۱۲۲۰۰۵۷
۲ نظر
۲۳۲
۲ نظر
۲۳۲
پ

باخت تیم ملی آبروریزی است؟

منتقدین اسکوچیچ قلم‌ها را تیز کرده بودند تا از نخستین باخت تیم ملی در یک بازی دوستانه به این نتیجه برسند باید سرمربی تیم ملی عوض شود وگرنه در جام جهانی کیسه گل می‌شویم.

روزنامه اعتماد: منتقدین اسکوچیچ قلم‌ها را تیز کرده بودند تا از نخستین باخت تیم ملی در یک بازی دوستانه به این نتیجه برسند باید سرمربی تیم ملی عوض شود وگرنه در جام جهانی کیسه گل می‌شویم. اسم رمزشان هم «آبروریزی ملی» است. آنها استدلال می‌کنند همه‌چیز در فدراسیون و وزارت ورزش مهیا بوده و تنها با تغییر سرمربی تیم ملی اوضاع گل‌ و بلبل می‌شود. حواس‌شان هم نیست باید در جاهای دیگری دنبال آبروریزی‌های ملی باشند نه فوتبال. فوتبال که در نهایت یک طرفش برد است و یک طرفش باخت. 

شکست مقابل تیم تقریبا دوم الجزایر نتیجه‌ای برازنده فوتبال ایران نیست. بحثی در این مساله وجود ندارد. ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در دفاع بسیار پراشتباه ظاهر شدند. هر دو گل الجزایر روی سوتی مستقیم مدافعین به ثمر رسید. یکی روی پاس رو به عقب اشتباه و دیگری روی دفع توپ نامطمئن. غیر از این در بسیاری از دقایق بازی خط دفاع و دروازه‌بان پراشتباه ظاهر شدند. در خط میانی بازیکنان نتوانستند کنترل جریان را به دست بگیرند و در خط حمله فشار چندانی روی دروازه الجزایر ایجاد نشد. اینها مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. اصلا بازی تدارکاتی می‌گذارند که همین چیزها مشخص شود. 

باخت تیم ملی آبروریزی است؟

برخی از انتخاب‌های اسکوچیچ هم با انتقاد روبه‌روست. اصرار این مربی کروات برای بازی دادن به امید نورافکن در مرکز خط دفاعی سوال‌برانگیز است. به نتیجه نرسیدن در مورد کجا و چه زمان بازی دادن به احسان حاج‌صفی هم به همین شکل. همچنین مشخص نبودن دلایل تعویض‌های سرمربی در اواسط کار. این برای کسانی که ۸ سال سبک سرمربیگری کی‌روش را نگاه کردند تعجیب برانگیز است. کی‌روش به این شکل بود که تحت هر شرایطی و جلوی هر تیمی با یک سبک دفاعی خاص بازی می‌کرد؛ خواه آن تیم انگلیس بود خواه تیم محلات سیرالئون. همه می‌دانستند چرا فلان بازیکن را در زمین می‌گذارد و چرا تعویض می‌کند و در طول جریان مسابقه از بچه‌ها چه می‌خواهد. اسکوچیچ در عوض تصمیماتش را بازی به بازی و براساس اتفاقات داخل زمین می‌گیرد و این می‌تواند برای بیننده گیج‌کننده باشد. 

وضعیت تیم ملی در آستانه جام جهانی بد است و این مساله‌ای نیست که بر کسی پوشیده باشد. در این شرایط آنچه وضعیت تیم ملی را به اینجا رسانده باید مورد بررسی قرار بگیرد نه یک باخت در بازی دوستانه. البته بررسی که نه باید پذیرفته شود. پذیرفته شود و روندها را عوض کند. از مدت‌ها پیش در همین روزنامه نوشتیم که این بدترین آماده‌سازی تیم ملی است. بازیکنان بارها به نحوه تدارکات اعتراض کردند. این اعتراض حتی تا دقایقی قبل از نخستین بازی تیم ملی در مسیر آماده‌سازی ادامه پیدا کرد. تصور اینکه بعد از وعده بازی با برزیل و آرژانتین تیم را بردارند دو هفته ببرند به یکی از گرم‌ترین نقاط کره زمین و انتظار داشته باشند برگزاری مداوم تمرینات بیهوده بدون اطمینان از برگزاری بازی دوستانه به آماده‌سازی تیم می‌انجامد خنده‌دار است. با این حال همین تصور خنده‌دار در مورد تیم ملی فوتبال ایران به اجرا درآمده و حالا نتایج اولیه‌اش کم‌کم مشخص می‌شود. 

فدراسیون فوتبال تا همین اواخر درگیر جنگ قدرت بوده و بعید است در ادامه هم به آن انسجامی برسد که بتواند کمکی به تیم ملی کند. به قول کاربران فضای مجازی فدراسیون فوتبال آیینه تمام نمای جامعه است و وقتی بوی بهبود از اوضاع پیرامون شنیده نمی‌شود، تیم ملی و فدراسیون هم نمی‌توانند از این قاعده مستثنی باشند. آن‌طور که مشخص شده کار از دست سرمربی تیم ملی هم خارج است و اگر بزرگ‌ترین سرمربیان جهان هم با این شرایط روی نیمکت تیم ملی بنشینند با این پشتیبانی نتیجه خاصی حاصل نخواهد شد.

حالا بعد از همه این داستان‌ها گفته شده حمید سجادی دستور داده تمام امکانات برای تیم ملی مهیا شود. این البته قولی بود که خیلی پیش‌تر از این به ملی‌پوشان داده شده بود. سجادی گفت: «خیال‌تان راحت باشد که وظیفه وزارت ورزش و جوانان این است که به نمایندگی از کل کشور، آنچه منابع موجود ما در کشور است را بسیج ‌کنیم تا شما موفق شوید.»

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: «تمام مسائلی که به همکاران من گفتید توسط من به آقای رییس‌جمهور منتقل شده است. در هر صورت ایشان به من تکلیف کردند که خدمت‌تان برسیم و ان‌شاءالله تا جام جهانی بیشتر از گذشته در کنار شما باشیم. من را هم به عنوان خادم ورزش و جوانان یار خودتان بدانید و مطمئن باشید مدیریت و رفتار ورزشی ما با شما ادامه خواهد داشت، حتما استاندارد و حرفه‌ای و امیدوارم که قوت قلبی داشته باشید و بیشتر از گذشته وزارت ورزش و جوانان را کنار خودتان احساس کنید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آبروریزی چیه دربازی دوستانه هرچی نقاط ضعف نمایانتربشه بهتره.

    • عرب اهوازی

      ب تیم ملی واسکوچیچ چه دادین .که برد ازش میخایین.هالا اسکوچیچ مربی بدی شد.کمی انصاف داشته باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج