۱۲۱۳۳۰۵
۵۶۷
۵۶۷
پ

طاهری: می‌خواهیم جام طلایی را بگیریم

فرهاد خودش دنبال رکورد نیست اما ما به‌عنوان کادرفنی استقلال دوست نداریم این تیم تا پایان فصل شکست بخورد کما اینکه بعید است هر استقلالی دوست داشته باشد این اتفاق بیفتد. ما می‌خواهیم بدون شکست قهرمان شده تا جام طلایی را بگیریم.

فرهیختگان: با اتمام هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر ایران، استقلال با ۶۳ امتیاز و سه هفته قبل از اتمام فصل جاری به مقام قهرمانی دست یافت و نوار پنج دوره قهرمانی پیاپی پرسپولیس را قطع کرد. شاگردان فرهاد مجیدی با حساب ۲ بر یک فولاد را شکست دادند و باتوجه به شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل سپاهان، زودتر از موعد مقرر به چهارمین مقام قهرمانی خود در لیگ برتر سه هفته مانده به اتمام مسابقات دست یافتند. آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران به لیگ دوازدهم بازمی‌گردد که این تیم با غلبه بر فولاد در اهواز، یک هفته زودتر از موعد به مقام قهرمانی دست یافت و درنهایت در خانه با وجود شکست مقابل داماش، فرهاد مجیدی جام قهرمانی را به‌عنوان کاپیتان استقلال بالای سر برد.

حالا نیز بعد از ۹ سال یک‌بار دیگر تاریخ تکرار شده و این بار استقلال با سرمربیگری مجیدی به این عنوان رسید. درخصوص این قهرمانی با سرپرست آبی‌ها که سابقه بازی برای این تیم را در کارنامه دارد هم‌کلام شدیم. کسی که از همان روز اول در مراسم قرعه‌کشی بیشتر از هر استقلالی دیگری درخصوص قهرمانی این تیم در فصل جاری امیدوار بود. گفت‌وگو با بیژن طاهری را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از قهرمانی استقلال شروع کنیم. پس از مراسم قرعه‌کشی گفته بودید امسال، سال پایان مشکلات استقلال است و به‌عنوان قهرمانی می‌رسید. حتما آن روز را به یاد دارید؟

بله؛ چراکه نه. اتفاقا همان روز گفته بودم امیدوارم که امسال استقلال بتواند با غلبه بر مشکلاتش قهرمان شود. چند سال است که دل هواداران این تیم خون شده و آرزو می‌کنم این تیم در این فصل سروسامان پیدا کرده و به قهرمانی در لیگ دست پیدا کند و خدا را شکر در این فصل این اتفاق بالاخره افتاد تا هواداران از صمیم قلب شادمان شوند. اگر یادتان باشد همان زمان گفتم امسال یک تیم منسجم، همدل و یکدست داریم که ان‌شاءالله قهرمانی را به ارمغان می‌آورد. فیلم صحبت‌هایم موجود است و خدا را شکر که این اتفاق افتاد.

فصل سختی را پشت‌سر گذاشتید. به نظر می‌رسد این انسجام و اتحادی که از آن صحبت کردید باعث شد تا استقلال قهرمان شود.

دقیقا. هر جایی که همدلی و اتحاد باشد درنهایت موفقیت هم به دست می‌آید. این تیم هم از روز اولی که به‌عنوان سرپرست به آن وارد شدم، دیدم که همین فاکتورها را دارد و همه با هم همدل و متحد هستند و همین همدلی هم کمک کرد تا قهرمانی حاصل شود. با همه مشکلاتی که وجود داشت این قهرمانی شیرین‌تر هم شد. خیلی سربه‌سر تیم ما می‌گذاشتند و دوست داشتند تیم قهرمان نشود. خیلی چوب لای چرخ ما گذاشتند و مانع‌تراشی کردند اما یک بار هم گفته بودم که ما راه خودمان را می‌رویم و کاری به بقیه نداریم و خدا هم به ما کمک می‌کند.

انگار خیلی دل پری دارید؟

بله؛ چراکه چوب لای چرخ‌مان گذاشتند و مشکلات زیادی را ایجاد کردند، اما باز هم تاکید می‌کنم که گفته بودم ما راه خودمان را می‌رویم و کاری به کار کسی نداریم و با همین دست فرمان، خدا هم به ما کمک می‌کند چون ما واقعا جز خدا کسی را نداشتیم و همین‌طور هم شد و با کمک خداوند 3 هفته زودتر عنوان قهرمانی را به دست آوردیم.

بازی در اهواز چطور بود؟

بازی سختی بود که خدا را شکر با کسب هر 3 امتیاز برای استقلال و به دست آمدن عنوان قهرمانی به پایان رسید.

موضوع ناراحتی شما چه بود؟ با خلعتبری درگیر شدید؟

من هیچ وقت اهل حاشیه و درگیری نبوده و نیستم و اینکه برخی نوشتند که خلعتبری به من توهین کرد هم اصلا چنین چیزی نبود. خود خلعتبری گفت که با یک هوادار دعوا می‌کرد و انگار طرف بحث را شروع کرده بود و اصلا او با نیمکت ما نبود. اما چون سمت و سوی صورت خلعتبری به سمت نیمکت ماست فکر کردیم ما را خطاب قرار داده که به او گفتم منظورت از این صحبت‌ها با چه کسی است که او گفت با شما نیستم و با یک هوادار که پشت نیمکت استقلال است کار دارم. اصلا حرفی با نیمکت ما نداشت و مشکلی با هم نداشتیم.

ماجرای اتفاقات بعد از بازی چه بود؟

اتفاقات بعد از بازی هم به خاطر مشکلاتی بود که در حین بازی به وجود آمد. در هر صورت مشکلاتی بین دو بازیکن به وجود می‌آید که به پایان مسابقه می‌کشد. در این زمینه هم همین اتفاق افتاد اما خدا را شکر به خیر گذشت و با بزرگ‌تری بزرگ‌تر‌ها این قائله ختم به خیر شد و همه چیز به پایان رسید. مشکل آن‌طور نبود که حاد باشد این درحالی است که با وجود بدون تماشاگر بودن این بازی، ورزشگاه فولاد آره‌نا خیلی شلوغ بود و خودمان هم نفهمیدیم چرا آنقدر ورزشگاه شلوغ است. برای این بازی خیلی آدم در ورزشگاه بود. از اطراف ورزشگاه تا بالای سکوها افرادی حضور داشتند. البته تماشاگر نبودند اما شلوغی عجیبی را شاهد بودیم. نمی‌دانم این افراد نیروی انتظامی بودند یا افراد دیگر اما در هر صورت بیشتر از حد معمول در اطراف و داخل ورزشگاه نفرات بودند، هرچند برای ما مشکلی ایجاد نشد.

رکورد شکست‌ناپذیری استقلال درحالی حفظ شد که پیش‌بینی می‌شد آبی‌ها در این شهر به مشکل بخوردند و چه بسا این رکورد هم تهدید شود.

شک نکنید که فولاد سخت‌ترین حریف ما در لیگ برتر امسال بود. واقعا این تیم حریف دشواری بود. خودتان هم دیدید که فولاد در آسیا چه درخششی داشت و تیم واقعا خوبی داشتند اما بچه‌های ما فوق‌العاده بازی کردند، چون قهرمانی را می‌خواستند و از سوی دیگر هم می‌دانستیم که سپاهان یقه پرسپولیس را می‌گیرد و ما می‌خواستیم کار را در اهواز تمام کنیم که به لطف خدا این اتفاق افتاد.

بعد از بازی صحبت خاصی از سوی فرهاد مجیدی برای بازیکنان در این ارتباط نشد؟

خیر، حرف خاصی نبود. بالاخره بچه‌ها هم شاد بودند و شادی کردند و شادی مضاعف زمانی بود که سوت پایان بازی پرسپولیس و سپاهان زده شده بود که جشن اصلی را آنجا گرفتیم. اتفاقا در هواپیما بودیم و این لحظات به زیبایی هرچه تمام ثبت شده و فکر می‌کنم فیلم آن را هم دیده باشید. همین که به هم تبریک گفتیم و خوشحال شدیم خودش بیانگر سپری شدن یک فصل موفق بود، اما در هر صورت آنقدر همه‌جا شلوغ بود که با تاخیر به هواپیما رسیدیم و درنهایت با این وضعیت به تهران پرواز کردیم. حالا هم 3 هفته به پایان بازی‌ها مانده و درست است که قهرمان شدیم اما امیدوارم در این هفته‌های باقی‌مانده هم نتایج خوبی را کسب کنیم.

این ۳ هفته را شل می‌گیرید یا می‌خواهید با اقتدار فصل را به پایان برسانید؟

اصلا چنین چیزی نیست. فرهاد خودش دنبال رکورد نیست اما ما به‌عنوان کادرفنی استقلال دوست نداریم این تیم تا پایان فصل شکست بخورد کما اینکه بعید است هر استقلالی دوست داشته باشد این اتفاق بیفتد. ما می‌خواهیم بدون شکست قهرمان شده تا جام طلایی را بگیریم.

به نظر می‌رسد با تزریق آرامش به تیم از سوی مدیران، اولین زمینه‌ها برای موفقیت استقلال و این قهرمانی فراهم شد.

بله، درست است و اتحاد مجموعه تیم این قهرمانی را رقم زد. همین متحد شدن مدیریت و سرمربی یکی از عواملی بود که باعث شد امسال آرامش داشته باشیم. به‌عنوان سرپرست تیم از نفر اول مجموعه یعنی آقای آجرلو و از نفر اول تیم یعنی فرهاد مجیدی تشکر می‌کنم که امسال خیلی زحمت کشیدند و وقت گذاشتند تا این قهرمانی حاصل شد. من از نزدیک شاهد بودم که این نفرات در کنار سایر نفرات مجموعه استقلال چقدر برای سربلندی این تیم وقت گذاشته و خدا هم مزد این زحمات را داد.

به آزارها و مانع‌تراشی‌ها اشاره کردید. چه کسانی باعث شدند این اتفاقات امسال برای استقلال رخ بدهد؟

ما امسال قهرمانی شدیم و دیگر دوست ندارم به گذشته برگردم و با جزئیات درباره‌اش صحبت کنم. همین که به صورت کلی اشاره کردم کفایت می‌کند ضمن اینکه همه می‌دانند منظور چه کسانی هستند که در فصل جاری ما را این همه اذیت کردند و هرکاری کردند تا قهرمان نشویم. الان هم دلم می‌خواهد با خوبی و خوشی همه چیز تمام شود. همین که خدا با ماست برایمان بس است. دیگر نیازی به اشاره به جزئیات نیست که بخواهم اسمی از کسی ببرم. وقتی خدا بخواهد یک اتفاقی بیفتد و همه بخواهند اجازه ندهند، تحت هر شرایطی باز هم این اتفاق می‌افتد. خدا خواست و شد و حالا هم به کسی که از این قهرمانی خوشحال است تبریک می‌گویم و هر کسی هم که ناراحت است خودش می‌داند اما این فصل برای ما خدا قهرمانی و موفقیت را خواست و شد.

در این فصل برخی این‌طور وانمود می‌کردند که داوری‌ها به سود استقلال است.

خداوکیلی داوری در این رقابت‌ها به سود ما نبود. به‌خصوص در دیدارهای امسال که ما چیزی از داوری ندیدیم که بگوییم به نفع ما بوده است. بعد هم ما بازی‌هایمان را بردیم و قهرمان شدیم. ضمن اینکه همیشه در پایان فصل این صحبت‌ها باب می‌شود که چه کسی ضرر کرد و چه کسی استفاده کرد. این درحالی است که همه تیم‌ها هم ضرر کردند و هم استفاده کردند و کسی به نفع تیم خاصی سوت نزد که بگویند داوری‌ها استقلال را قهرمان کردند. ما با خواست خدا و تلاش بچه‌ها و کادرفنی قهرمان شدیم و نمونه آن هم دیشب بود که همه دیدند بچه‌ها چطور تلاش کردند و زحمت کشیدند تا این تیم قهرمان شود.

به نظر می‌رسد در این قهرمانی جای حسین مرادمند و سیاوش یزدانی هم خیلی خالی بود.

بله، آنها در این موفقیت و قهرمانی سهیم هستند چون مظلومانه از استقلال رفتند. در حق آنها خیلی بد شد و نباید این اتفاقات برای آنها می‌افتاد. بعد از بازی و مسجل شدن قهرمانی هم بچه‌ها با آنها به صورت تصویری تماس گرفتند تا این بازیکنان هم در خوشحالی با ما شریک شوند.

اردوی بعدی تیم ملی درحالی آغاز می‌شود که همه منتظر لیست اسکوچیچ هستند تا ببینند چند بازیکن از تیم قهرمان دعوت می‌شوند. در این مورد چه صحبتی دارید؟

تیمی که قهرمان شده باید سهمیه ملی مناسبی هم داشته باشد. امیدوارم کادرفنی تیم ملی بازی‌های پایانی را هم به خوبی ببینند و آنالیز کنند تا از این جهت هم حق به حقدار برسد.

به نظر جای سرخابی‌ها به‌خصوص استقلال در آسیا امسال خیلی خالی بود.

دقیقا درست است. آسیا بدون استقلال اصلا جذابیتی ندارد. نبودن تیم‌های پرطرفدار ازجمله استقلال برای خود کنفدراسیون فوتبال آسیا و لیگ قهرمانان هم جذابیتی ندارد.

برای بازی بعدی محروم و مصدومی هم داریم؟

مصدوم که بعید است داشته باشیم و خدا را شکر همه صحیح و سالم هستند اما دانشگر و نیک نفس محروم هستند.

صحبت از محرومیت حسین‌زاده هم بود.

این بازیکن 3 کارته است و هنوز 4 کارته نشده است. سایر بازیکنان هم در خدمت تیم هستند.

جشن قهرمانی را چه زمانی می‌گیرید؟

بعید است این موضوع به بازی بعدی با آلومینیوم قد بدهد و ان‌شاءالله بعد از بازی با نفت مسجد‌سلیمان جشن قهرمانی را برپا خواهیم کرد.

صحبت پایانی؟

ما این جام را به هواداران بدهکار بودیم. امیدوارم دل آنها شاد شود و این سرآغاز فصل جدیدی باشد از گرفتن جام‌های متعدد برای استقلال که هواداران‌مان از این قهرمانی‌ها لذت ببرند. هرچند در این 10 سال همیشه عذاب و زجر زیادی کشیدند. آنها خون‌دل خوردند و همیشه با ناراحتی در این سال‌ها از ورزشگاه رفتند و ان‌شاءالله این پیروزی و موفقیت سرآغاز موفقیت‌های بعدی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج