جاباما
۱۲۲۵۱۷۰
۷۶۲
۷۶۲
پ

برنده نقل و انتقالات لیگ برتر چه تیمی است؟

بعد از گذشت حدود نیمی از زمان مفید، تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران به بررسی عملکرد ۱۶ تیم حاضر در لیگ بیست و دوم پرداخته‌ایم.

ایرنا: بعد از گذشت حدود نیمی از زمان مفید، تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران به بررسی عملکرد ۱۶ تیم حاضر در لیگ بیست و دوم پرداخته‌ایم.

۲۲ روز از آغاز رسمی فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران سپری شده و بازار داغ اخبار، شایعات و حواشی پیرامون بازیکنان و مربیان به وجه اشتراک بحث‌های فوتبال‌دوستان تبدیل شده است. ۳۸ روز تا شروع لیگ فرصت باقیست اما اکثریت قریب به اتفاق تیم‌ها تا به اینجای کار و پس از گذشت نیمی از زمان مفید نقل و انتقالاتی یا عملکرد خوبی در بازار نقل و انتقالات نداشته‌اند و یا با فعالیتی متوسط در شرایط ناپایداری قرار دارند. اینجا خبری از شایعات نیست و راجع به خرید و فروش‌های قطعی ۱۶ تیم حاضر در لیگ بیست و دوم صحبت می‌کنیم.

خوب‌های نقل و انتقالات: پرسپولیس و ۲ همراه

پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان و مس رفسنجان را شاید بتوان تنها تیم‌هایی قلمداد کرد که تا به اینجای کار توانسته‌اند نمایش خوبی در فصل نقل و انتقالات داشته باشند و تا حد زیادی به خواسته‌های خود برسند. هر سه تیم سرمربیان خود را حفظ کردند و از این حیث نیز امتیاز بزرگی را دارا می‌باشند.

سرخپوشان تهرانی برای پس گرفتن عنوان قهرمانی تا به اینجا هفت خرید داشته‌اند و ستاره‌هایی چون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی و سعید صادقی به این تیم ملحق شده‌اند. البته که تعداد جدا شده‌ها هم کم نیست اما بازیکنانی دیگر عضو پرسپولیس نیستند که اکثرا نمایش قابل توجهی در لباس این تیم نداشتند.

بازیکنان جدا شده فولاد نیز به نسبت نفرات جذب شده بیشتر هستند اما به جز شیمبا تقریبا هیچکدام جزو عناصر اصلی تیم جواد نکونام نبودند. در طرف دیگر اما جذب بازیکنان قابلی چون احسان پهلوان، مجید علیاری و سعید آقایی می‌تواند برای تیم خوزستانی اتفاق جالب توجه و مثبتی باشد.

جدایی مجید علیاری شاید تنها اتفاق تاریک برای مس رفسنجان در فصل نقل و انتقالات بوده است. آنها چند خرید خوب در پست‌های مختلف داشته‌اند که مهمترین‌ها حامد لک، رامتین سلیمان‌زاده و لوسیانو پریرا هستند.

برنده نقل و انتقالات لیگ برتر چه تیمی است؟

متوسط‌های نقل و انتقالات: استقلال و استقلالی‌ها

اینجا به سراغ تیم‌هایی می‌رویم که نمایش خوبی تا به اینجا در بازار نقل و انتقالات نداشته‌اند اما آنقدرها هم اوضاعشان خطرناک نیست. تیم‌های استقلال تهران، آلومینیوم اراک، پیکان تهران، گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان و هوادار را باید در این دسته قرار دهیم.

استقلال بعد از جدایی فرهاد مجیدی و کادرش مدت زیادی را صرف انتخاب سرمربی جدید کرد. مدیران باشگاه با گزینه‌های زیادی مذاکره کردند اما در رقابت با رقیب سنتی خود فعلا بسیار کم‌کارتر بوده‌اند و خریدهای‌شان چندان رضایت هواداران این تیم را جلب نکرده است. شاید سجاد شهباززاده، مهاجم کهنه کار سپاهان مهمترین خرید این تیم تا به الان بوده است. محمد دانشگر و رودی ژستد هم جداشده‌های نامدار بوده‌اند.

گل‌گهر سیرجان دیگر تیم مهمی است که در این گروه قرار دارد. امیر قلعه‌نویی معمولا در روزهای پایانی خریدهای خوبی انجام می‌دهد اما فعلا محمد خدابنده‌لو خرید دندان‌گیری را از این تیم ندیده‌ایم. جدایی سه مهره کلیدی تیم یعنی سعید صادقی، میلاد زکی‌پور و محمدرضا خانزاده فعلا ضربه بزرگی را به بدنه این تیم وارد کرده است.

نساجی، نفت مسجدسلیمان و پیکان فعلا حضور بسیار کمرنگی در بازار داشته‌اند و تمرکزشان روی حفظ مهره‌ها بوده است. نفت برای جدایی از انتهای جدول نیاز به خریدهای بهتری دارد و پیکان و نساجی نیز برای نشان دادن عملکردی بهتر از خود نسبت به فصل قبل باید کمی پرکارتر باشند؛ البته که ثبات نیز اتفاق خوبی است.

هوادار و آلومینیوم اما تیم‌های پرکاری بوده‌اند. بازیکنان زیادی را خریده و یا از دست داده‌اند. با این وجود نمی‌توان در مورد آنها با اطمینان صحبت کرد. امیرحسین کریمی و رامتین سلیمان‌زاده، ۲ مهره مهم تیم اراکی از این تیم جدا شده‌اند. هوادار اما فقط تا به اینجا یک نفر را از دست داده و ۶ بازیکن را به خدمت گرفته است. نکته مهم درباره تیم ساکت الهامی این است که ورودی‌های تیم بازیکنان اکثرا لیگ یکی هستند. با این وجود این تیم تهرانی و همچنین آلومینیوم نزدیک‌ترین گزینه‌ها به دسته بالاتر به حساب می‌آیند.

برنده نقل و انتقالات لیگ برتر چه تیمی است؟

بدهای نقل و انتقالات: با حضور ۲ میهمان ناخوانده

شاهد حضور تیم‌های شناخته شده‌ای در این گروه هستیم. گروهی که اوضاعش نگران‌کننده است؛ حداقل در حال حاضر.

عجیب‌ترین تیم بدون تردید سپاهان است. تیمی که توانسته کادری فوق‌العاده مجرب را از پرتغال به خدمت بگیرد اما در درون زمین کم و کاستی‌های فراوانی را دارد. محمد دانشگر و میلادد زکی‌پور خریدهای مهم طلایی‌پوشان بوده‌اند و در طرف مقابل دانیال اسماعیلی‌فر، سجاد شهباززاده، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی و حتی رضا میرزایی جزو جدا شده‌ها هستند. تقریبا نیمی از تیم اصلی سپاهان این تیم را ترک کرده‌اند و مهره‌های جانشین به خدمت گرفته نشده‌اند.

تراکتور نیز بعد از آن فصل بسیار بد، هنوز در بازار نقل و انتقالات خودی نشان نداده و محمدرضا خانزاده تنها ورودی قابل ذکرش بوده است. انتظار می‌رفت آنها حضوری پرشور در این بازار داشته باشند تا دوباره به جمع مدعیان برگردند اما فعلا همه نام‌های پیرامون این تیم در حد نام و شایعه باقی مانده‌اند.

۲ خرید لیگ یکی و یک خرید لیگ برتریِ متوسط در مقابل جدایی حدود سه بازیکن مهم از جمله ستاره تیم یعنی محمد خدابنده‌لو خلاصه‌ای از عملکرد ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات و تا به اینجای کار بوده است. نمایشی ضعیف از تیمی که توقع داشتیم بهتر کار می‌کرد.

سه تیم باقیمانده اوضاع بسیار عجیبی را پشت سر می‌گذارند. صنعت نفت را شاید باید ضعیف‌ترین تیم نقل و انتقالاتی بدانیم. آنها نه تنها خریدی نداشته‌ و سرمربی خود را تغییر داده‌اند، بلکه پنج مهره فصل قبل خود را نیز به تیم‌های دیگر داده‌ و حالا در موقعیت پرخطری قرار گرفته‌اند.

ملوان و مس نیز ۲ تیم تازه لیگ برتری شده هستند. بارها شاهد این بوده‌ایم که تیم‌های لیگ یکی به خاطر نبستن تیم‌های لیگ برتری لقب آسانسور گرفته‌اند و خیلی سریع به سطح دوم فوتبال ایران برگشته‌اند. ملوان و مس پس از مشقت‌های فراوان دوباره لیگ برتری شده‌اند اما هیچ خرید قطعی‌ نداشته‌اند. آنها برای بقا در لیگ برتر نیازمند بازیکنانی هستند که در لیگ برتر سابقه بازی داشته باشند و در حد لیگ برتر باشند. بستن تیمِ لیگ یکی ریسک بالایی دارد.

برنده نقل و انتقالات لیگ برتر چه تیمی است؟

با تمام این اوصاف هنوز فصل نقل و انتقالات به اتمام نرسیده و تیم‌ها ۵۷ روز دیگر برای خرید بازیکن زمان دارند اما آیا تا آن زمان بازیکنان باکیفیت باقی مانده‌اند؟ آیا زمان کافی برای هماهنگی نفرات در کوران مسابقات لیگ وجود دارد؟ طی روزهای آتی می‌توان با قطعیت بیشتری درباره عملکرد تیم‌ها در این بازار پرماجرا صحبت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج