۱۲۲۶۳۳۶
۴۳
۴۳
پ

ماجرای شکایت فیفا و یوفا از سوپرلیگ اروپا

یوفا و فیفا درصدد هستند تا در مورد این موضوع که آیا ممانعت از راه‌اندازی سوپرلیگ، با مقررات رقابتی اتحادیه اروپا تطابق دارد یا خیر؛ اطمینان حاصل کنند.

ایرنا: یوفا و فیفا درصدد هستند تا در مورد این موضوع که آیا ممانعت از راه‌اندازی سوپرلیگ، با مقررات رقابتی اتحادیه اروپا تطابق دارد یا خیر؛ اطمینان حاصل کنند.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با هدف ممانعت از پیوستن باشگاه‌ها به سوپرلیگ اروپایی و تنبیه بازیکنانی که به این تورنمنت ملحق می‌شوند، هفته آینده شکایتی را به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا تسلیم خواهند کرد.

پروژه جنجالی سوپر لیگ روپایی از ۱۲ باشگاه از کشورهای انگلیس، اسپانیا و ایتالیا تشکیل شده بود اما بلافاصله با انتقاد شدید از سوی جامعه فوتبال روبرو و نیمه‌کاره رها شد. منچسترسیتی، لیورپول، منچسترسیتی، چلسی، تاتنهام، آرسنال، میلان، اینتر، اتلتیکومادرید، رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس همگی جزو این تورنمنت تازه‌تاسیس و البته بی‌نتیجه بودند. همه تیم‌ها به غیر از رئال، بارسلونا و یوونتوس از آن خارج شدند.

یوفا و فیفا درصدد هستند تا در مورد این موضوع که آیا ممانعت از راه‌اندازی سوپرلیگ، با مقررات رقابتی اتحادیه اروپا تطابق دارد یا خیر؛ اطمینان حاصل کنند؛ مقرراتی که شرکت‌ها را از ایجاد یک بازار انحصاری منع می‌کند. دیوان دادگستری اتحادیه اروپا نیز در سوی مقابل در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد که آیا تهدید یوفا مبنی بر تحریم باشگاه‌ها و بازیکنان حاضر در سوپرلیگ از حضور رقابت‌های تحت مدیریت این نهاد، سوءاستفاده از قدرت محسوب می‌شود یا جنبه قانونی دارد. در این پرونده، حق پخش رسانه‌ای باشگاه‌ها نیز در رابطه با سوپرلیگ اروپایی لحاظ خواهد شد. یوفا پیش از این نسبت به صدور رای مطلوب از سوی دیوان دادگستری اروپا ابراز اطمینان کرده بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج