۱۲۲۵۵۱۹
۶۲۵
۶۲۵
پ

ایران – ایتالیا؛ غافلگیری دیگری در راه است؟

تیم ملی والیبال ایران همچنان به غافلگیرکردن علاقه‌مندان به این رشته ادامه می‌دهد. شاگردان بهروز عطایی که این روزها درگیر بازی‌های لیگ ملت‌های والیبال جهان هستند، فعلا ۹ بازی انجام داده‌اند و همچنان امیدوارند در پایان هفته سوم رقابت‌ها جواز حضور در جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها را به دست بیاورند.

روزنامه شرق: تیم ملی والیبال ایران همچنان به غافلگیرکردن علاقه‌مندان به این رشته ادامه می‌دهد. شاگردان بهروز عطایی که این روزها درگیر بازی‌های لیگ ملت‌های والیبال جهان هستند، فعلا ۹ بازی انجام داده‌اند و همچنان امیدوارند در پایان هفته سوم رقابت‌ها جواز حضور در جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها را به دست بیاورند. نکته جالب درباره ایران غیرقابل پیش‌بینی‌بودن در این رقابت‌هاست. آنها به تیم‌هایی همچون ژاپن و بلغارستان که قدرت چندانی ندارند می‌بازند ولی در عوض تیم‌های قدرتمندی همچون آمریکا و لهستان را که هر دو در زمره مدعیان قهرمانی هستند، شکست می‌دهند! تازه‌ترین شاهکار والیبالیست‌های ایرانی مربوط به برتری برابر لهستان، میزبان هفته سوم این رقابت است؛ دیداری مهیج که نهایتا با برتری ۳ بر ۲ شاگردان بهروز عطایی همراه شد. در جدال برابر لهستان و در ست اول این رقابت، تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ شکست خورد تا اولین شوک را تجربه کند.

با این حال در ست دوم و سوم این مسابقه، والیبالیست‌های ایران عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند حریف را تحت فشار قرار دهند تا به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی دست یابند. در ست چهارم این مسابقه، دو تیم پایاپای پیش رفتند به طوری که نتیجه ۲۳ بر ۲۲ به سود ایران شد. این رقابت در امتیازات پایانی بسیار حساس دنبال شد به طوری که دو تیم در امتیاز ۲۵ برابر شدند. سرمربی تیم ملی والیبال لهستان در امتیازات پایانی با ویدئوچک توانست مانع از پیروزی والیبال ایران شود. والیبال ایران که می‌توانست برنده این ست و این دیدار باشد با خطای بدموقع بازیکنان نتوانست ست چهارم را به نام خود کند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۷ ست را واگذار کرد. در ست پنجم این رقابت، تیم ملی والیبال ایران کار بسیار سختی پیش‌رو داشت. هواداران پرشور لهستانی با تشویق بی‌امان خود کار را برای والیبالیست‌های ایران دشوار کرده بودند اما والیبالیست‌های ایران با نتیجه ۵ بر ۲ از میزبان این رقابت‌ها پیش افتادند.

والیبال ایران که تیم برتر میدان بود توانست با نتیجه ۱۵ بر ۷ به پیروزی برسد تا والیبال لهستان با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل ایران شکست بخورد. اتفاق مهیج به غیر از این برتری غیرمنتظره، بازی درخشان امین اسماعیل‌نژاد بود؛ بازیکنی که بدون شک ستاره اول ایران در دو هفته ابتدایی لیگ ملت‌ها بود. اوج کار امین اسماعیل‌نژاد را با این حال می‌توان بازی مقابل لهستان دانست. اگرچه تمام بازیکنان ایران در مسابقه با لهستان عملکرد کم‌نقص و فوق‌العاده‌ای از خود ارائه دادند اما باز هم این امین اسماعیل‌نژاد بود که با نمایش درخشان خود نشان داد یک فوق‌ستاره نه‌تنها در والیبال ایران و آسیا بلکه در والیبال دنیا ظهور کرده است.

برای درخشش کار اسماعیل‌نژاد کافی است فقط ست پنجم بازی مرور شود؛ او از امتیاز دو، پشت خط سرویس قرار گرفت و با سرویس‌های مهارنشدنی و شگفت‌انگیز خود موفق شد فاصله امتیازی عجیب و غریبی با لهستان ایجاد کند که نهایتا رأی به برتری ایران در مسابقه حساس با لهستان داد. درخشش ایران در تقابل با لهستان چنان قابل توجه بود که بسیاری از سایت‌های جهانی به تمجید بازیکنان تیم ملی ایران پرداختند. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی هم پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان از بازیکنانش تمجید کرد و گفت: «مسابقه بسیار خوبی بود و بازیکنان مزد زحماتشان را گرفتند. پیروزی در حضور بیش از ۱۵ هزار تماشاگر کار ارزشمندی است و بازیکنان با تحمل فشار حضور تماشاگران توانستند بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند که جای تبریک دارد. خوشبختانه ویژگی‌های بازیکنان در هشت مسابقه قبل بیشتر مشخص شد و تحت فشار زیاد تاکتیک‌پذیرتر شدند. ملی‌پوشان به خوبی خود را در لحظات سخت بازسازی می‌کنند که این موضوع توانمندی بازیکنان را نشان می‌دهد. در این مسابقه پس از واگذاری ست اول، خوشبختانه به بازی برگشتیم و در این مسابقه سخت پیروز شدیم و دل مردم ایران را شاد کردیم». سرمربی تیم ملی با اشاره به تجربه کم حضور بین‌المللی برخی بازیکنان ایران هم گفت: «برخی بازیکنان بازی‌های کمی در این سطح انجام داده‌اند و نیاز دارند در شرایط سخت خود را پیدا کنند. این مسابقات کمک کرد تا فعل خواستن را صرف کنیم. مسلما تمام مسابقات در لیگ ملت‌ها دشوار است و هیچ مسابقه‌ای آسان نیست، به همین دلیل بازی به بازی جلو می‌رویم و برای هر مسابقه برنامه خاص خود را خواهیم داشت». او با تأکید بر اینکه تیم در وضعیت مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: «راه سختی در سه بازی آینده در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم تیم‌ها را خوب تحلیل کرده و در جریان بازی با بهره‌گیری از این آنالیز و عملکرد خوب، مردم را با پیروزی خود خوشحال کنیم».

ایران که تا به حال دو بار با برتری برابر آمریکا و لهستان توانسته معادلات را به هم بزند، امروز باید از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران به مصاف ایتالیا یکی دیگر از غول‌های والیبال دنیا برود. این بازی هم روی کاغذ بازی بسیار سختی برای شاگردان عطایی است؛ به‌ویژه اینکه تأثیر مهمی روی سرنوشت صعود آنها به جمع برترین‌های این جام خواهد داشت. طبق اتفاق جدول، ایران شانسی برابر ایتالیا نخواهد داشت، ولی درخشش ستاره‌های ایران و بازی‌های غیرقابل پیش‌بینی، بسیاری را به وجد آورده تا آنها شانس برنده‌شدن مقابل ایتالیا را هم داشته باشند.

صعود یک‌پله‌ای در  رنکینگ

پیروزی بر لهستان باعث شده تیم ملی والیبال ایران صعودی یک‌پله‌ای را در رنکینگ فدراسیون جهانی تجربه کند. طبق گزارشی که ورزش سه نوشته است، تیم ملی والیبال ایران تا پیش از بازی مقابل لهستان در رده یازدهم رنکینگ جهانی قرار داشت. با وجود این بعد از غلبه بر لهستان قدرتمند، فدراسیون جهانی والیبال پاداش آن را به والیبال ایران داد. بر این اساس و با توجه به رنکینگ جدید منتشرشده از سوی فدراسیون جهانی والیبال، ایران با یک پله صعود در رده دهم قرار گرفته است. درحقیقت حالا تیم ملی والیبال ایران بالاتر از اسلوونی در جمع ۱۰ تیم برتر دنیای والیبال قرار دارد. گفتنی است به‌تازگی بحث رنگینگ اهمیت ویژه‌تری پیدا کرده چراکه قرار است این موضوع نقش مهمی را در راه صعود تیم‌ها به المپیک پاریس ایفا کند؛ بنابراین باید هرچقدر می‌توانیم با کسب چنین بردهایی خود را بالا بکشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج