۱۲۲۰۲۴۳
۶۶۲
۶۶۲
پ

بوفون: از کاری که آن شب زیدان کرد شوکه شدم

جان لوییجی بوفون، دروازه‌بان افسانه‌ای ایتالیا در مورد اتفاقات عجیب فینال جام جهانی ۲۰۰۶ با نشریه فرانس فوتبال صحبت کرده است.

ورزش سه: جان لوییجی بوفون، دروازه‌بان افسانه‌ای ایتالیا در مورد اتفاقات عجیب فینال جام جهانی ۲۰۰۶ با نشریه فرانس فوتبال صحبت کرده است.

در شرایطی که جریان مسابقه فینال جام جهانی ۲۰۰۶ به سود فرانسه پیش می‌رفت، زین الدین زیدان با سر خود ضربه‌ای به سینه مارکو ماترازتزی زد و در ادامه هوراسیو الیزوندو، داور مسابقه او را اخراج کرد تا در نهایت آتزوری قهرمان جهان شود. جان لوییجی بوفون در آن لحظه خود را به صحنه رسانده و داور را متقاعد کرد که زیدان را با کارت قرمز جریمه کند. حالا او در مورد این صحنه و البته ناعدالتی در اهدای جایزه توپ طلا در سال‌های اخیر صحبت کرده است.

جان لوییجی بوفون گفت: "وقتی دیدم چه اتفاقی افتاده است، با فریاد و حرکات با بزرگ نمایی آن اتفاق را به‌طور خودجوش به داور گزارش دادم. در آن لحظه انتظار همه چیز را داشتم، اما اتفاقی که در نهایت رخ داد واقعا برای همه تعجب آور و شوکه کننده بود. البته با توجه به شرایط دیدار فینال و تغییراتی که بعد از اخراج زیدان در بازی حاصل شد، این اتفاق یک فرصت عالی برای تیم ملی ایتالیا بود. زیزو در فرمی فوق العاده قرار داشت و می‌توانست جریان مسابقه را تغییر دهد.

بوفون: از کاری که آن شب زیدان کرد شوکه شدم

ما در بازی فینال برابر این حریف به بهترین شکل ممکن بازی کردیم، فرانسه بسیار قوی بود و احتمالا قوی‌ترین تیم جام بود و فقط باید سبک بازی آنها را می‌دیدید. فقط تیمی با ذهنیت ایتالیای آن سال می‌توانست برابر آن فرانسه در فینال برنده شود.

اتهامات همیشگی به یوونتوس؟ همیشه یک شمشیر داموکلس بالای سر این تیم وجود دارد. آنها بین طرفداران و مخالفان خود در مرکز توجه در سراسر ایتالیا هستند و اتفاقاتی که برای یووه رخ می‌دهد همیشه پرسر و صدا و جنجالی هستند. این باشگاه به چیزهای زیادی متهم شده و اغلب مجازات شده‌اند، اما خیلی وقت‌ها این مجازات به خاطر کارهایی رخ داد که سایر باشگاه‌ها نیز مرتکب شده‌اند. قصد ندارم از یوونتوس دفاع کنم، اما این عقیده من است.

عدم دریافت توپ طلا؟ همیشه که منطق حاکم نیست. در سال 2003، من به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شدم و این اتفاق برای یک دروازه‌بان غیرمعمول بود، اما حتی در بین پنج بازیکن برتر رده بندی توپ طلا قرار نگرفتم. آیا خبرنگاران عملکرد من را ندیدند؟ آیا آنها شجاعت انتخاب نام من را نداشتند؟

بوفون: از کاری که آن شب زیدان کرد شوکه شدم

من به این موضوع اهمیتی نمی‌دهم، زیرا در نهایت جوایز فردی برایم در اولویت قرار ندارد. اما شایسته سالاری را دوست دارم، زیرا این ورزش است و اغلب ما شاهد رخ دادن چنین اتفاقی نیست. علاوه بر این از نظر من بزرگترین بی عدالتی در مورد توپ طلا در مورد آندرس اینیستا رخ داد که به اندازه مارادونا، لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو بازیکن بزرگی بود.

نظر بوفون در مورد عملکرد رسانه‌ها و روزنامه نگاران؟ من درک می‌کنم که شما کار پیچیده‌ای انجام می‌دهید و باید خبرهای موثقی دریافت کنید و برای این حرفه احترام زیادی قائل هستم. با این حال گاهی اوقات شما از واقعیت فاصله گرفته و بیش از حد تحت تاثیر عوامل خارجی قرار می‌گیرید. به‌عنوان مثال چند سال پیش دیدم که یک روزنامه نگار بر اساس آنچه در شبکه‌های اجتماعی می‌خواند، نظرش را تغییر می‌دهد. نقش‌ها برعکس شده و من فکر می‌کنم شرایط بد شده است."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج