۱۲۲۰۳۴۵
۳ نظر
۳۴۸
۳ نظر
۳۴۸
پ

یک نبض، یک ملت و ۸۰ میلیون نفر نگران!

در حدود پنج ماه مانده به جام جهانی وضعیت تیم ملی ایران نگران کننده تر از همیشه است.

خبرآنلاین: بالاخره پس از لغو شدن بازی با کانادا، اکوادور و اروگوئه، اولین بازی تدارکاتی مقابل الجزایر برگزار شد. الجزایری ها که تقریباً با تیم دوم و حتی سوم خود پا به میدان گذاشته بودند عملکرد بسیار بهتری نسبت به شاگردان اسکوچیچ داشتند و در نهایت بازی با نتیجه ۲-۱ به سود الجزایری ها به پایان رسید. عملکردی ضعیف از تیم ملی که سیل انتقادات را به سمت تیم ملی و اسکوچیچ روانه کرد. ضعف خط دفاعی و دروازه بان یکی از نکاتی بود که بیش از همه به چشم می‌آمد، حالا در حدود پنج ماه مانده به شروع جام جهانی نگرانی های هواداران بیشتر از قبل به چشم می‌خورد، هنوز هیچ برنامه ای برای اردوها و بازی های تدارکاتی آینده تیم ملی وجود ندارد و وعده های داده شده‌ی مسئولین همه و همه روی هواست.

شرایط اردوی قطر

پس از منتفی شدن اردوی کانادا و لغو بازی های دوستانه تیم ملی مقصدی بهتر از دوحه پیدا نکرد و در حالی اولین اردوی آماده سازی تیم ملی در قطر برگزار شد که تیم ملی قطر برای اردوی آماده سازی ترجیح داد به اسپانیا برود و دور از گرمای آزار دهنده دوحه باشد. اردویی که بازیکنان تیم ملی نیز رضایت چندانی از مدیریت تیم نداشتند سردار آزمون با کنایه گفت: فدراسیون برنامه‌ریزی خوبی را انجام داد، به دوحه آمدیم تا تمرین کنیم، روز آخر هم برای ما بازی گذاشتند. دم فدراسیون گرم! بدترین برنامه‌ریزی سال را هم دیدیم.

یک نبض، یک ملت و ۸۰ میلیون نفر نگران!

اردوهای آماده سازی دوره های قبل

در دوره های گذشته پس از قطعی شدن صعود تیم ملی ایران به جام جهانی به ترتیب برای آماده سازی تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۰۶ آلمان، ۱۰، ۹ و ۶ بازی ملی انجام دادیم که بازی های قابل قبولی برای تیم، قبل از حضور در بالاترین سطح رقابت های ملی به حساب می‌آمد.

کادرفنی تیم ملی قبل از جام جهانی ۲۰۱۸، ۷ اردوی تدارکاتی برگزار کرد و در جریان این اردوها بازی‌های دوستانه نیز گنجانده شده بود. اردوهای کوتاه مدت و بلندمدتی که کارلوس کی‌روش در نظر گرفت و بازیکنان زیر نظر او برای مسابقات آماده شدند.

ایران در آن مقطع بازی‌های دوستانه خود را در تهران با تیم ملی توگو شروع کرد؛ دیداری که با برتری دو بر صفر ملی‌پوشان همراه شد. تیم ملی سپس در کازان به مصاف روسیه رفت و به تساوی یک بر یک رسید. بعد از آن شاگردان کارلوس کی‌روش اردویی را در کشور اتریش برگزار کردند که در آن اردو دو بازی دوستانه با پاناما و ونزوئلا تدارک دیده شد. تیم ایران، پاناما را دو بر یک برد و ونزوئلا را یک بر صفر شکست داد. مراحل آماده سازی تیم ملی با برتری ۴ بر صفر مقابل سیرالئون در تهران ادامه یافت و بعد ملی‌پوشان برای انجام یک مسابقه دوستانه با تونس راهی این کشور شدند. دیداری که با شکست یک بر صفر ایران همراه بود. بعد هم تیم ملی به اتریش رفت و موفق شد در دیدار دوستانه بعدی الجزایر را دو بر یک شکست بدهد. بازی دوستانه بعدی با ازبکستان در تهران بود که با برد یک بر صفر ملی‌پوشان همراه شد. در روزهای منتهی به جام جهانی نیز تیم ملی سفری کوتاه به ترکیه داشت و در جریان یک بازی دوستانه با این کشور بازی کرد. مسابقه‌ای که با برد دو بر یک ترک‌ها همراه شد. آخرین بازی دوستانه تیم ملی هم چند روز مانده به جام جهانی در روسیه مقابل لیتوانی برگزار شد که ایران یک بر صفر آن مسابقه را برد و با شرایطی مطلوب پا به بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا گذاشت.

حالا اما با توجه به فیفادی‌های اندک امکان آماده سازی به روش ۴ سال پیش نیست و پس از بازی با الجزایر دوباره هاله ابهام برای ادامه راه دور تیم حلقه خواهد زد و باید دید با این مدیریت هم گروه انگلیس، آمریکا و ولز در جام جهانی سقف آرزوهایش را تا کجا باید بچیند.

یک نبض، یک ملت و ۸۰ میلیون نفر نگران!

هشتگ اخراج اسکوچیچ

پس از باخت به الجزایر موج شدید انتقادات به اسکوچیچ آغاز شد. فضای مجازی که امروزه حتی باعث روی کار آمدن یا رفتن سرمربی ها می‌شود به خوبی قدرتش را به همه نشان داده است. از شب باخت ایران هشتگی که زیر تمام پست های مربوط به تیم ملی به خوبی به چشم می‌‎آید هشتگ اخراج اسکوچیچ است. به خوبی مشخص است که هواداران تیم ملی از شرایط و عملکرد تیم راضی نیستند و آینده خوبی را برای تیم کشورشان در جام جهانی متصور نمی‌شوند. تیم های دوره های گذشته هر چیزی که نداشتند، از یک دلی و حمایت حداکثری خوبی برخوردار بودند که در تیم ملی اسکوچیچ اصلاً‌ دیده نمی‌شود.

یک نبض، یک ملت و ۸۰ میلیون نفر نگران!

شایعه شیرین؛ بازگشت کی‌روش

به محض رخ دادن هر اتفاقی در تیم ملی، نام سرمربی و نیروی نجات دهنده‌ای که در وضعیت بد به میان می‌آید، کسی نیست به جز کارلوس کی‌روش... از دیروز هم فضای مجازی ایران در تسخیر همین شایعه بود؛ شایعه ای که البته نباید دهان به دهان گشتن آن برای بعضی‌ها عجیب باشد.

کی‌روش نزدیک ترین گزینه به نیمکت تیم ملی ایران، نه فقط در وضعیت فعلی که به دلیل آشنایی او با کشورمان و همچنین تیم ملی در هر شرایطی است.

رخ دادن این اتفاق در مورد دراگان اسکوچیچ ضعیف است و باید ببینیم در این زمینه، وزارت ورزش چه تصمیمی می‌گیرد اما در گذشته و سال‌های دور، تومیسلاو ایویچ که از مربیان بزرگ و مشهور فوتبال جهان و اتفاقا مانند اسکوچیچ؛ کروات هم بود به فاصله اندکی تا رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، از سمت خود برکنار شد و جای خود را به جلال طالبی داد. شاید شنیدن این شایعه شیرین خیلی بهتر از فکر کردن به عاقبت تلخ تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد.

 

یک نبض، یک ملت و ۸۰ میلیون نفر نگران!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین امینی

      به خداوندی خدا قسم اگر کسی نگران باشه

    • ناشناس

      خخخخ چه حرفا هشتاد میلیون نفر
      اینقدر نگرانی و دردسر بابت تورم و گرونی داریم که دیگه جا برا فوتبال نداریم

    • ناشناس

      نگران نیستیم. مگر در جام جهانی های قبلی ما از گروه خودمون صعود میکردیم ؟. نه. پس الان هم صعود نمی‌کنیم. تمام شد. ما هر چهار سال. فقط برای رفتن به جام جهانی جشن میگیریم مهم. رفتن به جام جهانی هست. همین. کافیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج