۱۲۱۳۹۷۶
۸ نظر
۳۱۹۵
۸ نظر
۳۱۹۵
پ

توافق تاریخی و عجیب در فوتبال برای اولین بار

فدراسیون فوتبال آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که با اتحادیه بازیکن‌های فوتبال این کشور به توافقی «تاریخی» بر سر دستمزد برابر دست یافته است.

خبرورزشی: بنا به این توافق که پیش‌تر انجام شده و روز چهارشنبه رسمیت یافت، قرار است دستمزد بازیکن‌های تیم‌های ملی فوتبال مردان و زنان ایالت متحده از این پس به صورت برابر پرداخت شود.

توافق تاریخی و عجیب در فوتبال برای اولین بار

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا آمده است: «دو کنوانسیون جمعی که تا سال ۲۰۲۸ معتبر خواهند بود امکان دستیابی به دستمزدهای برابر از طریق شرایط اقتصادی یکسان را ممکن می‌سازد.»

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که فدراسیون فوتبال ایالات متحده ماه فوریه گذشته از توافقی اولیه با جمعی از ملی‌پوشان زن فوتبال این کشور از جمله مگان راپینو، یکی از ستاره‌های این تیم بر سر دستمزد و پاداش برابر با مردان خبر داده بود.

فدراسیون فوتبال آمریکا در حالی به موجب این توافق اولیه متعهد به پرداخت حقوق برابر میان ملی‌پوشان مرد و زن این کشور شده بود که مگان راپینو و جمعی دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا از سال ۲۰۱۹ جدالی قانونی و حقوقی را علیه این فدراسیون بر سر نابرابری دستمزد مردان و زنان در پیش گرفته بودند.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا به نقل از خانم سیندی پارلو کون، رئیس کنونی فدراسیون آمده است: «این واقعاً یک لحظه تاریخی است. این توافق‌ها ورزش را برای همیشه در ایالات متحده تغییر می‌دهند و حتی این پتانسیل را دارند که ورزش را در سراسر جهان دچار تحول کنند.»

بنا به گزارش فرانس‌پرس، بکی ساوربرون، رئیس اتحادیه بازیکنان تیم ملی زنان ایالات متحده آمریکا نیز از این قرارداد استقبال کرده است.

این مدافع ۳۶ ساله که سابقه ۲۰۲ بازی ملی را در کارنامه دارد در این خصوص تاکید کرد: «دستاوردهای این قرارداد جمعی بازتابی از کار و تلاش بازیکنان تیم ملی در داخل و خارج از زمین است.»

تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده با چهار قهرمانی در جام جهانی و کسب همین تعداد مدال طلا در بازی های المپیک، موفق ترین تیم ملی تاریخ مسابقات فوتبال زنان در جهان محسوب می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      هر چه بکارید همان درو می کنید وقتی در ورزش سرمایه گذاری کردید اول که ورزشکارهای شما پناهنده یا مهاجرت نمی کنند از آن طرف در سطح بین الملل برایتان ابرو و اعتبار کسب می کنند

    • ناشناس

      چرا باید برابر باشه وقتی کیفیت کاری که ارائه میدن یکی نیست؟

    • ناشناس

      درود بر usa

    • ناشناس

      برابر برای چی؟مگه جفتشون یه جور بازی میکنن.
      پس حقوق همه باید مثل مسی و رونالدو باشه

    • رفیعی

      با خود زن ها توافق کردند که دستمزدتون برابر باشه ؟؟ این چه توافقیه ؟؟ قاعدتا باید از مرد ها می پرسیدند و با اون توافق می کردند وگر نه اصلا توافق با کسی برای افزایش دستمزد خودش مسخره است .

      پاسخ ها

      • خسته

        آخه به تو چه ربطی داره؟

    • ناشناس

      برای ذهن شما که همه چی یه جور خاص توش تعریف شده عجیبه.

    • آرش کمانگیر

      آخه تیم زناشون معروفتر و پر افتخار تر از تیم مردانش هست🤣🤣🤣

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج