۱۲۱۵۲۷۴
۵۱
۵۱
پ

داورزنی: در مورد بازنشستگی تابع وزارت هستم

رئیس فدراسیون والیبال به دوپینگ یکی از بازیکنان والیبال واکنش نشان داد و گفت این موضوع پیگیری می‌شود تا از تکرار آن جلوگیری شود.

ایسنا: محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک در مورد مثبت شدن تست دوپینگ یکی از ملی‌پوشان سابق والیبال گفت: این اتفاق معمولا در رشته‌های گروهی کمتر می‌افتد اما از طرفی فداسیون هم شدیدا دنبال می‌کند که در جریان مسابقات برای کنترل سلامت بازیکنان و مسابقات هشدارهای لازم را به بازیکنان بدهند چون گاهی در فرایند بدنسازی یا درمانی از داروهایی استفاده می‌شود که چنین اتفاقاتی می‌افتد.

او افزود:‌ از این موضوع ناراحت هستم و پیگیری می‌کنیم تا اقدامات قانونی را انجام بدهیم. از طرفی خوشبختانه در والیبال بین ملی‌پوشان چنین چیزی نداشته‌ایم و گاهی در جریان لیگ برتر یا دسته یک با این موضوع مواجه شده‌ایم. خیلی جاها هم اتفاق افتاده در فرآیند بدنسازی از مکمل یا دارویی استفاده کرده‌اند که در بلندمدت تبدیل به موضوعی شده و در لیگ خود را نشان داده است اما اگر بازیکنی که سرمایه ملی ما هستند اشتباهی مرتکب شود گاهی ناخواسته است.

داورزنی ادامه داد: بازیکنان ما به قدری باهوش هستند و نسبت به سلامتی خود توجه دارند که به سمت استفاده از چنین داروهایی نمی‌روند اما متاسفانه چند روز قبل که این خبر را به من اعلام کردند به کسی که نمونه اش مثبت شده بود اطلاع دادیم که فرآیند بعدی را طی و دفاعیات خود را مطرح کند، فدراسیون پزشکی هم پیگیر باشد تا از چنین اتفاقاتی جلوگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین اعلام که این بازیکن از ملی‌پوشان فعلی نیست.

داورزنی در مورد بازنشستگی خود و اینکه شنیده شده برای فدراسیون هم سرپرست در نظر گرفته‌اند، گفت: این از بحث‌هایی است که در چند وقت اخیر شایع شده است. این موضوع در سال گذشته هم مطرح شد که نیاز به مجوز دولت دارد. وزارتخانه الان این اقدام را انجام می‌دهد که تا پایان چهار ساله ثبات فدراسیون ادامه پیدا کند. در نهایت تابع تصمیم وزارتخانه هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج