۱۲۲۱۳۸۷
۷ نظر
۷۷۷
۷ نظر
۷۷۷
پ

هزاران امضا برای بازگشت کی‌روش به تیم ملی

کارلوس کی‌روش شاید جنجالی‌ترین سرمربی تیم ملی ایران باشد. خیلی‌ها او را بهترین سرمربی تیم‌ ملی ایران می‌دانند که سبک و روش بازی ایران را تغییر داد و به سطح یک تیم قابل احترام در دنیا رساند. بسیاری دیگری هم وجود دارند که قاطعانه به روش‌های مدیریت او در تیم ملی انتقاد فراوان دارند.

روزنامه شرق: کارلوس کی‌روش شاید جنجالی‌ترین سرمربی تیم ملی ایران باشد. خیلی‌ها او را بهترین سرمربی تیم‌ ملی ایران می‌دانند که سبک و روش بازی ایران را تغییر داد و به سطح یک تیم قابل احترام در دنیا رساند. بسیاری دیگری هم وجود دارند که قاطعانه به روش‌های مدیریت او در تیم ملی انتقاد فراوان دارند.

با همه اینها، شاید بتوان کی‌روش را یکی از محبوب‌ترین سرمربیان تاریخ ایران دانست که توانسته بود نظر بسیاری از فوتبال‌دوستان را به خودش جلب کند. حالا در حالی که تیم ملی یکی از راحت‌ترین صعودهای خود به جام جهانی را رقم زده، کارزاری به راه افتاده که خواستار بازگشت کی‌روش به تیم ملی است.

تعداد امضاکنندگان این کارزار تا لحظه تنظیم این گزارش به بیش از شش هزار نفر می‌رسد. آنها در بیانیه این کارزار از سرپرست فدراسیون فوتبال ایران خواسته‌اند: «با توجه به فرصت بسیار کم و محدود آماده‌سازی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای حضور آبرومندانه در مسابقات جام جهانی که به استناد آمار بیش از چهار میلیارد نفر بیننده از سرتاسر جهان دارد و همچنین با توجه به هم‌گروهی ایران با دو کشور انگلیس و آمریکا که علاوه بر ورزش، جنبه‌های سیاسی هم در این مسابقات نقش خواهند داشت، با توجه به آشنایی چندین‌ساله آقای کارلوس کی‌روش از شرایط و بازیکنان تیم ملی ایران خواهشمند است نسبت به مذاکره و بازگشت ایشان به تیم ملی دستورات لازم را صادر فرمایید. باشد که این جام جهانی علاوه بر ورزش باعث اعتلای وجهه کشور شود». تقاضای بازگشت کی‌روش به تیم ملی در حالی مطرح می‌شود که دراگان اسکوچیچ، سرمربی فعلی تیم ملی نیز کارنامه درخشانی در تیم ملی داشته و توانسته تیم ملی ایران را به جام‌ جهانی برساند. اما پس از شکست تیم ملی ایران مقابل الجزایر موجی از اعتراض نسبت به عملکرد تیم ملی شکل گرفت و این اعتراض‌ها به صورت یک کمپین در فضای مجازی ادامه پیدا کرد که خواستار اخراج اسکوچیچ از تیم ملی است.

از طرفی منتقدان می‌گویند تیم ملی فوتبال ایران در مسیر آماده‌سازی جام جهانی قطر، برنامه مشخصی ندارد و در پنجره اول فیفا فقط با تیم دوم الجزایر بازی کرد و باخت. منتقدان به تصمیم‌های اشتباه دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی هم انتقاد دارند و همین بی‌برنامگی تیم ملی باعث شده تا هواداران خواهان اخراج اسکوچیچ شوند و با راه‌اندازی هشتگ اخراج او در فضای مجازی، به دنبال این هستند تا صدای خود را به مسئولان فوتبال ایران برسانند. هواداران فوتبال در ایران در حالی خواستار بازگشت کی‌روش به تیم ملی هستند که او این روزها از فدراسیون فوتبال مصر پیشنهاد دریافت کرده تا دوباره هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده بگیرد. گفته می‌شود کی‌روش برای بازگشت به تیم ملی مصر دستمزد سابقش یعنی ماهانه ۱۲۷ هزار دلار را نپذیرفته و این مربی شرط کرده برای بازگشت باید دستمزد ماهانه‌اش به ۲۰۰ هزار دلار برسد. همچنین شرط دوم کی‌روش این است که تنها یک نماینده رسمی از فدراسیون به امور تیم ملی نظارت داشته باشد و هیچ‌کس دیگری حق ندارد در امور تیم دخالت کند. سخت‌گیری‌های کی‌روش برای هدایت تیم ملی هم در زمان حضورش در ایران به مذاق بسیاری از مدیران خوش نمی‌آمد و او از کارشکنی‌ها در امور تیم ملی همیشه شکایت داشت. بازگشت کی‌روش به تیم ملی ایران در حالی که فدراسیون فوتبال هنوز رئیس ندارد و آشفتگی بسیاری در فدراسیون وجود دارد، بسیار بعید به نظر می‌رسد. کی‌روش که نزدیک به هشت سال سرمربی تیم ملی ایران بود، در زمانی که فدراسیون فوتبال با رئیس اداره می‌شد نیز درگیری‌های زیادی با مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش داشت و از دخالت آنها در کارش شکایت می‌کرد. حالا با وجود اینکه فدراسیون با سرپرست هدایت می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال ایران بتواند خواسته‌های کی‌روش را عملی کند.

کی‌روش به سرمربی مشهور است که حتی وقتی تیمش می‌باخت همچنان محبوب مردم بود. اما او این محبوبیت را بین جامعه فوتبالی نداشت و بسیاری منتقد او بودند. نظم سخت‌گیرانه او برای هدایت تیم ملی یکی از عواملی بود که بسیاری آن را نمی‌پسندیدند؛ چراکه دست آنها را از دخالت در امور تیم ملی کوتاه کرده بود.

در این حال به نظر نمی‌رسد فدراسیون فوتبال ایران به دلیل یک باخت آن هم چند ماه پیش از جام جهانی حاضر باشد سرمربی موفق تیم ملی یعنی اسکوچیچ را با کارلوس کی‌روش سرکش و لجوج تعویض کند؛ اما این خواسته‌ای است که بسیاری در ایران آرزوی آن را دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      خداوکیلی زودباشید اسکوجیچ عوض کنید ابرومان میره جلوی امریکا انگلیس حلا کی روش نشد کس دگه

    • ناشناس

      مفت گرونه بابا

    • موسوی( پرسپولیس کبیر را عشقه)

      کی گفته مریی محبوبی هست!!!!؟؟؟ شما اعلام کنید کسانیکه دوست ندارن این مردک سرمربی شود، امضاء کنن .ببینید چند میلیون نفر از این مردک متنفرن؟؟؟؟

    • مجید پرسپولیسی

      کیروش مفتش به ورزش ایران گرانه،این مردک پرو

    • ناشناس

      فقط کیروش ..کیروش.کیروش

    • سپید

      فقط کیروش

    • ناشناس

      مربی فقط کی روش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج