۱۲۲۰۷۱۰
۳۴۴
۳۴۴
پ

شهباززاده پارسال هم پرسپولیس را سر کار گذاشت

درحالی که گفته می شد سجاد شهباززاده با پرسپولیسی ها مذاکره کرده است اما این مهاجم با تجربه در نهایت به استقلال پیوست.

خبرورزشی: مهاجم فصل گذشته سپاهان دو سالی می شود مورد توجه یحیی گل محمدی قرار می گیرد اما هر بار به رغم مذاکره با باشگاه پرسپولیس، شهباززاده سر از تیم دیگری در می آورد و ...

به همین بهانه سراغ مرتضی کرمانی مقدم ستاره خط حمله پرسپولیس در دهه ۶۰ رفتیم

شما فکرش را می کردید سجاد شهباززاده باز هم با پرسپولیس مذاکره کند اما به تیم دیگری برود؟

مگر اولین بار بود؟ پارسال هم شهباززاده پرسپولیس را سرکار گذاشت و پس از مذاکره با پرسپولیس با سپاهان تمدید کرد.

قبول دارید برای یک استقلالی سخت است در ۳۳ سالگی به تیم رقیب برود. شاید شهباززاده نمی خواست وارد حاشیه شود؟

پس چرا مذاکره کرد؟ شما می توانید خیلی روراست همان اول بگویید من به احترام استقلالی ها نمی توانم به پرسپولیس بیایم یا بالعکس اما اینکه مذاکره کنید، مهلت بگیرد و بعد ...

شما درجریان مهلت گرفتن او هستید؟

بله، شنیدم ۲۴ یا ۴۸ ساعت از مدیران باشگاه پرسپولیس فرصت خواست که برود و فکر کند درحالی که می توانست همان اول بگوید استقلالی است و نمی تواند به تیم رقیب برود.

به هر حال فصل نقل و انتقالات این قبیل بازارگرمی ها طبیعی است. بازیکنان بدشان نمی آید اخبار مذاکره با تیم های بزرگ رسانه ای و منتشر شود. شاید اگر پای مذاکره با پرسپولیس وسط نمی آمد استقلالی ها برای خرید او پا پیش نمی گذاشتند. قبول دارید؟

صددرصد همین طور است. به هرحال یحیی گل محمدی به سبک بازی این مهاجم علاقه دارد و برهمین اساس باشگاه هم باید با او مذاکره می کرد. متأسفانه در فوتبال امروز چنین مسائلی طبیعی است و بازیکنان خیلی زرنگ تر از زمان ما شده اند.( می خندد)

زمان شما چه فرقی با امروز داشت؟

فوتبالیست های نسل ما برای یک حرف ارزش زیادی قائل بودند. وقتی قول می دادیم که به فلان تیم می رویم دیگر تمام بود. حساب و کتاب هم نمی کردیم و اگر پیشنهاد جدید و سنگین تری هم می رسید به خاطر همان حرفی که زده بودیم رد می کردیم. مرد بود و حرف و قولش!

شاید زمان شما مشکلات اقتصادی این قدر ...

( حرف ما را قطع می کند) زمان ما هم جنگ بود و مشکلات زیادی داشتیم اما روی قول و قرار و حرف خودمان خیلی حساب می کردیم. نمی توانستیم به طور مثال یک حرفی به علی آقا پروین بزنیم و بعد زیرش بزنیم. همه چیز مرام و معرفتی بود درحالی که از لحاظ مالی هم همه فوتبالیست های آن زمان مشکل داشتند.

بسیارخوب، میلاد سرلک هم تمدید کرد. صحبتی ندارید؟

تیپ قشنگی زده بود و این جوان همه را با تیپ خودش سورپرایز کرد. میلاد سرلک یک مهره کلیدی برای خط هافبک پرسپولیس به شمار می رود و تمدید قراردادش خیلی به تیم کمک می کند. امیدوارم میلاد سرلک مثل تیپی که زده در فصل جدید هم بهترین باشد.

و سروش رفیعی؟ او هم بالاخره به پرسپولیس برگشت؟

سروش رفیعی هم یک هافبک تکنیکی و امتحان پس داده است. او قدرت بازیسازی بالایی دارد و این به سود پرسپولیس است. شاید یکی از مشکلات تیم ما در فصل گذشته ضعف بازیسازی بود که امیدوارم با سروش رفیعی مرتفع شود.

می دانستید قرار است شماره ۷ علی پروین را بپوشد؟

این بستگی به باشگاه پرسپولیس و علی آقا پروین دارد. شماره ۷ یک پیراهن خاص در تاریخ باشگاه پرسپولیس است که البته سروش رفیعی در گذشته هم پوشیده است. اگر علی آقا رخصت دهد که مشکلی نیست.

شما خودتان یکی از بازیکنان شماره ۸ تاریخ ساز پرسپولیس هستید. حالا این شماره به یک مدافع به اسم مرتضی پورعلی گنجی رسیده است؟

شماره ۸ پرسپولیس هم یک شماره دوست داشتنی است. من آن را از ناصرمحمدخانی گرفتم که هنوز روی دستش مهاجم نیامده است. لیونل مسی زمان ما بود. قبل از ناصرمحمد خانی هم مهندس حسین کلانی این پیراهن را می پوشید که گلزن قهار و تمام عیاری بود.

ولی شما و مجتبی محرمی تعریف شماره ۸ را عوض کردید. این شماره تبدیل به جنجالی ترین پیراهن پرسپولیس شد؟

سال ها گذشته است. من و مجتبی محرمی تعصب زیادی به تیم داشتیم و شاید همین تعصب زیادی کار دستمان می داد. اتفاقا این هم از سادگی ما بود که همیشه در دعواها نفر اول بودیم. بعد از ما دو نفر هم مهدی هاشمی نسب، علی کریمی و خدابیامرز علی انصاریان شماره ۸ پوشیدند. اینکه یک مدافع شماره ۸ را بپوشد ایرادی ندارد و امیدوارم مرتضی پورعلی گنجی که یک بازیکن با تجربه و باهوش است بتواند با این پیراهن خوش بدرخشد. او لیاقت پوشیدن این پیراهن و بازی با شماره ۸ پرسپولیس را دارد و برایش بهترین ها را آرزو می کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج