی و بازیکنان باشد.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران با اشاره به جام جهانی ۲۰۰۶ و برداشت اشتباهی که از رقیبان ایران و شرایط وجود داشت، خاطرنشان کرد: در ۲۰۰۶ این تجربه تلخ را داشتیم که می‌گفتند مکزیک و آنگولا را می‌بریم  و با پرتغال مساوی می‌کنیم و از گروه‌مان بالا می‌رویم اما پرتغال با تعداد زیادی ستاره در گروه ما بود. آنگولا هم ناشناخته بود اما این جو را به وجود آوردند که راحت صعود می‌کنیم که نتوانستیم نتایج لازم را کسب کنیم. اردوهای ما خوب نبود و بازیکنان مصدومی داشتیم که اکثرا در ترکیب اصلی ما یار ثابت بودند و نتوانستند ایران را همراهی کنند و در طول تورنمنت هم با مصدومیت مواجه بودیم. اجازه دهیم فدراسیون و کادرفنی با آرامش کار کنند.

*ترجیح می‌دادم اول با آمریکا دیدار کنیم

میرزاپور درباره بازی با انگلیس در نخستین دیدار این مسابقات و این که به عنوان مربی ترجیح می‌داد با کدام تیم در اولین دیدار رو به رو شود، اظهار کرد: در ۲۰۰۶ این تجربه را داشتم که هر چه از بازی‌ها گذشت، احساس کردم کار راحت‌تر بوده است. اسم جام جهانی برای هر کسی سنگین است. من هم برای اولین‌بار به جام جهانی می‌رفتم. هر چه می‌گذشت می‌دیدم چقدر کار ما راحت‌تر بود. در آخرین بازی دیدیم که اگر شرایط راحت‌تر بود و استرس نداشتیم، خیلی بهتر بازی می‌کردیم. بین انگلیس و دو تیم دیگر گروه مثل آمریکا، ترجیح می‌دادم در بازی نخست با آمریکا بازی کنیم. اولین بازی در هر تورنمنت حساس‌ترین بازی است.

*نباید به تیم ملی استرس و فشار وارد کنیم

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است انتظارها و اظهارات مربیان و مدیران مبنی بر این که دنبال صعود از گروه هستند، مشکل‌آفرین شود؟ اظهار کرد: نباید این استرس و فشار را به مجموعه تیم ملی وارد کنیم. کادرفنی و مدیران تیم بیش‌تر از ما می‌خواهند صعود کنند. بگذاریم در این پنج، شش ماه کار خود را کنند. اردوهای آماده‌سازی به بازیکنان ما کمک می‌کند.

میرزاپور به معضل و مشکل کنونی در ارتباط با حضور لژیونرها در تیم ملی اشاره کرد و گفت: من دو هفته‌ای به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها کنار تیم بودم و تمام بازی‌ها، بازیکنان لژیونر ما که هشتاد درصد تیم بودند، دو روز قبل از بازی می‌آمدند و کادرفنی فرصتی نداشت. در این مدت زمان نمی‌توان تیم را آماده کرد. بعضی‌ها به کادرفنی ایراد می‌گرفتند چرا بازی تدارکاتی نداریم؟ امیدوارم در ماه‌های باقی مانده که فرصت وجود دارد، بتوانیم تیم را با برگزاری اردوها و دیدارهای مناسب از لحاظ هماهنگی تاکتیکی به شرایط ایده‌آلی برسیم.

*بازیکنان تیم ملی تجربه جام جهانی را دارند

او درباره تجربه بالای بازیکنان کنونی تیم ملی برای بازی در جام جهانی که برخی برای سومین‌بار به این تورنمنت می‌روند، یادآور شد: در ۲۰۰۶ تجربه اولم را در جام جهانی پشت سر می‌گذاشتم و استرس داشتم. جام جهانی تورنمنتی است که میلیون‌ها بیننده دارد و برابر تیم‌هایی هستی که ستاره‌های زیادی دارد. خیلی از بازیکنان فعلی ما در جام جهانی روسیه بودند و این مساله از نظر ذهنی کمک می‌کند و آشنا هستند و می‌تواند به خودشان و کادرفنی هم کمک کند.

*اسکوچیچ کارش را بلد است

میرزاپور که امسال در مقطعی به علت مبتلا شدن مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی به کرونا، دستیار اسکوچیچ بود، درباره باقی ماندن اسکوچیچ در تیم ملی تا جام جهانی و وجود برخی انتقادها گفت: همیشه انتقاد وجود دارد. بعضی‌ها دنبال این هستند که به تیم ملی و باشگاهی کمک کنند. بعضی‌ها هم شاید از روی غرض و منافع دیگر می‌گویند. منصفانه بگوییم او (اسکوچیچ) در دو سال توانسته نتایج خوبی کسب کند و این مساله نشان می‌دهد اسکوچیچ  مربی باکیفیتی است و کارش را خوب بلد است و توانست این تیم را به این نقطه برساند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج