۱۲۲۲۹۹۳
۵۰۲
۵۰۲
پ

یک تیم برزیلی، رقیب پرسپولیس شد

تا پیش از حضور در ویزلا، کاسیانو زیاد در تیمی نمی‌ماند و به‌قول خودش معمولا حضورش در تیم‌ها بیش از ۶ ماه طول نمی‌کشید اما پس از حضور در ۱۶ باشگاه مختلف او توانست در این تیم عنوان آقای گلی دسته ۲ پرتغال را تصاحب کند. او امسال هم فقط دو گل با رکورد بهترین گلزن تاریخ باشگاه در یک‌فصل لیگ برتر فاصله دارد و همین موضوع سبب شد محبوبیت زیادی بین هواداران پیدا کند و حتی سرودی اختصاصی هم برای او ساخته شد.

فرهیختگان: براساس اخباری که از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد ظاهرا انتقال کاسیانو، مهاجم برزیلی باشگاه ویزلا پرتغال به نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ ایران تقریبا نهایی شده و این بازیکن به‌زودی برای امضای قرارداد راهی ایران می‌شود. این مهاجم که به‌تازگی ۳۳ ساله شده پس از پیوستن به این باشگاه پرتغالی نقش مهمی در صعود آنها به لیگ برتر پرتغال در دو فصل قبل داشت و سابقه بازی در لیگ‌های قبرس، کره‌جنوبی، چین و برزیل را نیز در کارنامه دارد و حالا قرار است به‌عنوان نخستین خرید خارجی قرمزها در تابستان جاری راهی این تیم شود.

پرسپولیس که در سال‌های اخیر خاطرات چندان خوبی از خرید بازیکن خارجی به‌خصوص در فاز تهاجمی نداشته، این بار سراغ یک مهاجم باتجربه رفته که حداقل در دو فصل اخیر آمار قابل‌قبولی در فوتبال پرتغال داشته است. کریستین اوساگونا، آنتونی استوکس، جونیور براندائو و تمیروف ازجمله مهاجمانی بودند که در چندفصل اخیر پیراهن پرسپولیس را به تن کردند اما حداقل در سه مورد نخست به‌جای اینکه مشکل خط حمله تیم را حل کنند، فقط بار مالی مضاعفی را روی دوش باشگاه گذاشتند و به مقدار بدهی‌های باشگاه اضافه شد و حتی باعث بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی تیم شدند.

تلاش برای بازگردان کاسیانو به برزیل

کاسیانو که سن‌وسال بالایی دارد، یکی از مشکلاتش برای پیوستن به پرسپولیس قراردادی است که با ویزلا دارد. هنوز یک‌فصل دیگر از قرارداد این بازیکن با باشگاه پرتغالی باقی مانده است و به همین دلیل آنها برای جدایی او خواستار مبلغی برای صدور رضایتنامه هستند که این موضوع باعث بالا رفتن قیمتش می‌شود. این موضوع یکی از دلایلی بود که در هفته‌های گذشته احتمال بازگشتش به فوتبال برزیل را فعلا منتفی کرد؛ چراکه یکی از باشگاه‌های این کشور برای به خدمت گرفتن او ابراز تمایل کرده بود اما قرارداد کاسیانو باعث منتفی شدن این اتفاق شد.

سایت «اولیبرال» برزیل هفته پیش در این باره نوشته بود: «تیم فوتبال پایساندو در سری C برزیل روند بسیار خوبی دارد اما هنوز در فاز تهاجمی و به‌خصوص در خط حمله دارای مشکلاتی است که برای رفع آن نیاز به یک مهاجم خوب و گلزن در تیم احساس می‌شود. پیپیکو و دانرلی، دو مهاجم این تیم هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و به همین دلیل مدیران تیم به‌دنبال تقویت تیم خود در این پست هستند. یکی از بازیکنانی که در هفته‌های اخیر بحث‌هایی درباره احتمال حضورش در این تیم مطرح شده بود، کاسیانو است که سابقه بازی در این باشگاه را در کارنامه دارد و بازگرداندن او می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. به همین دلیل با یکی از مدیران این باشگاه درباره احتمال بازگشت این بازیکن از فوتبال پرتغال تماس گرفتیم و راجر آگوئیلار در این باره با بیان اینکه باشگاه بدون‌شک از حضور دوباره این بازیکن استقبال می‌کند، گفت: «ما از اینکه این بازیکن را دوباره در ترکیب خود داشته باشیم استقبال می‌کنیم اما او تا ژوئن 2023 با تیم پرتغالی قرارداد دارد و این مشکل بزرگی است که مانع از خرید او می‌شود.»

این بازیکن دوسال پیش راهی ویزلا شد و در این مدت در 66 بازی برای تیمش 25 گل به ثمر رسانده است. او در سال 2021 موفق شد همراه این تیم به لیگ برتر پرتغال صعود کند و سال قبل را نیز در این دسته بازی کرد و عملکرد خوبی در این مدت ارائه داده است. کاسیانو در سال 2018 پیراهن تیم پایساندو را که در آن زمان در سری B بازی می‌کرد به تن کرد و در 30 مسابقه برای تیمش 20 گل به ثمر رساند اما در همان فصل با دریافت پیشنهادی از چین راهی یکی از تیم‌های لیگ دسته دو این کشور شد و پایساندو هم نهایتا به دسته پایین سقوط کرد. البته این نخستین‌بار نیست که باشگاه برای خرید او دست به‌کار می‌شود؛ چراکه در ابتدای فصل نیز رئیس باشگاه از انجام مذاکرات با این مهاجم گلزن خبر داده بود اما درنهایت به امضای قرارداد منتهی نشد و این بازیکن ترجیح داد در پرتغال بماند.»

البته این تنها پیشنهادی نبوده که در ماه‌های اخیر برای این مهاجم به ویزلا رسیده است. ظاهرا پرسپولیس در نیم‌فصل گذشته نیز برای به خدمت گرفتن او با باشگاه پرتغالی وارد مذاکره شده اما پیشنهاد آنها در آن زمان رد شده است. سایت رادیو ویزلا در زمستان گذشته نوشته بود: «گزارش‌هایی درباره پیشنهاد پرسپولیس، یکی از باشگاه‌های ایران برای به خدمت گرفتن کاسیانو، مهاجم ویزلا منتشر شده است که ظاهرا موردقبول واقع نشده است. روزنامه آبولا از پیشنهاد 500 هزار یورویی این باشگاه خبر می‌دهد که توسط دیه‌گو گودینیو، رئیس باشگاه ویزلا رد شده است.

البته این تنها پیشنهادی نبوده که در نیم‌فصل برای این بازیکن به باشگاه رسیده است و چندین تیم دیگر نیز خواستار به خدمت گرفتن او برای تقویت خط حمله خود بوده‌اند اما ویزلا که برای به دست آوردن جایگاهی مناسب در لیگ می‌جنگید، ترجیح داد این بازیکن را از دست ندهد. کاسیانو بازیکنی است که به‌دلیل شخصیت خاص و ویژه‌اش محبوبیت زیادی بین هواداران این تیم دارد و در مدتی که از حضورش در این باشگاه می‌گذرد توانسته رابطه بسیار خوبی با آنها برقرار کند. گل‌های او در فصل قبل باعث شد این تیم به سطح نخست فوتبال پرتغال برگردد و با توجه به اینکه عنوان آقای‌گلی لیگ دسته دو را به‌دست آورد، طرفداران علاقه زیادی به او دارند. گودینیو می‌گوید که مهم‌ترین دلیل رد این پیشنهاد‌ها هم این بود که کاسیانو ارزش و اهمیت زیادی برای باشگاه دارد و آنها به‌راحتی این بازیکن را از دست نخواهند داد.»

درخشش در نبرد قعرنشینان

اگرچه در پایان فصل قبل او در گفت‌وگویی از حضور در فوتبال پرتغال ابراز رضایت کرده بود اما شاید با توجه به سن‌وسال این بازیکن و همچنین این موضوع که ویزلا در پایان فصل بعد بدون دریافت هیچ‌پولی این بازیکن را از دست خواهد داد، آنها ترجیح داده‌اند با پیشنهاد تازه پرسپولیس موافقت کنند تا از فروش او پولی نصیب باشگاه شود. کاسیانو درباره شرایطش در پرتغال گفته بود: «در اینجا همه‌چیز عالی است و از اینکه در لیگ پرتغال بازی می‌کنم بسیار خوشحالم. انگیزه زیادی دارم که آمارم را بهتر کنم و سخت تلاش می‌کنم بازیکن موثرتری باشم. در این دوسال بهترین دوران فوتبالم را سپری کردم و از این بابت بسیار خوشحالم.»

همین درخشش‌های اخیر او باعث شده قرمزها و یحیی گل‌محمدی برای به خدمت گرفتن او تلاش زیادی داشته باشند و کاسیانو را در اولویت خریدهای خارجی خود قرار داده است. ویزلا در فصل قبل تلاش زیادی داشت که از منطقه سقوط فرار کند و درنهایت هم به کمک این مهاجم برزیلی توانست در لیگ برتر باقی بماند. سایت پورتگل پرتغال پس از دیدار حساس این تیم برابر توندلا که با گل دقایق پایانی کاسیانو با برتری 3 بر 2 ویزلا به پایان رسید به تمجید از عملکرد این مهاجم برزیلی پرداخت و نوشت: «کاسیانو یکی از بهترین بازیکنان هفته نوزدهم بود که نمایشی عالی برابر توندلا داشت. این مهاجم 32 ساله پس از سپری کردن دوره‌های مختلف در کشورهایی چون قبرس، قزاقستان، چین و کره‌جنوبی حالا در فوتبال پرتغال توانسته نامی برای خودش دست‌وپا کند.

او را ابتدا با حضورش در بواویشتا می‌شناختیم اما خیلی زود به دسته پایین رفت تا برای ویزلا بازی کند. او خیلی زود به یک خرید فوق‌العاده و عالی برای این باشگاه بدل شد و با کمک گلزنی‌های او بود که این باشگاه به لیگ برتر صعود کرد. 17 گلی که کاسیانو زد نقش مهمی در موفقیت ویزلا داشت. البته در این فصل و برخلاف دوران حضورش در لیگ دسته دو، گلزنی برایش دشوارتر شد و دیگر مانند سابق نمی‌توانست دروازه حریفان را باز کند. او البته مدتی نیز در اوایل فصل دچار مصدومیت شد و غیبت او نشان داد که چه نقش موثری در ترکیب این تیم دارد؛ چراکه ویزلا هیچ‌کدام از 6 بازی را که در غیاب او برگزار کرد، نبرد. یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شد این بازیکن کمی از گلزنی فاصله بگیرد، رقابتی بود که با گیرمه شتین، دیگر مهاجم این تیم داشت و آلوارو پاچکو، سرمربی ویزلا در بیشتر بازی‌ها تصمیم گرفت از هر دو بازیکن درکنار هم استفاده کند، درحالی‌که پیش‌تر یکی از آنها معمولا در زمین حضور داشت.

به همین دلیل با توجه به سیستم 3-3-4 که موردعلاقه این مربی بود کاسیانو به‌عنوان وینگر راست به بازی گرفته شد که مدتی طول کشید تا با پست جدیدش کنار بیاید. در بازی برابر توندلا هم این مهاجم برزیلی دوباره به سمت راست رفت و به‌خوبی نشان داد که توانسته با پست جدیدش کنار بیاید. دوگلی که او در این مسابقه زد، نقش مهمی در کسب سه امتیاز برای تیمش داشت و بار دیگر شم بالای گلزنی خود را به رخ کشید. دو تیم که در پایین جدول قرار دارند رقابت نزدیکی را در این بازی داشتند و درنهایت کاسیانو بود که تفاوت را رقم زد تا این جنگ برای فرار از سقوط را ویزلا ببرد. کاسیانو اگر بتواند مصدومیت را پشت سر بگذارد می‌تواند همچنان یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش در این فصل باشد.» این اتفاق درنهایت رخ داد و ویزلا در پایان مسابقات موفق شد به لطف سه گل دیگری که تا انتهای فصل این بازیکن به ثمر رساند رتبه چهاردهم را به‌دست آورد و در لیگ باقی ماند.

روز تاریخی کاسیانو در برزیل

مصاحبه او با رادیو رناسنکا پرتغال هم نکات جالبی دارد. سایت این رسانه در اواخر فصل سراغ این مهاجم برزیلی رفت و درباره او نوشت: تا پیش از حضور در ویزلا، کاسیانو زیاد در تیمی نمی‌ماند و به‌قول خودش معمولا حضورش در تیم‌ها بیش از 6 ماه طول نمی‌کشید اما پس از حضور در 16 باشگاه مختلف او توانست در این تیم عنوان آقای گلی دسته 2 پرتغال را تصاحب کند. او امسال هم فقط دو گل با رکورد بهترین گلزن تاریخ باشگاه در یک‌فصل لیگ برتر فاصله دارد و همین موضوع سبب شد محبوبیت زیادی بین هواداران پیدا کند و حتی سرودی اختصاصی هم برای او ساخته شد.

کاسیانو درباره اینکه بیشتر گل‌هایش درطول این فصل را در دقایق پایانی بازی‌ها به ثمر رسانده است می‌گوید: «این نشان می‌دهد تیم ما تا آخرین لحظه برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کند و ناامید نمی‌شود. همیشه سعی می‌کنم تا درطول مسابقه تمام توانم را ارائه دهم و از ابتدا تا دقیقه 90 با همه انرژی برای موفقیت تیم تلاش می‌کنم. بازی در لیگ برتر بسیار دشوارتر از لیگ دو است و به همین دلیل است که باید تلاش چند برابر داشته باشیم تا در اینجا به موفقیت برسیم.» از او درباره اینکه چرا پس از بازی در تیم بزرگی چون پورتو آلگره برزیل بیشتر در تیم‌های متوسط و کوچک در این کشور و سایر کشورها بازی کرده و حالا از اینکه در ویزلا چنین محبوبیتی پیدا کرده چه احساسی دارد سوال کردیم و این بازیکن برزیلی در پاسخ گفت: «هر بازیکن دوست دارد پیشرفت کرده و در بهترین تیم‌ها بازی کند. این مهم‌ترین بخش زندگی یک بازیکن است و من هم همیشه دوست داشتم در بهترین باشگاه‌ها حضور داشته باشم.

به‌هرحال زندگی ورزشی من این‌گونه پیش رفت و حالا بسیار خوشحالم که در این سن به بازیکنی مهم در یک باشگاه بدل شده‌ام که نقش کلیدی دارد. وقتی شما چنین حسی را در یک باشگاه نداشته باشید، شاید دیگر دوست نداشته باشید در آنجا به کارتان ادامه دهید. گاهی بازیکنان در تیم‌های خوبی هم حضور دارند اما وقتی به آنها اهمیت لازم داده نمی‌شود و ارزش خوبی برای کار آنها قائل نمی‌شوند نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. در دوران فوتبالم این اتفاق بارها برایم رخ داده است و وقتی دیدم اوضاع آن‌طور که می‌خواهم خوب پیش نمی‌رود تصمیم به جدایی گرفتم. این فرازونشیب‌ها را زیاد در زندگی‌ام داشته‌ام و همین اتفاقات باعث شد تا به بازیکن بهتری بدل شوم. حضور در ویزلا برایم اتفاق بسیار خوب بود و اصلا دوست ندارم از اینجا بروم.»

کاسیانو درباره اینکه ماجرای روز کاسیانو که در برزیل برای او ساخته‌اند، چیست هم می‌افزاید: «داستان به یکی از بازی‌های ما به همراه تیم فورتالزا در برزیل برمی‌گردد. در آنجا ما مسابقات مختلفی داریم و علاوه‌بر لیگ کشوری، در ایالت‌ها هم تورنمنت‌های مختلفی برگزار می‌شود. در یکی از مسابقاتی که برای ما هم اهمیت زیادی داشت به فینال منطقه رسیدیم که به‌صورت رفت‌وبرگشت برگزار می‌شد. بازی رفت را 2 بر یک بردیم و در مسابقه برگشت به یک تساوی نیاز داشتیم حتی گل نخست را زدیم و در دقیقه 78 یک بازیکن حریف هم اخراج شد تا ما خود را در آستانه قهرمانی ببینیم. اما اتفاق عجیبی رخ داد و ما در دقایق 85 و 90 دو گل خوردیم و این یعنی آنها قهرمان می‌شدند. هواداران حریف حدود سه‌دقیقه مشغول جشن و پایکوبی بودند و دیوارنه‌وار تیم خود را تشویق می‌کردند. ما در آخرین ثانیه‌ها در میانه زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شدیم و کاپیتان تیم به همه بازیکنان گفت که به محوطه جریمه حریف بروند. همان توپ درنهایت به من رسید و گل تساوی تیم را زدم تا اتفاقی تاریخی برایم رقم بخورد. فراموش نمی‌کنم که طرفداران ما چگونه مشغول شادمانی بودند و همانجا بود که روز کاسیانو خلق شد. گلزنی در چنین دقیقه‌ای برابر مهم‌ترین رقیبتان آن‌هم در فینال حسی فراموش‌نشدنی و غیرقابل وصف دارد.»

کاسیانو همچنین در ادامه این مصاحبه درباره پیشنهاد‌هایی که در نیم‌فصل داشت و به‌خصوص تمایل پرسپولیس برای به خدمت گرفتنش می‌گوید: «نمی‌خواستم در آن برهه به این مسائل فکر کنم و تمام تمرکزم روی موفقیت باشگاه بود. در نیم‌فصل در فرم خوبی بودم و می‌خواستم به باشگاه برای ماندن در لیگ کمک کنم. درباره حضور لیگی جدید هم باید بگویم که درطول دوران فوتبالم چالش‌های مختلفی را پشت سر گذاشتم و هرگز از اینکه دوباره یک ماجراجویی جدید را تجربه کنم، ترسی ندارم. با این حال همان‌طور که بارها گفته‌ام ویزلا مثل خانه‌ام است و دوستان زیادی در پرتغال دارم که باعث می‌شود در اینجا احساس راحتی کنم. در بسیاری از کشورها من دوستی نداشتم؛ چراکه دوران حضورم کوتاه بود اما در اینجا اوضاع کاملا برایم متفاوت است. حضور هواداران در ورزشگاه پس از دوران کرونا باعث شد حس بسیار بهتری پیدا کنم و رابطه بسیار خوبی با آنها داشته باشم.»

کاسیانو همچنین درباره اینکه آیا در این سن‌وسال به بازنشستگی هم فکر می‌کند، گفت: «من به سن توجهی ندارم و تا زمانی که بتوانم تلاش می‌کنم به فوتبالم ادامه دهم. تا زمانی که بتوانم به تیم‌هایم کمک کنم بازی کردن را ادامه خواهم داد و پس از آن درباره کنار گذاشتن فوتبال تصمیم خواهم گرفت. الان نمی‌توانم درباره اینکه چه زمانی کفش‌هایم را آویزان خواهم کرد نظر بدهم؛ چراکه هنوز می‌توانم بازی کنم و عاشق فوتبال هستم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج