۱۲۲۴۴۲۷
۷ نظر
۴۳۰
۷ نظر
۴۳۰
پ

داده‌ها در مورد هشتگ وریا_تنها_نیست چه می‌گویند؟

تمدید نشدن قرار داد وریا غفوری با تیم اسقتلال، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر به خود جلب کرده است.

روزنامه شرق: تمدید نشدن قرار داد وریا غفوری با تیم اسقتلال، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر به خود جلب کرده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، این اتفاق را به منزله حذف وریا غفوری از تیم استقلال به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی دانسته‌اند و به همین دلیل اعتراض گسترده‌ای را نسبت به این موضوع ترتیب دادند. در توئیتر، کاربران معترض با راه‌اندازی کارزار و طوفان توئیتری، هشتگ #وریا_تنها_نیست را به ترند اول توئیتر فارسی در روز پنج شنبه نهم تیر ماه تبدیل کردند.

اما کاربران توئیتر در این رابطه چه می‌گفتند؟ نگاهی به پرلایک‌ترین توئیت‌های منتشر شده در این زمینه، به خوبی بیانگر فضای غالب توئیتر است. اکثر این کاربران، عمدتا بر وجه مردمی‌بودن وریا غفوری تأکید کرده و معتقدند که وریا غفوری در کنار مردم مانده و باید از او حمایت شود. نگاهی به توئیت‌هایی که بیشترین لایک را در مورد وریا غفوری گرفته‌اند به خوبی این را نشان می‌دهد.

پرلایک‌ترین توئیت منتشر شده راجع به وریا غفوری، ۱۹.۸هزار لایک دارد که در آن نوشته شده است:

در کنار مردم بودن و با مردم بودن بزرگی و شرافت می آفریند #وریا در قلب همه مردم ایران جای دارد #وریا_حذف_شدنی_نیست

داده‌ها در مورد هشتگ وریا_تنها_نیست چه می‌گویند؟

اگرچه به نظر می‌رسد که فضای غالب توئیتر عمدتا در دفاع از وریا غفوری بوده است، اما شبکه بازنشر توئیت‌های مربوط به او نشان می‌دهد که صدایی در مخالفت با او نیز در توئیتر بلند بوده است. همان‌گونه که در گراف زیر مشخص است، کاربران انقلابی و اصولگرا و تعداد از کاربران طرفدار پرسپولیس، منتقد وریا غفوری بوده و در نقد او نوشته‌اند. البته در سوی دیگر برخی دیگر از حامیان پرسپولیس، به همراه طرفداران استقلال از وریا غفوری حمایت کرده‌اند و در میان کاربران سیاسی توئیتر نیز براندازان و مخالفان جمهوری اسلامی نیز حمایت گسترده‌ای از وریا غفوری داشته‌اند.

داده‌ها در مورد هشتگ وریا_تنها_نیست چه می‌گویند؟

در میان طرفداران پرسپولیس برخی از کاربران در نقد وریا غفوری نوشته‌اند؛ یکی از این کاربران با نام «رضا شکیب» خطاب به دیگر پرسپولیسی‌ها در توئیتی با 480 لایک نوشته است:

"پروژه اسطوره سازی از یک فوتبالیست معمولی و متظاهر و دروغگو کلید خورده لطفا یک بار من خودم پرسپولیسم ولی....،نباشید و با این موج استقلالی‌ها همراه نشید"

منتقدان انقلابی و اصولگرای وریا غفوری نیز، در توئیت‌هایشان بر ضعف فوتبالی وریا غفوری تأکید کرده و علت تمدید نشدن ِ قرار او را به این موضوع مرتبط می‌دانند. کاربری به نام «ابن حوا» در توئیتی 2768 لایک، نوشته است:

"وریا غفوری توی این فصل کلا تو ۸ تا بازی بوده که ۷ تاش تعویضی بوده؛ نه گلی زده؛ نه پاس‌گلی داده و نه حتی دفاع و قطع توپی داشته و تقریبا هیچ تاثیری نداشته؛ حالا که میخوان از استقلال بیرونش کنن میگن بخاطر نظرات سیاسیه!

د آخه اگه همون چارتا مزخرف هم نمی‌گفت که باید می‌رفت گدایی:))))"

داده‌ها در مورد هشتگ وریا_تنها_نیست چه می‌گویند؟

نزدیکی شبکه مخالفان سیاسی و ورزشی وریا غفوری در گراف، نشان می‌دهد که این کاربران تا حدی اقدام به بازنشر کردن توئیت‌های یکدیگر نیز کرده‌اند. مشابه با آنچه در مخالفان وریا غفوری دیده می‌شود، در سمت حامیان او نیز هست. کاربران ورزشی و سیاسی حامی وریا غفوری، توئیت‌های حمایتی یکدیگر را بازنشر کرده‌اند و میزان نزدیکی شبکه این گروه‌ها در گراف نشان می‌دهد که شدت حمایت‌های آن‌ها از یکدیگر به مراتب بیش از منتقدان وریا غفوری بوده است.

این امر نشان می‌دهد که در این زمینه نیز ما بیشتر از آن که یک دوقطبی ورزشی بر سر استقلال و پرسپولیس را شاهد باشیم، یک دوقطبی سیاسی را شاهد بوده‌ایم. البته ماهیت و دلیل حمایت از وریا غفوری نیز به موضوعات اجتماعی و سیاسی بازمی‌گردد.

البته آنچه در این گراف مشخص است آن است که اساسا منتقدان وریا غفوری درصد بسیار بیشتری از حامیان او را تشکیل داده‌اند؛ داده‌ها نشان می‌دهد که حدود 53 درصد از توئیت‌ها و ریتوئیت‌های مربوط به این موضوع، توسط کاربران منتقد و مخالف جمهوری اسلامی در حمایت از وریا غفوری زده شده است. حدود 25درصد از این توئیت‌ها و ریتوئیت‌ها نیز از سمت کاربران استقلالی بوده است. این در حالی است که منتقدان سیاسی و فوتبالی وریا غفوری روی هم رفته حدود 17 درصد از توئیت‌ها و ریتویئت‌ها را در این راستا منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد فضای غالب توئیتر در حمایت از وریا غفوری بوده است.

داده‌ها در مورد هشتگ وریا_تنها_نیست چه می‌گویند؟

البته حمایت‌ها از وریا غفوری محدود به توئیتر و گروه‌های سیاسی خاص نمانده است و درصد بیشتری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش داده‌اند. فقط در اینستاگرام هشتگ #وریا_تنها_نیست به تنهایی در طول روزهای چهارشنبه و 5شنبه هفته گذشته، هزاران بار تکرار شده است و این جدای از پست‌های فاقد هشتگ مرتبط، پست‌های غیر عمومی و استوری‌های حمایتی است. امری که نشان می‌دهد حمایت از وریا غفوری محدود به توئیتر نمانده و در اینستاگرام هم بازخوردهای فراوانی داشته است. این در حالی است که صدای منتقدان وریا غفوری در اینستاگرام چندان بلند نبوده است.

حمایت از وریا غفوری فراتر از شبکه‌های اجتماعی نیز بوده است. در پلتفرم کارزار نیز، نزدیک به 46 هزار نفر در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان، با هشتگ #وریا_تنها_نیست، ضمن حمایت از وریا غفوری خواستار تداوم حضور او در تیم استقلال شده‌اند. گستردگی این حمایت‌ها از وریا غفوری نشان می‌دهد که اگرچه برخی از گروه‌های سیاسی در داخل یا خارج از کشور از وریا غفوری حمایت گسترده‌ای کردند، اما این امر زمینه ورزشی و اجتماعی در جامعه ایران دارد و حفظ وریا غفوری در تیم استقلال واقعا خواسته بخشی از جامعه است و بخش گسترده‌ای از مردم حذف او را بنا به دلیل غیر ورزشی و فوتبالی تلقی می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      زنده بادحق وحقیقت.زنده بادوریا.

    • ناشناس

      وریا تنها نیس....مامیخواهیم وریا بمونه حتی اگه فصل رو نیکمت بمونه

    • ناشناس

      وریا جان برو فولاد قال قضیه رو بکن حرفه ای باش ازمجیدی یادبگیر

    • ناشناس

      طبیعی است که وریا غفوری کنار گذاشته شود
      او غیرتمند وعزیز دل ایرانیان است

    • ناشناس

      بازی ندادن به غفوری سیاسی بود

    • ناشناس

      وریاجان ماپرسپولیسی هاباتمام وجوددوستت داریم وباشماهستیم

    • ناشناس

      مردان با شرف فعلی فوتبال .دایی .وریا .علی کریمی اینا سیاسی نیستن فقط از مردم کشورشون حمایت میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج