۱۲۱۱۴۴۴
۹۵
۹۵
پ

اتلتیکومادرید – رئال‌مادرید؛ فرش قرمز برای قهرمان

رئال‌مادرید در اولین بازی بعد از قطعی شدن قهرمانی‌اش در لالیگای اسپانیا به مصاف همشهری‌اش اتلتیکومادرید خواهد رفت.

خبرورزشی: امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در هفته سی‌وپنجم لالیگای اسپانیا، نبردی حیثیتی در ورزشگاه واندا متروپولیتانو برگزار خواهد شد. اتلتیکومادرید که در پی آبروداری و حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده است، در دربی مادرید میزبان رئال‌مادرید قهرمان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ خواهد بود.

اتلتیکومادرید – رئال‌مادرید؛ فرش قرمز برای قهرمان

اتلتیکومادرید؛ آبروداری

پیش‌بینی ناکامی اتلتیکو بعد از قهرمانی فصل گذشته دشوار بود. تیم دیگو سیمئونه این فصل به شدت افت کرد و حالا حتی برای حضور بین ۴ تیم بالای جدول هم هواداران این تیم استرس دارند. اتلتیکو امشب در دربی به مصاف رئال خواهد رفت و در هفته‌های آتی با سویا و سوسیداد تیم‌های سوم و ششم جدول هم باید مصاف بدهند. همین دیدارها برای ال‌چولو و تیمش تعیین‌کننده خواهد بود. در هر صورت آن‌ها دربی مادرید را از سال ۲۰۱۶ به بعد نبرده‌اند و می‌خواهند آبروداری کنند. ۴ هفته خیلی مهم پیش‌روی قرمز و سفیدهای شهر مادرید است.

رئال‌مادرید؛ تکمیل جشن

کار برای رئال‌مادرید در لالیگا تمام شده، ولی دربی اهمیت بالایی برای هواداران خواهد داشت. در واقع می‌توان برد در دربی را تکمیل‌کننده جشن قهرمانی‌شان دانست. از طرفی فینال لیگ قهرمانان اروپا را رئالی‌ها در پیش دارند و کارلو آنچلوتی به دیدارهای آتی در لالیگا به چشم بازی‌های تدارکاتی جدی نگاه می‌کند. رئال‌مادرید پس از کامبک مقابل منچسترسیتی نشان داده که تا آخرین لحظه نه ناامید می‌شود و نه بازی‌ها را ساده می‌گیرد. رئالی‌ها در سالیان اخیر مقابل همشهری سربلند بوده‌اند و کارلتو می‌خواهد این موفقیت را ادامه دهد. کهکشانی‌ها به فکر دبل در ماه آینده خواهند بود.

آخرین بازی

دسامبر ۲۰۲۱ در دیدار رفت فصل جاری لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید موفق شد دربی را ۲-۰ از اتلتیکومادرید ببرد. آسنسیو و بنزما گلزنان آن دیدار بودند.

آمار بازی

۲۲۸) در ۲۲۸ دربی مادرید، رئال‌مادرید ۱۱۳ بازی را برده و اتلتیکومادرید در ۵۶ بازی برنده شده. ۵۹ بازی هم مساوی شده است.

۱۶۹) در ۱۶۹ دربی در تاریخ لیگ اسپانیا، ۹۰ مرتبه رئالی‌ها و ۳۹ مرتبه اتلتی پیروز شده‌اند. ۴۰ بازی این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است.

۱۳) رئال‌مادرید در ۱۳ دربی آخر در لالیگا اسپانیا شکست نخورده است. ۵ برد برای کهکشانی‌ها ثبت شده و ۸ بازی هم برنده نداشته است. آخرین برد اتلتیکو به فوریه ۲۰۱۶ برمی‌گردد.

۲) دربی‌های ۲ فصل اخیر در ورزشگاه واندا متروپولیتانو با تساوی به پایان رسیده است. اتلتیکو ۶ دربی آخر خانگی‌اش در لالیگا را نبرده.

۲۶) کریم بنزما فصل درخشانی را سپری کرده و با ۲۶ گل به احتمال بسیار زیاد آقای‌گل لالیگا اسپانیا خواهد شد. او که در لیگ قهرمانان اروپا هم ۱۵ گله است و شانس آقای‌گلی دارد، در مجموع ۴۳ گل در این فصل زده که بهترین آمار دوران بازی‌اش به شمار می‌رود.

۱۵) کارلو آنچلوتی و دیگو سیمئونه ۱۵ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند. کارلتو ۵ بازی را برده و ال‌چولو در ۴ بازی پیروز شده. ۶ بازی بین این دو سرمربی هم با تساوی خاتمه یافته.

مصدومان و محرومان

ژوآئو فلیکس و توماس لمار مصدومان اتلتیکو هستند. ماریو ارموسو و رینیلدو هم به‌دلیل محرومیت در دربی مادرید غایب خواهند بود. ادن آزار مصدوم همیشگی رئال‌مادرید است. این روزها داوید آلابا هم به او اضافه شده.

ترکیب احتمالی دو تیم

اتلتیکومادرید: اوبلاک، ساویچ، خیمنس، فلیپه، یورنته، دی‌پائول، کوکه، لودی، کاراسکو، گریزمن و سوارس

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، ناچو، مندی، کاسمیرو، کروس، مودریچ، رودریگو، وینیسیوس و بنزما

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج