۱۲۰۸۷۳۱
۱ نظر
۲۳
۱ نظر
۲۳
پ

درخشان: بازی با هر تیم حاضر در جام‌جهانی مفید است

با برگزاری دیدارهای تدارکاتی مقابل تیم‌های صاحب‌نام، بازیکن‌ها خودباوری بیشتری به دست می‌آورند و عیار آنها سنجیده می‌شود. همچنین برای سرمربی محترم تیم ملی محک خوبی می‌شود و یک ارزیابی خوب برای توانایی تیم ملی مقابل حریفان می‌شود تا متوجه شویم چه ایرادها و نقاط ضعفی داریم.

فرهیختگان: بعد از برگزاری قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و مشخص شدن حریفان ایران در گروه Bمسابقات، هر روز به شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب حریفان تدارکاتی افزوده می‌شود و اسامی مختلفی همچون نیوزیلند، کانادا، برزیل و آرژانتین به‌عنوان دیدارهای تدارکاتی احتمالی برای شاگردان اسکوچیچ مطرح شده است اما بعد از گذشت ۲۳ روز از برگزاری قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر افراد تصمیم‌گیر خیابان شیخ‌بهایی حتی از قطعی کردن یک دیدار عاجز هستند و تنها اسامی کشورهای مختلف را در مصاحبه‌های خود مطرح می‌کنند. همین اتفاقات باعث شده است ۲۱۰ روز مانده به آغاز جام‌جهانی ابهامات و نگرانی‌های زیادی در مورد آماده‌سازی مناسب و شایسته شاگردان دراگان اسکوچیچ به وجود آید.

این دلواپسی‌ها و تردیدها منجر به هم‌صحبتی با یکی از پیشکسوتان تیم ملی و پرسپولیس شد تا نظر یکی از فوتبالیست‌های باتکنیک و خوش‌فکر دهه ۶۰ و یکی از سرمربی‌های چند فصل اخیر پرسپولیس را درمورد وضعیت تیم ملی ایران جویا شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حمید درخشان را در ادامه می‌خوانید.

کمتر از ۷ ماه مانده به آغاز جام‌جهانی شرایط تیم ملی را به چه صورت ارزیابی می‌کنید؟

درحال حاضر تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارد اما آن چیزی که مهم است باید در راستای حضور در مسابقات جام‌جهانی برنامه‌ریزی خوب و مناسبی داشته باشیم. یعنی درواقع تیم ملی ما نیاز به برنامه‌ریزی و دیدار تدارکاتی خیلی خوب جهت آمادگی تاکتیکی، تکنیکی و فیزیکی دارد تا کادرفنی تیم ملی بتواند برنامه‌ریزی خوبی با فدراسیون فوتبال داشته باشد و فدراسیون فوتبال باید برای هماهنگ کردن دیدارهای تدارکاتی تلاش بیشتری انجام بدهد تا تیم ملی تا زمان حضور در جام‌جهانی 2022 قطر 2 یا 3 دیدار تدارکاتی خوب داشته باشند تا از نظر روحی و روانی آمادگی بیشتری داشته باشند و از نظر فنی توسعه پیدا کنند تا ان‌شاءالله در جام‌جهانی بازی‌های قابل قبولی را انجام دهند.

به نظر شما دیدارهای تدارکاتی چقدر می‌تواند باعث بهبود روند تیم ملی شود؟

 به نظر من حداقل 30 الی 40 درصد تاثیرگذار است. با برگزاری دیدارهای تدارکاتی مقابل تیم‌های صاحب‌نام، بازیکن‌ها خودباوری بیشتری به دست می‌آورند و عیار آنها سنجیده می‌شود. همچنین برای سرمربی محترم تیم ملی محک خوبی می‌شود و یک ارزیابی خوب برای توانایی تیم ملی مقابل حریفان می‌شود تا متوجه شویم چه ایرادها و نقاط ضعفی داریم. این موارد را می‌توانیم با بازی کردن مقابل تیم‌های بزرگ بررسی کنیم و در راه توسعه و بهبود آن تلاش کنیم. اگر این دیدارها را انجام ندهیم نقاط ضعف و قوت خودمان را پیدا نمی‌کنیم و مبهم می‌ماند و در زمان آشکار شدن راهکاری برای این اتفاق نداریم. ولی من امیدوارم با تلاش فدراسیون فوتبال این اتفاق بیفتد و ما بازی‌های خوبی را انجام بدهیم که ان‌شاءالله تیم ملی یک مقدار خودش را مقابل تیم‌های سرسخت بیشتر پیدا کند و با ارزیابی بهتر کیفیت تیم ملی را بالا ببریم. اگر اتفاقاتی که اشاره کردم بیفتد من فکر می‌کنم تیم ملی در جام‌جهانی بتواند بهتر از مسابقات دوره‌های گذشته ظاهر شود.

باتوجه به قرعه تیم ملی در جام‌جهانی دیدار با چه تیم‌هایی می‌تواند باعث آماده‌سازی بهتر شاگردان دراگان اسکوچیچ شود؟

به نظرم دیدار با هر تیمی که در جام‌جهانی حضور پیدا کرده با ارزش و با کیفیت است. 32 تیم حاضر در جام‌جهانی از تیم‌های برتر دنیا هستند و بازی کردن با هرکدام از این تیم‌ها می‌تواند حائز اهمیت و مفید به فایده باشد.

از دیدگاه شما تا چه حد می‌توان برای دراگان اسکوچیچ در قطعی نشدن دیدارهای تدارکاتی نقش متصور شد؟

این مورد در تیم‌های محلی اتفاق می‌افتد و وظیفه سرمربی تیم ملی پیدا کردن حریف نیست. این امر وظیفه فدراسیون فوتبال و روابط بین‌الملل است تا با تلاش خود تیم‌هایی را فراهم کند تا با افتخار مقابل تیم ملی ایران قرار گیرند و ما نیز با برگزاری این دیدارها حاصل خوب و دسترنج مناسب کسب کنیم.

از دیدگاه شما در کمتر از ۷ ماه باقی‌مانده تا چه میزان مشکلات دفاعی تیم ملی قابل رفع است؟

زمانی این اتفاق می‌افتد که دیدار تدارکاتی انجام بدهیم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم در صورت عدم برگزاری مسابقه چطور می‌توان مشکل را رفع کرد. حتما تیم ملی نیاز دارد با برگزاری دیدارهای تدارکاتی این اشکالات اشاره‌شده را رفع کند.

به نظر شما خط هجومی ایران می‌تواند خطوط دفاعی حریفان را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به دردسر بیندازد؟

بله، به نظر بنده خط هجومی خوبی داریم و می‌تواند برای حریفان خطرساز شود اما امیدوارم سایر بازیکنان بتوانند خط هجومی تیم ملی را به خوبی تغذیه کنند و هماهنگی لازم را داشته باشند.

سخن پایانی؟

آرزوی موفقیت برای تیم ملی و فوتبال کشورمان دارم که ان‌شاءالله در جام‌جهانی 2022 قطر سربلند شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بی سواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج