۱۲۲۲۴۶۴
۹ نظر
۱۰۴۹
۹ نظر
۱۰۴۹
پ

پرسپولیس، برنده دربی نقل‌و‌انتقالات

سعید صادقی پنجشنبه به استقلالی‌ها جواب منفی داد و به‌صورت غیررسمی قرمزپوش شد

روزنامه همشهری: سعید صادقی وینگر فصل گذشته گل‌گهر و بهترین پاسور لیگ برتر، سرانجام تصمیم نهایی‌اش را برای فصل آینده گرفت. بازیکنی که پیش از پایان لیگ بیست‌و‌یکم به سوژه‌ای جذاب برای نقل‌و‌انتقالات تبدیل شد و مورد توجه سرخابی‌های پایتخت و تیم‌های بالانشین قرار گرفت، می‌خواهد فوتبالش را در پرسپولیس ادامه دهد. صادقی روز پنجشنبه به استقلالی‌ها جواب منفی داد تا به‌صورت غیررسمی حضورش در پرسپولیس اعلام شود. این در حالی است که استقلالی‌ها پیش از مدیران باشگاه رقیب با صادقی وارد مذاکره شدند و پیشنهاد خود را به این بازیکن ارائه دادند اما او درنهایت سر از پرسپولیس درآورد.

   کنایه استقلال به صادقی

بعد از منتفی‌شدن حضور صادقی در استقلال، هواداران این تیم هم در صفحات مجازی به‌شدت از این بازیکن انتقاد کردند و حضور او در تیم سرخ‌پوش تهرانی را فقط به مسائل مالی ربط دادند. جالب اینجاست که محمد مومنی عضو هیأت مدیره استقلال دیروز در یک برنامه تلویزیونی درخصوص پاسخ منفی صادقی به استقلال گفت:«سعی می‌کنیم بازیکنان باکیفیت را به خدمت بگیریم و نقاط ضعف تیم را با بازیکنان ایرانی پوشش دهیم. ما استقلالیم و تیم ملی نیستیم که برای سهمیه حضور در جام جهانی قول بدهیم.» او در حالی این جملات را بر زبان آورد که از مدت‌ها پیش این شایعه توسط استقلالی‌ها رسانه‌ای شد که به صادقی قول داده‌‌اند که درصورت پیوستن به پرسپولیس، به تیم ملی هم دعوت شود، هر چند که او در آخرین اردو به تیم ملی دعوت شده بود. با این حال، یکی از مسئولان استقلال در مورد عدم‌حضور این بازیکن در تیم آبی‌پوش تهرانی به خبرنگار همشهری گفت: «‌ما می‌دانیم که پیشنهاد پرسپولیس خیلی بالاتر از پیشنهاد ما به صادقی است ولی در آخرین مذاکره‌ای که با مدیر برنامه‌های صادقی داشتیم، او از قول این بازیکن به ما گفت که صادقی گفته به پرسپولیس علاقه دارد و دوست دارد پیراهن این تیم را بر تن کند.»

دستمزد ۲۰میلیاردی؟

در مورد مبلغ قرارداد صادقی هم شایعات زیادی مطرح شده و می‌گویند او 20‌میلیارد برای یک فصل از پرسپولیس پول خواهد گرفت که 40درصد این مبلغ هم بعد از عقد قرارداد به این بازیکن پرداخت خواهد شد. احتمالا دستمزد 20‌میلیاردی از سوی صادقی و باشگاه پرسپولیس تکذیب خواهد شد ولی بدون شک او با یک‌مبلغ وسوسه انگیز پیشنهاد پرسپولیس را قبول کرده است. حتی گفته می‌شود در قرارداد او بند آزادسازی درصورت داشتن پیشنهاد خارجی هم لحاظ شده است. یکی از بازیکنان پرسپولیس هم در مورد مبلغ قرارداد این بازیکن به خبرنگار همشهری می‌گوید:« صادقی تا الان گران‌ترین خرید پرسپولیس بوده و مبلغ قراردادش با آپشن نزدیک به 20‌میلیارد می‌شود.»

خروجی‌های سرخ

روز پنجشنبه اما جدایی 3‌بازیکن از پرسپولیس قطعی شد. علی شجاعی هافبک این تیم راهی نساجی شد تا زیرنظر حمید مطهری فوتبالش را ادامه دهد. سعید آقایی هم به فولاد پیوست تا شاگرد نکونام شود. محمد شریفی هم جدایی‌اش را به‌صورت رسمی اعلام کرد ولی هنوز مشخص نشده راهی کدام تیم خواهد شد. وضعیت احسان پهلوان هنوز به‌صورت قطعی مشخص نشده ولی این بازیکن هم به‌احتمال فراوان از جمع سرخ‌پوشان جدا خواهد شد تا راهی فولاد شود.

جا مانده از سپاهان

دل پرسپولیسی‌ها هنوز پیش 3 طلایی‌پوش دیگر است

انگار هدف اصلی پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات سپاهان بود؛ تیمی که با وجود ریخت‌وپاش فراوان در 2فصل گذشته موفق به کسب قهرمانی نشد و حالا سرمربی‌اش را هم تغییر داده است. همزمان برخی شایعات حکایت از آن دارد که بودجه باشگاه سپاهان کاهش یافته و چه بسا موج تغییرات به کادر مدیریتی آنها هم سرایت کند. در نتیجه فرصت مناسبی فراهم شد تا پرسپولیسی‌ها 3 بازیکن از سپاهان بگیرند؛ یکی سروش رفیعی که سابقه حضور در جمع سرخپوشان را داشت، یکی دانیال اسماعیلی‌فر که هر سال بحث پرسپولیسی شدنش مطرح بود و یکی هم گئورگی ولسیانی که قرار است خط دفاع قرمزها را ترمیم کند. هر 3 بازیکن به‌صورت آزادانه به پرسپولیس پیوستند و با سپاهان قرارداد نداشتند. این اما می‌تواند پایان کار نباشد، چرا که پرسپولیسی‌ها دل در گرو 3 سپاهانی دیگر هم دارند!

   امید نورافکن: از نخستین بازیکنانی بود که امسال بحث حضورش در پرسپولیس مطرح شد. با وجود آنکه او سابقه بازی در استقلال را دارد، تقریبا همه می‌دانند که به حضور در جمع سرخپوشان علاقه‌مند است. با این حال نورافکن یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و همین مسئله کار را سخت کرده است. او توانایی بازی در 2پست دفاع چپ و هافبک دفاعی را دارد و اگر جذب شود، شاید باشگاه را از یک خرید دیگر بی‌نیاز کند، اما استخدامش به این سادگی‌ها نیست.

   شهریار مغانلو: کسی که در لیگ بیستم تفاوت‌ها را در خط حمله پرسپولیس رقم زد و در لیگ بیست‌ویکم جای خالی‌اش در این تیم به‌شدت احساس شد. مغانلو یک مهاجم فیزیکی و مؤثر است که در سپاهان هم بد کار نکرد. تیم اصفهانی فصل گذشته از قرارداد مغانلو با سانتاکلارا نهایت استفاده را برد و با صدور رضایتنامه محمد محبی به قصد باشگاه پرتغالی، شهریار را گرفت. آنها با این بازیکن قرارداد دارند و به این راحتی‌ها او را از دست نمی‌دهند.

   یاسین سلمانی: یکی از معدود پدیده‌های یکی، دو فصل اخیر لیگ ایران است که قراردادش با سپاهان تمام ‌شده است. طبیعتا پرسپولیس و استقلال به جذب این بازیکن علاقه دارند، اما مشکل اینجاست که او اولویتش را بازی در اروپا و لژیونر شدن قرار داده است. در نتیجه شاید جذب یاسین هم برای سرخ‌ها عملی نباشد.

استقلال خواهان جذب محبی

استقلال بعد از ناکامی در جذب سعید صادقی، حالا برای فصل آینده درصدد جذب 2‌وینگر است که یکی از آنها محمد محبی بازیکن ایرانی باشگاه سانتاکلارا است. مدیران استقلال با ارسال ای‌میل رسمی به باشگاه پرتغالی خواهان جذب محبی شده‌اند و منتظرند تا شرایط انتقال این بازیکن مشخص شود. این در حالی است که 2‌باشگاه گل‌گهر و سپاهان هم این بازیکن را می‌خواهند. جالب اینجاست که باشگاه استقلال برای جذب قرضی مهدی قائدی هم با باشگاه شباب الاهلی مذاکراتی داشته ولی مدیران این باشگاه اماراتی به استقلال پاسخ منفی داده‌اند. براساس اخبار رسیده قائدی از الریان قطر هم پیشنهاد دارد.

ساکت روی نیمکت هوادار

ساکت الهامی سرمربی سابق نساجی و تراکتور که به ‌همراه این دو باشگاه، 2‌قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی به‌دست آورده، با عقد قراردادی رسمی به‌عنوان سرمربی هوادار معرفی شد. هوادار فصل گذشته با رضا عنایتی نتایج خوبی گرفت و حتی شانس این را داشت در رتبه تک رقمی بایستد اما در رده یازدهم جدول به‌کار خود پایان داد‌. بنفش‌های تهرانی حالا در دومین فصل حضور در سطح اول فوتبال ایران با ساکت الهامی کار خواهند کرد، مربی‌ای که هر چند ماه یک‌بار عادت به محرومیت دارد! می‌گویند قرار است داوود فنایی و مظاهر رحیم‌پور 2‌مربی فصل گذشته پرسپولیس هم به کادر هوادار اضافه شوند.

مورایس رسما سپاهانی شد

در شرایطی که انتظار می‌رفت اعلام رسمی حضور ژوزه مورایس به‌عنوان سرمربی سپاهان خیلی زودتر از اینها انجام شود، درنهایت این مربی باتجربه چند روز پس از بازگشت به پرتغال و فکر کردن به حضور در ایران و پذیرش این چالش جدید که مهم‌ترین دغدغه او بود، تصمیم خود را گرفت و به مدیران سپاهان پاسخ مثبت داد. بر همین اساس باشگاه سپاهان هم پنجشنبه شب اعلام کرد که این مربی با عقد قرارداد 3‌ساله هدایت زردپوشان را برعهده گرفته است. او در 20‌سال گذشته شانس حضور در کشورهای مختلفی نظیر آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان، ترکیه، تونس، سوئد، عربستان و کره‌جنوبی را پیدا کرده است.

نکونام به‌دنبال  وریا

جواد نکونام روز گذشته میهمان تلفنی یک برنامه تلویزیونی بود. او درباره علت رد پیشنهاد باشگاه استقلال گفت: «هر کسی دوست دارد سرمربی استقلال، پرسپولیس، تیم ملی و تیم‌های پرهوادار شود. پیشنهاد باشگاه استقلال برای من باعث افتخار است، ولی ترجیح می‌دهم به روش و شکلی که خودم برنامه‌ریزی کرده‌ام، جلو بروم. واقعاً نیازی نبود شرایط استقلال و فولاد را به‌هم بریزم.» او در مورد اینکه آیا قرار است وریا غفوری به فولاد بیاید، تأکید کرد: «وریا یکی از بهترین‌های ایران است و دوست داریم در خدمتش باشیم. با او صحبت کردم؛ اگر شرایط خوب باشد، دوست دارم او در استقلال بماند، چون به این تیم علاقه دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پرسپولیس، قهرمان نشده، داره عقده گشایی میکنه، ولی بدانن، قهرمانی فقط وفقط ولخرجی نیست، همین ستاره ها رو جمع کردن خودش یک معضل، انشاالله در کوران مسابقات میبینیم.

    • حسین فتحی

      صادقی و قول تیم ملی دادن چون حمید استیلی اونجاست

    • ناشناس

      اینم مثل قاسمی نژاد.میشه زیاد.جدی نگیرید.

    • ناشناس

      جالبه اینا همیشه میگن پول نداریم! پس خدا میدونه اینهمه بازیکن رو چطوری خریدن!!!

    • محمد طاها

      صادقی را قول تیم ملی دادند چون استیلی .هاشمیان و باقری تیم ملی را انتخاب میکنن چطور صادقی توی لیست اولیه تیم ملی نبود ولی توی لیست دوم دعوتش کردن به شرط اینکه پرسپولیسی شود

    • ناشناس

      تیمهای دیگه ام بازیکن تیم ملی دارند

    • ناشناس

      پارسال هم کهکشانی بودندولی مابدول باخت قهرمان شدیم.امسال هم همین طورخواهدشد.کمترازیکسال تحمل کنید.

    • ناشناس

      بردار همیشه تا بوده ونبوده تیم بزرگ پرسپولیس بیشترین و بهترین بازیکن را به تیم ملی تحویل داده به تاریخ فوتبال ملی نگاه نکن بعد میفهمی

    • ناشناس

      وعده تیم ملی دادن بعد یکفصل بیست ملیارد بنجل میشع تو لنگ بعد قرضی میره جای دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج