۱۲۲۴۲۴۶
۸۷
۸۷
پ

بادامکی: به فکر صعود در جام جهانی نباشیم

بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس معتقد است بازگشت کی‌روش به ایران برای جام جهانی قطر اشتباه است.

ایسنا: حسین بادامکی، پیشکسوت فوتبال ایران و مشهد با حضور در تحریریه ایسنا، در خصوص عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی ایران اظهار کرد: شخصا با اسکوچیچ کار نکرده‌ام، اما مقابل تیم‌های تحت هدایت او بازی کردم. همیشه تیم‌های اسکوچیچ جزو تیم‌های خوب لیگ بودند و فوتبال خوبی ارائه می‌کردند. پس از حضور فاجعه‌بار ویلموتس در تیم ملی، اسکوچیچ توانست تیم ملی را جمع کند و نتایج لازم برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کند.

ملی‌پوش مشهدی فوتبال ایران اضافه کرد: با وجود پتانسیل بالای تیم ملی ایران، اما همین بازیکنان تحت هدایت ویلموتس نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند. علاوه بر حضور بازیکنان باکیفیت و لژیونرهای فوق‌العاده، عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی خوب بوده و توانسته بازیکنان را متحد کند. نتایج کسب شده توسط اسکوچیچ نیز قابل دفاع است.

اسکوچیچ را تا جام جهانی حفظ کنید

وی خاطر نشان کرد: تیم ملی چند روزی در مشهد بود و از نزدیک نظاره‌گر عملکرد تیم ملی و اسکوچیچ بودم. هیچ مربی بدون ایراد نیست، اما معتقدم تا جام جهانی نباید سرمربی تیم ملی تغییر کند.

پیشکسوت فوتبال ایران و مشهد در خصوص تفاوت ویژگی‌های رفتاری کی‌روش و اسکوچیچ نسبت به مسائل مختلف تصریح کرد: اسکوچیچ یک مربی حرفه‌ای است و احتمالا روی کار فنی خود تمرکز دارد. خیلی به حواشی واکنشی نشان نمی‌دهد و سکوت می‌کند. کی‌روش حق دخالت در همه چیز را برای خود قائل می‌شد و به دنبال این بود که در هر زمینه‌ای ورود کند و نظر بدهد. بسیاری از مربیان ایرانی هم چنین ویژگی دارند.

در فدراسیون همه به دنبال سهم‌خواهی هستند

بادامکی در خصوص سکوت ادامه‌دار اسکوچیچ با وجود وضع بد برنامه‌ریزی فدراسیون برای تیم ملی گفت: احتمالا اسکوچیچ نیز در خصوص کمبود امکانات و سایر مشکلات با فدراسیون صحبت کرده اما از طرف دیگر هم باید شرایط فدراسیون فوتبال را در نظر بگیریم. در کار گروهی مشکل داریم و متاسفانه هر کس به دنبال سهم‌خواهی است. با این شرایط نتیجه و عملکرد تیم ملی مقابل تیم الجزایر طبیعی بود و انتظار می‌رفت که چنین نمایشی داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با اسکوچیچ شانسی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داریم، عنوان کرد: اصلا نباید به فکر صعود از گروه باشیم. در جام جهانی باید چیزی از قبل کاشته باشیم تا حاصل آن را در تورنمنت ببینیم. کیفیت بازیکنان، کار گروهی و امکانات حریفان ایران بسیار بهتر و بیشتر است. برای مثال تیم ملی آمریکا در بهترین کیفیت خود به جام جهانی رسید و بازیکنان مطرحی دارد که در لیگ‌های معتبر دنیا بازی می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران و مشهد با بیان اینکه استفاده از بازیکنان در برخی پست‌ها به سلیقه سرمربی بستگی دارد، تصریح کرد: به طور کلی مربیان در فاز هجومی ریسک‌پذیرتر هستند، اما در بخش دفاع و هافبک دفاعی سعی می‌کنند از بازیکنان مجرب استفاده کنند. دانیال اسماعیلی‌فر، بهترین دفاع راست لیگ بود، اما در سئول اسکوچیچ از عارف غلامی در پست دفاع راست استفاده کرد. شاید تجربه بیشتر بازیکن دلیل این اتفاق بود.

بازگشت کی‌روش به تیم ملی اشتباه است

بادامکی در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود با بازگشت کی‌روش شرایط بهتری در جام جهانی داشته باشیم، گفت: بازگشت کی‌روش اشتباه است. کی‌روش ساختار دفاعی تیم ملی را به طرز فوق‌العاده‌ای بهبود داد. آماده کردن و بهبود ساختار دفاعی راحت‌تر از ترمیم ساختار تهاجمی یک تیم است. حمله و گل زدن نیازمند نقشه‌های بیشتری است تا دفاع کردن، اما دفاع کردن در مقابل تیم‌ها معمولا با بستن سمت چپ و راست و جابجایی و دوندگی بیشتر بازیکنان امکان‌پذیر است.

وی افزود: در زمان کی‌روش و جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بهترین کار مقابل تیم‌های قدرتمند دنیا مثل آرژانتین، پرتغال و اسپانیا دفاع کردن بود. یکی از ویژگی‌های مثبت کی‌روش این بود که تک تک بازیکنان را به خوبی می‌شناخت و می‌دانست هر کس چه توانایی‌هایی دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران و مشهد بیان کرد: انتظار مردم از تیم ملی در جام جهانی قطر فقط صعود کردن است و دیگر نمی‌شود مقابل ولز و آمریکا دفاع کرد. اگر کی‌روش به ایران بازگردد مجددا می‌خواهد تمام اختیارات سابق را داشته باشد که فکر نمی‌کنم در شرایط کنونی چنین امکانی وجود داشته باشد.

بادامکی گفت: باید مسئولان ورزش کشور یا فدراسیون قاطعانه در مورد سرمربی تیم ملی صحبت کنند و دیگر شاهد صحبت‌های دوپهلو نباشیم.

بادامکی: به فکر صعود در جام جهانی نباشیم

وحید هاشمیان گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی است

وی درخصوص بحث حضور مربیان ایرانی روی نیمکت تیم ملی به عنوان سرمربی گفت: بعید می‌دانم بتوانیم مربی خارجی خوب برای تیم ملی تا جام جهانی جذب کنیم. با وجود شایعات از گزینه داخلی هم بعید است استفاده شود. اگر به فرض قرار باشد با مربی ایرانی به جام جهانی برویم، وحید هاشمیان تنها گزینه مناسب برای هدایت تیم ملی است. هاشمیان جزو کسانی است که فوتبال را آکادمیک دنبال کرده است.

قهروآشتی‌ها در پرسپولیس قهرمانی را از آنان گرفت

بادامکی در خصوص عملکرد پرسپولیس در فصل گذشته خاطرنشان کرد: پرسپولیس شرایط خوبی داشت، اما تغییرات مدیریتی در اوایل فصل گذشته به این تیم ضربه زد. بازیکنان زیادی در ابتدای فصل گذشته از دست داد و بازیکنانی که جایگزین شدند نتوانستند تاثیرگذار باشند. قهر و آشتی‌ها به تیم ضربه زد و مشخص بود که مشکلات درون تیمی پرسپولیس زیاد است، وگرنه پرسپولیس امسال هم قهرمان می‌شد.

وی ادامه داد: تیمی که ۶۳ امتیاز گرفت به این میزان شایسته انتقاد نبود. در حال حاضر رده سنی فضای مجازی ما زیر ۲۰ سال است و همه احساسی نظر می‌دهند. پرسپولیس اگر در دربی پیروز می‌شد، قطعا قهرمان بود. این هجمه‌ها و انتقادات، بی‌رحمانه و ناجوانمردانه است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا تغییر و تحولات تابستانی در کادرفنی پرسپولیس تحت تاثیر فضای مجازی بوده، گفت: از صحبت‌های یحیی گل‌محمدی مشخص بود که از جدایی کادر خود ناراضی است، اما فضای مجازی کار خود را می‌کند. استقلال در چند فصل گذشته با وجود اینکه تیم خوبی داشت، نتوانست به دلیل تاثیر منفی فضای مجازی نتایج خوبی بگیرد.

بادامکی افزود: خریدهای پرسپولیس تا کنون خوب بوده است. جای خالی احمد نورالهی در پرسپولیس احساس می‌شود. رضا اسدی، کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک خصوصیات نورالهی را ندارند. در فوتبال ایران بازیکن پست ۱۰ که همانند علی کریمی اضافه شود و گلزنی کند آنچنان نداریم. احمدنورالهی تقریبا این کار را در پرسپولیس انجام می‌داد. پرسپولیس در فصل گذشته چنین بازیکنی نداشت، شاید سروش رفیعی بتواند در فصل آتی این کار را انجام دهد.

پرسپولیسِ یحیی گل‌محمدی تک‌بعدی است

وی ادامه داد: تیم یحیی گل‌محمدی تک بعدی است، اگر کناره‌های تیم گل محمدی را ببندید تیمش تاکتیک دیگری ندارد و به مشکل می‌خورد. یکی از مشکلات پرسپولیس بازی‌های زیاد وحید امیری بود که در انتهای فصل دیگر کارایی خود را از دست داده و مصدوم شد، اما با تمام این‌ها پرسپولیس باز هم امتیازات خوبی جمع‌آوری کرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: بازیکنانی که اضافه شده‌اند پتانسیل خوبی دارند، اما پرسپولیس با سایر تیم‌ها متفاوت است و بازی در این تیم سخت‌تر است. بازیکن در پرسپولیس کارایی قبلی خود را ندارد. این بازیکنان همانند فرجی و نعمتی باید به بازی در پرسپولیس عادت کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

بادامکی در خصوص اضافه شدن سیدجلال حسینی به کادرفنی پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم بهتر بود سیدجلال حسینی باز هم در لیست بازیکنان بماند و این فصل هم به تیم کمک کند. سیدجلال یکی از بازیکنان تکرارنشدنی فوتبال ایران است که آمار موفقیت‌هایش گویای توانمندی اوست. قرار نیست بازیکن ۹۰ دقیقه کامل را در زمین حضور داشته‌باشد و ذات حضورش در جمع بازیکنان نعمت بود.

بادامکی: به فکر صعود در جام جهانی نباشیم

 

۳ بار بعد از سوت پایان اخراج شدم

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص بازی‌های خاطره‌انگیز خود در دوران فوتبالش یادآور شد: بازی ابومسلم و راه‌آهن در مشهد یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ام است. در ابومسلم شرایط خوبی نداشتیم و در همان بازی ۲ گل زدم. زمانی که در پرسپولیس بودم با تیم استقلال اهواز بازی داشتیم که در دقیقه ۹۳ گل سوم بازی را زدم و ۳ بر ۲  پیروز بازی شدیم.

بادامکی گفت: پاس گلم به ایمون زاید در دربی معروف ۳ بر ۲ را هم خیلی دوست دارم. کمتر کسی فکر می‌کرد بتوانیم در شرایطی که ۲ گل عقبیم و ۱۰ نفره شده‌ایم، در آن بازی عجیب پیروز از زمین خارج شویم.

بادامکی اضافه کرد: در دوران فوتبالم ۳ بار پس از سوت پایان بازی اخراج شدم. در بازی ابومسلم مقابل فجر شیراز زمانی که در موقعیت حمله بودم داور سوت پایان بازی را زد و به دلیل اعتراض کارت زرد دوم را دریافت کرده و بعد از سوت داور اخراج شدم. بار دوم در دیدار سیاه‌جامگان و صنعت نفت آبادان بود که اولین بازی ما در استادیوم امام رضا(ع) محسوب می‌شد. بار سوم نیز مقابل پیکان در استادیوم ثامن توسط حسن اکرمی پس از سوت پایان بازی اخراج شدم.

وی در خصوص وجود شرط‌ بندی و جادوگری در فوتبال ایران توضیح داد: صحبت در خصوص جادوگری و مسائل از این قبیل در بازی سیاه‌جامگان و ماشین‌سازی هم مطرح شد، اما شخصا چیزی ندیدم. فقط در مورد این مسائل شنیده‌ام و چیزی با چشم خود ندیدم. به طور مثال در بازی‌های لیگ گذشته در برخی بازی‌ها گل‌هایی به ثمر رسید که عجیب بودند. شرط‌ بندی در فوتبال وجود دارد و حتی در رده‌های پایین‌تر شاید به دلیل عدم نظارت بیشتر اتفاق بیافتد.

بادامکی در مورد تلخ‌ترین خاطره دوران فوتبالش گفت: تلخ‌ترین خاطره فوتبالم مربوط به پرسپولیس تحت هدایت کرانچار بود. عملکرد خوبی در پست هافبک دفاعی داشتم و اکثر بازی‌ها نیز فیکس بودم. کرانچار برای چند بازی از جمله دربی به من گفت که با توجه به جو ورزشگاه صلاح نیست در لیست ۱۸ نفره قرار بگیرم ۲ ساعت مانده به دیدار مقابل استقلال به خانه بازگشتم. آن دربی ۱ ۱ شد و گل پرسپولیس را عادل کلاه‌کج به ثمر رساند.

به دلیل عدم رفاقت با لیدرها مورد هجمه سکوها قرار می‌گرفتم

وی یادآور شد: زمانی که به پرسپولیس آمدم یکی از لیدرهای باشگاه از من ساک ورزشی خواست و من واقعا متوجه نبودم منظورش چیست، به همین دلیل به او لوازم ورزشی مدنظرش را دادم. سایر بازیکنان با لیدرها مهمانی می‌گرفتند و ارتباط داشتند. رفاقتی با کسی نداشتم و شاید به همین دلیل مورد هجمه سکوها قرار می‌گرفتم.

بازیکن مشهدی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص بهترین همبازیانش عنوان کرد: در پرسپولیس با پژمان نوری و در ابومسلم هم با آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری واقعا راحت‌تر بودم و شناخت خوبی از بازی هم داشتیم.

بادامکی در خصوص اوضاع نابسامان پرسپولیس تحت هدایت حمید استیلی تشریح کرد: با وجود بردن چند جام اما پرسپولیس شرایط خوبی نداشت. اگر می‌گویند وزیر در قهرمانی ۵ ساله پرسپولیس نقش دارد، در آن زمان هم شاید بشود گفت دولت استقلالی بود و سرمربی وقت استقلال با رییس جمهور فوتبال بازی می‌کرد و دورهمی می‌رفت. در آن زمان نفرات استقلال کاملا برتر از ما بودند. باخت ۳ هیچ مقابل استقلال در جام حذفی اوج سیاهی اوضاع پرسپولیس بود، حتی نفرات کافی برای بازی نداشتیم و با این وجود در ۹۰ دقیقه بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.

وی اضافه کرد: در زمان حضور استیلی در پرسپولیس تمرینات بسیار سنگین و پرفشاری را پشت سر می‌گذاشتیم و در زمان بازی اصلا توان نداشتیم. در بازی رفت مقابل استقلال که نتیجه را ۲ بر ۰ واگذار کردیم، در زمین نمی‌توانستم راه بروم و عضلاتم کاملا گرفته بود.

حواشی پرسپولیس، قطبی را زمین زد

بازیکن مشهدی سابق پرسپولیس در خصوص کار زیر نظر قطبی ادامه داد: قطبی در سال اول حضورش در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت، اما در سال دوم برخی مشکلات به وجود آمد. علاوه بر تغییرات، حواشی پرسپولیس او را در آن فصل زمین زد.

بادامکی در خصوص ۲ قهرمانی خود با تیم پرسپولیس در جام حذفی افزود: ۴ بار فینال جام حذفی را تجربه کردم و ۲ بار با پرسپولیس قهرمان شدم. قهرمانی در انزلی مقابل ملوان برایم جذاب‌تر بود. بازی رفت را ۴ بر ۲ بردیم و در برگشت در انزلی با یک گل باختیم. شرایط سخت و جو وحشتناکی در انزلی حاکم بود. پس از قهرمانی به همراه مرحوم مهرداد اولادی و وحید هاشمیان، ما را برای تست دوپینگ بردند و حتی نتوانستم مدال بگیرم و در جشن قهرمانی شرکت کنم.

دوست داشتم دینم به فوتبال مشهد را ادا کنم

بادامکی در خصوص حضورش در هیات فوتبال مشهد بیان کرد: پس از حضور احسان اصولی در راس هیات فوتبال خراسان رضوی و دبیری محسن حیدری در این هیات، به دلیل شناختی که از هم در سیاه‌ جامگان داشتیم، پیشنهاد سکان‌داری هیات فوتبال مشهد را دادند. تا آن موقع کار اجرایی نکرده بودم، اما احساس کردم که می‌توانم در بعد دیگری برای فوتبال مشهد قدمی بردارم. با وجود مخالفت‌های بسیاری که برای ریاست من در هیات فوتبال مشهد وجود داشت، این پیشنهاد را قبول کردم.

وی افزود: احساس کردم باید به جوانان این شهر کمک کنم. هیات فوتبال مشهد پتانسیل بالایی دارد و با توجه به جمعیت قابل توجه این شهر ارزش هیات فوتبال مشهد بالاتر از این حرف‌ها است، اما به دلیل عدم حمایت‌ها کار در آن سخت است. هیات فوتبال باید بتواند درآمدزایی کند تا امورات خود را بگذراند.

هیات فوتبال مشهد را با ۳۰۰ میلیون بدهی تحویل گرفتم

رییس هیات فوتبال مشهد گفت: در هیات فوتبال نمی‌توانستیم به کارکنان حقوق پرداخت کنیم، کسانی که در هیات فعالیت می‌کنند، هیچ چشم‌داشت مالی ندارند. هیات فوتبال را با ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون بدهی تحویل گرفتم و فقط در یک بخش، ۹۸ میلیون تومان به داوران بدهکار بودیم، اما سعی کردیم بدهی‌ها را ذره ذره پرداخت کنیم. همه تلاش من این است روزی که از هیات فوتبال مشهد می‌روم، تمام بدهی‌ها و خرجکردها شفاف و مشخص باشد. بخش عمده بدهی‌ها هنوز باقی مانده است. در حال حاضر هزینه‌های جاری هیات را پرداخت می‌کنیم تا بدهی‌ها افزایش پیدا نکند.

بادامکی تصریح کرد: باید هر ماه ۲۵ تا ۳۰ میلیون برای زمین پرداختی داشته باشیم. زمین نداریم و همیشه فریاد زده‌ایم تا ورزشگاه تختی را به هیات فوتبال مشهد واگذار کنند. ورزشگاه تختی را به بخش خصوصی واگذار کردند و امسال این قرارداد به پایان می‌رسد. به اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان و مشهد نیز بابت آن نامه زده‌ایم و امیدوارم این اتفاق بالاخره رخ دهد و ورزشگاه تختی به هیات فوتبال مشهد واگذار شود.

اگر به گذشته بازگردم سرپرستی شهرخودرو را قبول نمی‌کنم

وی در خصوص اهداف خود در فوتبال خاطرنشان کرد: هدفم این نبود که وارد کارهای اجرایی شوم. اگر به گذشته بازگردم سرپرستی شهرخودرو را قبول نمی‌کنم. سرپرستی باشگاه شغل بدی نیست، اما اینکه می‌گویم سرپرستی باشگاه را قبول نمی‌کردم به ابعاد شخصیتی‌ام مربوط است. سرپرستی شهرخودرو تجربه خوبی بود، اما کار پشتیبانی خصوصیات خاص خود را دارد. زمانی که در شهرستان‌ها بازی داشتیم، همیشه عزا داشتم که پول هتل و سایر هزینه‌ها را چطور قرار است پرداخت کنیم. زمانی که شهرخودرو به استان واگذار شد و محمدزاده نیز به تیم اضافه شد، کار و زحمت من نیز کمتر شد.

سرپرست سابق باشگاه شهرخودرو در خصوص آنچه که بر نماینده مشهد گذشت، عنوان کرد: مقصر تمام این اتفاقات خودمان و مسئولین استانی بودیم. در جلسه‌ای میان پیشکسوتان مشهد با افشین داوری، سرپرست مدیرکلی وقت ورزش‌وجوانان خراسان رضوی به او گفتم که چرا برای یک عده فضا را خالی کرده است. وقتی فضا خالی می‌شود آقایان به خودشان اجازه می‌دهند هرچه می‌خواهند بگویند.

بادامکی ادامه داد: شهرخودرو شرعا و عرفا در اختیار حمیداوی است، اما آیا شهرخودرو سهمیه خراسان رضوی نیست؟ یک نفر نباید بابت آن صحبت کند؟ مسئولان و نماینده‌های مشهد مدام وعده و وعید دادند، اما کدام عملی شد؟ وقتی فقط هیات فوتبال خراسان رضوی و مشهد در خصوص شهرخودرو صحبت کنند و کسی پشت ما نباشد و حمایت نکنند، مشخص است که هرکار دلشان بخواهد با امتیاز و سهمیه استان انجام خواهند داد.

حمیداوی پدیده را مجانی گرفت

وی افزود: حمیداوی تیم را مجانی گرفت. می‌گویند حمیداوی هزینه هم کرده است، اما از این تیم چقدر درآمد کسب کرده است؟ تیمی مانند شهرخودرو ندیده‌ام که از فروش بازیکن این همه درآمد داشته باشد. مسئولان رده بالای اول خراسان رضوی در درجه اول مقصر سقوط شهرخودرو هستند که گذاشتند حمیداوی هر کار می‌خواهد با این تیم انجام دهد. در این شهر هیچ‌کس ورزش را دوست ندارد، فوتبال که جای خود دارد.

پیشکسوت فوتبال مشهد در پاسخ به این سوال که در صورت عدم خریداری پدیده توسط حمیداوی، ممکن بود همان فصل پدیده سقوط کند، گفت: در آن فصل بزرگ‌ترین بدهی باشگاه به ایگور پراهیچ بود که خطر کسر امتیاز هم باشگاه را تهدید می‌کرد. باقیمانده آن بدهی را چه کسی پرداخت کرد؟ برخی مسائل اگر شفاف شود مشخص می‌گردد که حمیداوی واقعا چه تاثیر مثبتی در تیم داشت. شاکله‌ آن تیم را بازیکنان خوب تشکیل داده بودند و از نظر مهره و بازیکن جزو ۳ تا ۴ تیم بالای ایران بودیم، اما دست‌پخت حمیداوی تیم امسال بود که دیدیم چه وضعیتی داشت. در حال حاضر کدام بازیکن این تیم را می‌تواند بفروشد؟

حمیداوی چرا قرارداد بازیکنان این فصل خود را پرداخت نمی‌کند؟

بادامکی اضافه کرد: با این وجود باز هم شهرخودرو امسال تا هفته‌های پایانی شانس بقا داشت. اگر از ۵ بازی پایانی فصل، در یک بازی حداقل پیروز می‌شد در لیگ برتر باقی می‌ماند. مدیران مدام صحبت کردند که بازیکنان باشگاه عملکرد خوبی داشتند، اگر از عملکرد بازیکنان راضی بودند چرا پول آنان را پرداخت نمی‌کنند؟ قرارداد این بازیکنان که اکثرا ۳۰۰، ۴۰۰ میلیونی بود. به بازیکنان گفته‌اند که اگر می‌خواهید از باشگاه خارج شوید، باید مابقی قرارداد خود را بخشیده و درصدی هم به باشگاه پرداخت کنید. در این شهر کسی نیست که جواب آنان را بدهد و همه سکوت کرده‌اند.

وی در مورد زمزمه‌های خروج سهمیه شهرخودرو از استان عنوان کرد: با توجه به شرایط و بدهی‌های شهرخودرو چرا این اتفاق اجرایی نشود؟ در این شهر برای کسی اهمیتی ندارد که مشهد تیم فوتبال داشته باشد یا نه. در بازی تراکتور و پرسپولیس همه دیدند که چه اتفاقاتی رخ داد، اما نماینده‌های تبریز چه واکنشی نشان دادند؟ در مشهد به دلیل اینکه مدیریت درستی نداریم به راحتی یک تیم و یک سرمایه را از چرخه خارج کردند.

سرپرست سابق باشگاه شهرخودرو در خصوص بدهی‌های این تیم یادآور شد: مدیران باشگاه باید شفاف‌سازی کنند. آن موقع که تیم در اختیار استان قرار گرفت، بدهی وجود داشت، اما مشکلات با تعامل حل می‌شد. خرید بازیکن اوکراینی هم یک از شاهکارهای مدیریتی حمیداوی بود که سنگین‌ترین بدهی تاریخ باشگاه را رقم زد.

وی در خصوص انعقاد قراردادهای ترکمنچای و بروز فجایع مدیریتی در مشهد تصریح کرد: متاسفانه هیچ نظارتی وجود ندارد. به عنوان مثال اگر حسین بادامکی را می‌آورند چه عملکردش خوب باشد یا بد، باید جوابگو باشند. این اتفاق در تمام تیم‌های ایرانی اعم از دولتی و خصوصی هم رخ می‌دهد. مربی و بازیکن بی کیفیت می‌آورند و میراث آن برای نفر بعدی باقی می‌ماند.

بادامکی در خصوص ورود مسئولان شورای شهر به فوتبال استان گفت: هیچ ایرادی ندارد که مسئولان غیر فوتبالی به این ورزش در استان ورود کرده و کمکی به وضعیت آشفته فوتبال خراسان رضوی کنند. نکته مهم این است که اگر واقعا می‌توانند وضعیت را بهبود بخشند وارد فوتبال استان شوند و ظرفیت‌های در دسترس را خرج ورزش کنند نه برای امور دیگر.

فوتبال تریبونی برای معروف شدن است

پیشکسوت فوتبال مشهد افزود: فوتبال تریبون بسیار خوبی برای معروف شدن است و افراد مختلف با ورود به این ورزش شهرت زیادی کسب می‌کنند. معروف شدن افراد غیر فوتبالی در فوتبال به شرط آنکه منجر به کمکی به این ورزش در استان شود، مشکلی ندارد.

بادامکی عنوان کرد: تعامل بسیار خوبی با شهرداری مشهد داریم. خوشبختانه توانستیم یک دوره مسابقات فوتبال بانوان را در زمین پارک ملت مشهد برگزار کنیم بدون اینکه حاشیه‌ای به وجود بیاید. مسابقات فوتسال جام رمضان و فوتبال پایه را در سالن‌ها و زمین چمن‌های شهرداری برگزار کردیم که نشان از همکاری شهرداری و هیات فوتبال مشهد دارد. امیدوارم ورزش و مخصوصا فوتبال جزو دغدغه‌های مسئولان باشند.

وی یادآور شد: امیدوارم از ظرفیت‌ها و پتانسیل هر ارگان به خوبی در ورزش استان استفاده شود. همانطور که تیم سرباز ابومسلم تشکیل شد و بازیکنان مطرحی به فوتبال کشور معرفی شدند، در حال حاضر نیز مسئولان می‌توانند فعالیت خود را در بخش فوتبال پایه، تیم سرباز و حتی کانون‌های استعدادیابی تقویت کنند.

رییس هیات فوتبال مشهد بیان کرد: متاسفانه رییس یا دبیر یک ارگان با مسئول ارگانی دیگر مشکل دارد و از سوی دیگر، پیشکسوتان ورزش استان نیز نتوانستند دور یکدیگر جمع شوند تا مشکلات ورزش را به حداقل برسانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج