۱۲۱۴۰۰۳
۳ نظر
۵۵
۳ نظر
۵۵
پ

هفته ۲۸ لیگ برتر؛ جشن در صدر، جنگ در قعر

جنگ قهرمانی در لیگ برتر به پایان رسیده اما جنگ نایب‌قهرمانی، جنگ بقا و رقابت برای چهارم‌شدن ادامه دارد. امشب در هفته۲۸ تراکتور و پرسپولیس مهم‌ترین بازی را برگزار می‌کنند

روزنامه همشهری: لیگ برتر فوتبال ایران امشب پیگیری می‌شود و هفته بیست‌وهشتم این رقابت‌ها با انجام ۷بازی به پایان می‌رسد. در فاصله ۳هفته تا پایان این مسابقات، بازی‌های هفته بیست‌وهشتم دیشب با جدال نساجی و هوادار آغاز شد اما سایر بازی‌ها امروز و امشب برگزار می‌شود. استقلال که هفته گذشته قهرمانی‌اش را قطعی کرد در ۳هفته باقیمانده فقط به‌دنبال رکوردشکنی و حفظ افتخار شکست‌ناپذیری است. پرسپولیس و سپاهان اما برای نایب‌قهرمانی رقابت می‌کنند و جنگ برای سقوط هم بین ۳تیم انتهای جدول همچنان جریان دارد.

  جنگ چهارمی؛ خوزستان علیه کرمان

در نخستین بازی امشب، تیم پیکان از ساعت18:30میزبان فولاد خواهد بود. پیکان هفته گذشته بعد از 7بازی بالاخره گل زد اما باز هم برنده نشد و تساوی‌ مقابل شهرخودرو قعرنشین، نهمین بازی بدون برد این تیم را رقم زد. از آن طرف، فولاد هم بعد از شکست خانگی مقابل استقلال نیاز مبرمی به بردن این بازی دارد. فولاد در رقابت برای کسب رتبه چهارم با گل‌گهر هم‌امتیاز است و مس رفسنجان را هم با فاصله یک امتیاز پشت سر خودش می‌بیند. گل‌گهر و مس امشب به‌ترتیب با نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان بازی می‌کنند و جواد نکونام می‌تواند امیدوار باشد که خوزستانی‌ها با متوقف‌کردن کرمانی‌ها راه را برای چهارم‌شدن فولاد هموار کنند. فولاد هر دو تیم گل‌گهر و مس را در بازی رودررو شکست داده و اگر در پایان فصل با آنها هم‌امتیاز شود، دست بالا را برای رتبه چهارم خواهد داشت.

  جنگ بقا؛ آخرین امید شیراز

فجرسپاسی فرصت‌هایش را برای کسب پیروزی و فرار از سقوط یکی یکی از دست داده و می‌توان گفت مصاف امشب با ذوب‌آهن آخرین فرصت این تیم خواهد بود. تیمی که 22هفته است پیروز نشده برای باقی‌ماندن در لیگ برتر حداقل به یک پیروزی در 3بازی باقیمانده نیاز دارد. بازی بعدی فجرسپاسی در زمین تراکتور و آخرین میزبانی این تیم هم مقابل پرسپولیس خواهد بود. آن دو بازی آنقدر مشکل هست که بازی امشب با ذوب‌آهن را آخرین امید شیرازی‌ها برای کسب پیروزی قلمداد کنیم. ذوب‌آهن در 2بازی قبلی به 2تساوی خانگی مقابل پرسپولیس و تراکتور رسیده و امشب هم حریف چغری برای سربازهای سپاسی است. رقبای فجر در راه سقوط، یعنی نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو هم به‌ترتیب با گل‌گهر و سپاهان بازی‌های سختی خواهند داشت. با توجه به بازی‌های باقیمانده در 2هفته آینده به‌نظر می‌رسد شانس مسجدسلیمان برای بقا بیشتر از 2تیم دیگر خواهد بود.

  جنگ نایب‌قهرمانی؛ کار یحیی سخت شد

پرسپولیس در ادامه بازی‌های سخت هفته‌های پایانی‌اش امشب در تبریز میهمان تراکتور خواهد بود. این بازی بعد از مدت‌ها با حضور هواداران برگزار می‌شود و یک‌بار دیگر هیجان بازی‌های بزرگ این دو تیم در روزهای دور زنده خواهد شد. آخرین‌بار که تراکتور توانست پرسپولیس را ببرد، گابریل کالدرون روی نیمکت قرمزها نشسته بود و بعد از آن همه بازی‌های این دو تیم با برتری پرسپولیس تمام شد. تراکتور اگرچه ساکن رتبه‌های پایین جدول است اما از زمان بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها تمام بازی‌های خانگی‌اش را برده و به نتیجه بازی امشب هم خیلی امیدوار است. سپاهان که با 3امتیاز هفته گذشته، رقیب پرسپولیس شد،‌ امشب میزبان شهرخودرو است و به‌نظر بازی آسان‌تری نسبت به سرخپوشان دارد. شاید 2تیم بعد از بازی‌‌های امشب هم‌امتیاز شوند و به نتیجه بازی رودرروی خودشان فکر کنند.

  جنگ رکوردشکنی؛ رقابت فرهاد با فرهاد

و اما جنگ قهرمانی که هفته گذشته تمام شد و حالا به جنگ استقلال با خودش بر سر رکوردشکنی تبدیل شده است. تیم مجیدی بعد از قطعی‌شدن قهرمانی‌اش حالا به رکورد بالاترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر و همچنین نخستین قهرمانی بدون باخت چشم دوخته است. استقلال با 5امتیاز از 3بازی باقیمانده می‌‌تواند رکورد بالاترین امتیاز در یک فصل را جابه‌جا کند. همچنین آبی‌ها اگر در 3بازی باقیمانده بیشتر از 2گل نخورند، رکورد بهترین خط دفاعی را هم می‌شکنند. تیم فرهاد امروز با آلومینیوم روبه‌رو می‌شود که یکی از 9مساوی استقلال و یکی از 10گل خورده این تیم را در بازی رفت رقم زده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس قهرمان آسیا

      کیسه سوراخه

    • ناشناس

      خیلی جالبه بازیهایی که پرسپولیس نیاز به تماشا چی وهوادارهاش داره مثل بازی با سپاهان که مخصوصآ میزبان بود را بدون حضور تماشاچی اعلام میکنن ولی برعکس آن حضور تماشاچی بلامانع میباشد فدارسیون الستقلالی کثیف

    • fake star

      بسوز ای لنگی .لنگ حقیر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج