۱۲۱۶۱۱۱
۲ نظر
۵۷۴
۲ نظر
۵۷۴
پ

تنهاترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران

حکایت تیم ملی ایران که در آستانه جام‌جهانی به‌شدت مظلوم و مهجور واقع شده، بسیار غم‌انگیز است.

همشهری‌آنلاین: آیا این تنهاترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران است؟ اگر هم نباشد، قطعا یکی از تنهاترین و مظلوم‌ترین آنهاست. لغو بازی دوستانه با کانادا که چندان هم غیرمنتظره نبود، کلکسیون رنج‌های این تیم فراموش‌شده را کامل کرد.

پیش از این، بازی با اکوادور هم که مسابقه مهم و مفیدی بود لغو شد، اما داستان بازی با کانادا، قشنگ حکم تیر خلاص به امیدها در مورد آماده‌سازی مطلوب تیم ملی را ایفا کرد. کمتر از ۶ ماه تا آغاز مسابقات جام‌جهانی باقی مانده و عالم و آدم می‌دانند که تیم ملی نیاز به برگزاری مسابقات تدارکاتی جدی دارد، اما فعلا فدراسیون فوتبال در این مسیر مطلقا ناموفق بوده است. با لغو بازی با کانادا که در اثر فشارهای سیاسی اتفاق افتاد، تقویم تیم ملی در خردادماه به‌طور کامل خالی مانده است، آن هم درحالی‌که خرداد با ۴ فیفادی، مهم‌ترین پنجره آماده‌سازی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی به شمار می‌رود.

وضعیت آنقدر خراب است که دراگان اسکوچیچ، یکی از سازشکارترین مربیان جهان را هم به واکنش وا داشته است، اما بعید به‌نظر می‌رسد استوری او، مثل استوری تندتر سردار آزمون به جایی برسد، چرا که کار از کار گذشته است. تیم‌های مختلف، تقویم‌شان را پر کرده‌اند و عربستان همین دیروز بازی با کرواسی را برای یک هفته قبل از جام‌جهانی نهایی کرد.

از روز برگزاری قرعه‌کشی و همگروه‌شدن با انگلستان و آمریکا، به دفعات هشدار داده شد که سر و شکل این گروه «حیثیتی» است و مدیران ورزشی و غیرورزشی کشور باید برای تقویت تیم ملی سنگ‌تمام بگذارند، اما اتفاقی که در عمل رخ داد کاملا برعکس بود. در هیچ دوره‌ای تیم ملی ایران پیش از جام‌جهانی اینقدر ضعیف آماده نشده بود. همین دوره قبلی، قبل از برگزاری جام‌جهانی شاهد انجام ۱۰ دیدار دوستانه بودیم، اما دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب هنوز نخستین بازی تیم ملی در دوره جاری مشخص نشده است. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد تیم ملی فوتبال کشورمان در برهه کنونی از هر نظر مظلوم واقع شده است. فشارهای سیاسی برون‌مرزی و تحریم‌های اقتصادی هم کار را برای این تیم سخت‌تر می‌کند و تازه از این که بگذریم، یک عده هنوز با صلاحیت شخص دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی این تیم کنار نیامده‌اند. خلاصه اینکه از هر کرانه تیری به پیکر تیم اول ایران شلیک شده؛ دوفردای دیگر هم همین‌ها انتظار دارند تیم ملی جلوی آمریکا و انگلیس معجزه کند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بازی با تیم سوریه .یمن .وحتی لبنان میتونه بسیار مفید باشه .هرچی باشه خرجشون با ماست

    • ناشناس

      ایران به زنگ تفریح جام جهانی تبدیل خواهد شد باید جلوی لابد گری لنگیا تو فوتبال ایران رو بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج