۱۲۲۱۳۹۵
۶۳۷
۶۳۷
پ

پرسپولیسی‌ها برگشتند، استقلالی‌ها می‌مانند

تیم‌ملی فوتبال ایران درحالی حدود ۵ ماه دیگر باید راهی رقابت‌های جام‌جهانی شود که بخش عمده‌ای از ترکیب اصلی این تیم را از همین حالا می‌توان با توجه به موجودیت این تیم حدس زد.

فرهیختگان: تیم‌ملی فوتبال ایران درحالی حدود ۵ ماه دیگر باید راهی رقابت‌های جام‌جهانی شود که بخش عمده‌ای از ترکیب اصلی این تیم را از همین حالا می‌توان با توجه به موجودیت این تیم حدس زد. اینکه از درون دروازه شانس بیرانوند بیشتر از سایرین است تا خط حمله که اگر اتفاقی نیفتد باید منتظر حضور مثلث جهانبخش، سردار و طارمی باشیم را هر فوتبال‌دوستی می‌تواند حدس بزند و به این نفرات بیشترین شانس را بدهد اما اینکه در پست‌هایی که چند بازیکن با کیفیت‌های مشابه در اختیار اسکوچیچ هستند، کدام‌یک می‌توانند به صورت ثابت ایران را همراهی کنند و از سوی دیگر چه افرادی در ترکیب ۲۳ نفره تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی قطر قرار می‌گیرند به گمانه‌زنی رسانه‌ای مربوط می‌شود. با این حال بازیکنان فوتبال ایران چه آنهایی که در ایران فعالیت می‌کنند و چه شاغل در فوتبال خارج از کشور همه امیدوارند تا به هر شکل ممکن در فهرست نهایی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی قرار بگیرند.

 قیف وارونه!

نکته قابل‌توجه آنجایی است که فعلا و در برهه زمانی فعلی اتفاقاتی درحال وقوع هستند که می‌توان آن را به قیف وارونه بر سر تیم‌ملی در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی تعبیر کرد؛ به این شکل که در ادوار قبلی همواره بازیکنانی که از شانس زیادی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی برخوردار بودند تلاش می‌کردند به هر شکل ممکن خود را به فوتبال اروپا رسانده تا به این ترتیب به حضور خود در اردوی تیم‌ملی قطعیت ببخشند. انتقال یا تداوم حضور بازیکنانی مانند امیر عابدزاده و علیرضا حقیقی، رامین رضاییان، مهدی طارمی و حتی مرتضی پورعلی‌گنجی قبل از جام‌جهانی‌های گذشته شاهد این مدعاست هرچند کارلوس کی‌روش نیز علاقه عجیبی به بازیکنان شاغل در خارج از کشور داشت و برای این موضوع استدلال می‌کرد که بازیکن درصورت حضور در کشورهای خارجی و به‌خصوص تیم‌های اروپایی می‌تواند بهتر و حرفه‌ای‌تر تمرین کند و از آنجایی که فقط فرصت هماهنگی در روزهای فیفادی وجود دارد؛ بنابراین می‌توان به این دسته از بازیکنان امید بیشتری برای موفقیت داشت. درواقع در زمان کی‌روش یکی از شروط نانوشته برای حضور در اردو در کشورهای خارجی بود.

این درحالی است که حالا اوضاع متفاوت شده و با توجه به حضور بی‌شمار بازیکنان ایرانی در خارج از کشور به نظر می‌رسد برخی بازیکنان در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی و درحالی‌که کمتر از 5 ماه تا آغاز این رقابت‌ها باقی مانده است تصمیم گرفته‌اند به ایران بازگردند و به این ترتیب بیشتر از هر زمان دیگری جلوی چشم فوتبال‌دوستان و کادرفنی تیم‌ملی قرار بگیرند. البته عده‌ای به دلیل نیمکت‌نشینی و دور شدن از فرم اصلی چنین تصمیمی را گرفتند؛ هرچند بازیکنانی مانند جهانبخش، آزمون، طارمی و چند نفر دیگر که فعلا در فوتبال اروپا در شرایط خوب و آرمانی به سر می‌برند اصلا به این موضوع فکر هم نمی‌کنند و این مورد فعلا به بازیکنان و لژیونرهای تراز دو فوتبال ایران مرتبط می‌شود.

 انتقال‌های ناموفقی که چشم سرخابی‌ها را ترساند

در ابتدای کار، بازگشت این دسته از بازیکنان با قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس همراه شد و در ادامه هم مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از سال‌ها حضور در فوتبال آسیا و اروپا به تهران بازگشت. بیرو که در تیم‌های بلژیکی و پرتغالی معمولا نیمکت‌نشین بود با توجه به حضور چند مدعی اصلی برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم‌ملی، تصمیم به بازگشت دوباره به پرسپولیس گرفت و پورعلی‌گنجی مهره ثابت در ترکیب دفاعی تیم ملی در سال‌های گذشته بعد از بهبود مصدومیت به جمع سرخپوشان پیوست تا جلوی چشم اسکوچیچ در همین تهران باشد. صحبت‌هایی درباره بازگشت علی‌پور یا نوراللهی هم به گوش می‌رسید اما به نظر می‌رسد آنها با توجه به حضور در اردوی اخیر تیم‌ملی، خیال‌شان از بابت تداوم همراهی تیم‌ملی برای ادوار بعدی این اردوها راحت باشد.

از سوی دیگر بحث استقلالی‌هایی مطرح شده که قصد دارند تهران را به مقصد کشورهای خلیج‌فارس یا اروپایی ترک کنند. در این بین نیز نام بازیکنانی ازجمله سیدحسین حسینی، عارف غلامی، امیرحسین حسین‌زاده و مهدی مهدی‌پور برای انتقال به کشورهای خارجی درحالی مطرح شد که هر 4 بازیکن به همراه جلالی و حردانی در اردوی اخیر تیم‌ملی حضور داشتند و همین موضوع یعنی قرار گرفتن در پازل تاکتیکی کادرفنی آنها را مردد کرده است که نکند با یک تصمیم عجولانه و ترک استقلال، با عملکردی شبیه به قایدی و سایر بازیکنانی که انتقال ناموفقی داشتند، درهای تیم‌ملی را به روی خود در آستانه جام‌جهانی ببندند.

 استقلالی‌های ملی‌پوش احتمالا می‌مانند

درخصوص مهدی‌پور که یک فصل دیگر به صورت مشروط با استقلال قرارداد دارد و مورد توجه تیم‌های قطری قرار گرفته شنیده می‌شود که این بازیکن درصورتی که قراردادش اصلاح شود، تمایل دارد بماند و در فصل بعدی هم آبی‌ها را همراهی کند. حسین‌زاده و حسینی هم با استقلال قرارداد دارند اما بند فسخ کار را برای جدایی‌شان راحت کرده با این حال همان دلیلی که ذکر شد فعلا این نفرات را هم منصرف کرده است. البته رقیب اصلی سیدحسین نیز به ایران بازگشته و از همین جهت این بازیکن هم می‌خواهد در درون دروازه قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ همچنان باقی مانده و دوباره خودش را با وجود رقبایی قدرتمند‌تر به اثبات برساند.

درباره حسینی شنیده می‌شود از باشگاه‌های پرتغالی پیشنهاد دارد. این بازیکن بعد از همراهی تیم ملی فعلا در زادگاهش شیراز است و قرار است سه چهار روز آینده راهی تهران شده تا در این خصوص به همراه مدیر برنامه‌هایش در جلسه‌ای با مدیران باشگاه استقلال درخصوص این پیشنهاد به صحبت بپردازد.

حسینی که یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد می‌تواند با پرداخت مبلغی، حق فسخ خود را بگیرد اما همان‌طور که گفته شد از آنجایی که فعلا سید در شرایطی مطلوب و ایده‌آل در استقلال به سر می‌برد علاقه‌ای ندارد تا جایگاه خود را بین هواداران این تیم و همچنین نزد سرمربی تیم‌ملی متزلزل کند. در این خصوص شنیده می‌شود این احتمال وجود دارد که حسینی در جلسه پیش رو با مدیریت باشگاه برای تمدید قراردادش با استقلال به توافق برسد.

درباره عارف غلامی هم شنیده می‌شود درحالی‌که این بازیکن از پرتغال پیشنهاد جدی دارد اما او هم برای رفتن مردد شده و فعلا منتظر برنامه‌های سرمربی جدید استقلالی‌هاست و این احتمال وجود دارد که عارف هم در جمع استقلالی‌ها ماندنی شود.

نکته قابل‌توجه اینکه موج بازگشت‌ها فقط به آنهایی که اشاره شد ختم نشده و شنیده می‌شود بازیکنانی مانند نیازمند، محبی، کاوه رضایی، محمد نادری و حتی علی کریمی نیز برای ماندن در بورس قصد دارند دوباره به فوتبال ایران بازگردند که مطمئنا این اتفاق درصورت تحقق، تحت هر شرایطی باعث پیشرفت فوتبال ایران شده و می‌تواند نویدبخش نیم‌فصل اولی جذاب در لیگ برتر بیست‌ودوم برای فوتبال‌دوستان ایرانی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج