۱۲۱۷۳۰۶
۹ نظر
۳۲۶
۹ نظر
۳۲۶
پ

طهماسبی: زور پرسپولیسی‌ها به استقلال نرسید

خیلی موارد در قهرمانی استقلال دخیل بودند. مهم‌ترین دلیل ثبات و آرامشی بود که مدیریت باشگاه به تیم تزریق کرد. عامل مهم بعدی ساختاری بود که فرهاد مجیدی ایجاده کرد به طوری که همه عوامل فنی تیم می‌دانستند در چه مسیری حرکت کنند.

فرهیختگان: پیشکسوت استقلال معتقد است مهم‌ترین دلیل قهرمانی استقلال، ثبات و آرامشی بود که مدیریت باشگاه به تیم تزریق کرد، البته تاکید هم دارد که این تیم برای ادامه موفقیت‌هایش باید در چند پست بازیکن جدید جذب کند. بهمن طهماسبی که سال‌ها در خط‌حمله تیم‌های مختلف لیگ ازجمله استقلال بازی کرده در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره قهرمانی استقلال، شرایط این تیم برای فصل آینده و همچنین اوضاع این روزهای تیم‌ملی صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

دلایل قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم را در چه مواردی می‌دانید؟

خیلی موارد در قهرمانی استقلال دخیل بودند. مهم‌ترین دلیل ثبات و آرامشی بود که مدیریت باشگاه به تیم تزریق کرد. عامل مهم بعدی ساختاری بود که فرهاد مجیدی ایجاده کرد به‌طوری که همه عوامل فنی تیم می‌دانستند در چه مسیری حرکت کنند. همچنین نمی‌شود از نقش هواداران و پیشکسوتان تیم گذشت که با حمایت‌های خود درطول فصل، درجهت منافع باشگاه عمل کردند.

چقدر از این قهرمانی را باید به عملکرد فرهاد مجیدی و گابریل پین ربط داد؟

 قطعا فرهاد مجیدی نقش بسیار بزرگی در موفقیت استقلال ایفا کرد. همچنین گابریل پین و سایر دستیارهای مجیدی کمک بزرگی به این مربی جوان کردند. قطعا هماهنگی بین این کادر و توانایی‌های آنها در ایجاد یک ساختار قوی، سبب‌شد که استقلال تمام رکوردهای فوتبال ایران را در فصل جاری بشکند.

یحیی‌گل‌محمدی و باشگاه پرسپولیس به استقلال تبریک نگفته و حتی سعی در زیرسوال بردن قهرمانی این تیم داشتند. نظر شما در این مورد چیست؟

نظر خاصی در این مورد ندارم و باید مدیریت و کادرفنی پرسپولیس پاسخگوی این اظهارنظرها باشند، ولی در رابطه با اینکه بخواهند قهرمانی استقلال را زیرسوال ببرند باید بگویم زورشان به تیم استقلال در زمین مسابقه نرسید. قهرمانی امسال استقلال بهترین قهرمانی سال‌های اخیر لیگ برتر بود چون این تیم بدون باخت تمام رکوردهای فوتبال ایران را شکست. همچنین این تیم هم در گل‌خورده و هم در گل‌زده، بهترین آمار را ثبت کرد.

نظر شما در رابطه با نقل‌وانتقالات استقلال در فصل پیش‌رو چیست؟ آیا استقلال باید به سیاست جوان‌گرایی خود ادامه دهد یا دنبال خرید ستاره برود؟

مجیدی تیم فصل اخیر را خودش بست و بازیکنان جوانی را برای استقلال به خدمت گرفت که غالبا موفق بودند. مسلما برای فصل جدید هم فرهاد بیشتر از هرکسی از نیازهای تیمش باخبر است. اینکه استقلال برای فصل بعد نیاز به ستاره دارد یا بازیکن جوان، باز به تفکرات فرهاد مجیدی برمی‌گردد.

 استقلال در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد؟

این را مسلما کادرفنی استقلال بهتر از هرکسی می‌داند، ولی نظر شخصی من این است که استقلال در دفاع وسط نیاز به تقویت دارد. همچنین این تیم به یک هافبک بازیساز خیلی خوب و یک مهاجم تمام‌عیار که توانایی عنوان آقای‌گلی لیگ را داشته باشد، نیاز دارد.

استقلال برای تکرار قهرمانی خود در فصل آینده باید چه کارهایی انجام دهد؟

به‌نظر من این تیم نیاز دارد که آرامش مدیریتی فعلی‌اش تداوم پیدا کند. استقلال سال‌ها بود که چنین ثبات و آرامشی در مدیریتش نداشت و درصورت ادامه این روند، با خیال راحت می‌شود مابقی کار را به کادرفنی تیم سپرد.

نظر شما در رابطه با لغو بازی دوستانه ایران و کانادا چیست؟

ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال در آماده‌سازی تیم‌ملی کاملا مشخص است. این ضعف را می‌توان در لغو بازی تیم ایران و کانادا مشاهده کرد که باعث می‌شود آماده‌سازی تیم‌ملی برای حضور موفق در جام‌جهانی دچار مشکل شود.

چه کاری می‌توان برای آماده‌سازی تیم‌ملی تا جام‌جهانی انجام داد؟

من اطلاعی از برنامه‌ریزی فدراسیون برای آماده‌سازی تیم‌ملی در مسیر جام‌جهانی ندارم و اینکه تا حالا هیچ اقدامی در رابطه با تیم‌ملی صورت نگرفته، نگران‌کننده و بحث‌برانگیز است. همه ما به موفقیت تیم‌ملی در جام‌جهانی امید بسته‌ایم ولی اصلا روند آماده‌سازی این تیم خوب نیست.

با توجه به اینکه شما در پست مهاجم بازی می‌کردید، نظرتان درباره عملکرد مهاجمان این فصل استقلال چیست؟

قطعا استقلال به یک مهاجم تمام‌کننده احتیاج دارد چون در فصل گذشته هم نبود یک پلی‌میکر و یک مهاجم تمام‌کننده در تیم مشهود بود و مهاجمان فعلی انتظارات را برآورده نکردند. مجیدی خودش بهتر می‌تواند این مساله را تشخیص دهد.

البته ژستد هم ایران را ترک کرده و استقلال قطعا به‌دنبال جایگزین برای او خواهد بود.

آرمان رمضانی ویژگی‌هایی شبیه به ژستد دارد و استقلال باید از بین این دو نفر، یکی را نگه می‌داشت و تصمیم باشگاه در این مورد درست بود.

نظرتان درمورد شایعات پیرامون جدایی فرهاد مجیدی از استقلال چیست؟

همیشه در پایان فصل این صحبت‌ها انجام می‌شود اما به‌نظر من با توجه به اینکه مجیدی با استقلال قرارداد دارد در استقلال خواهد ماند. آجرلو از همین الان صحبت‌هایش را برای ادامه همکاری با فرهاد انجام داده است و اگر فرهاد نخواهد بماند آن‌وقت می‌توانند برای جایگزینی او تصمیم بگیرند. فعلا زمان این صحبت‌ها نیست و درحال حاضر بهتر است به مدیریت باشگاه و مجیدی فرصت داد که برای همکاری در فصل آینده توافق کنند.

اگر حرف نگفته‌ای باقی ‌مانده، بفرمایید.

حرف خاصی ندارم، ولی امیدوارم شرایط تیم‌ملی بهتر شود و اردوهای مناسب و بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ برای این تیم تدارک ببینند، چون اگر بخواهیم تیم کشورمان از مرحله گروهی صعود کند به برنامه‌ریزی بهتری نیاز داریم. در پایان هم آرزو می‌کنم استقلال در فصل آینده شرایط خوبی داشته و قهرمانی‌اش در لیگ تداوم داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      گل محمدی سلطان قهرونازواستعفاء حتما انتظارداشت قهرمانی راتقدیمش کنند

    • ناشناس

      البته زورپرسپولیس به قهرمانی به اصطلاح پاک نرسید

    • ناشناس

      قهرمانی پاک، ههههه

    • پرسپولیس

      کیسه بعد از 10سال شایدهم بیشترقهرمان شدبا تبانی

    • ناشناس

      نه جانم .زورش به وزیروداورانرسید

    • ناشناس

      البته‌ هيچوقت زور لنگ به تاج نمی‌رسید، ،مگر با بابا مسعود و مافیاشون

    • ناشناس

      تاج سر فوتبال ایران

    • ناشناس

      خخخخ لنگی های حقیر و سوزشی

    • ناشناس

      زور پرسپولیس به وزارت ورزش بابا حمید... فدراسیون فوتبال مفسدین سابق و عمو میرشاد ... مامان کمیته انضباطی و خاله استیناف نرسید بچه وگرنه شما مال این حرفها نیستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج