۱۲۲۶۴۴۲
۲ نظر
۸۵
۲ نظر
۸۵
پ

فلاحت‌زاده: تکلیف اسکوچیچ باید زودتر روشن شود

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید اگر دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ماندنی نخواهد بود، باید سریع‌تر از سرمربی‌گری این تیم کنار برود.

ایسنا: فرشاد فلاحت‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران درباره حواشی اخیر تیم ملی اظهار کرد: نگرانی برای نیمکت تیم ملی به حق است. همه باید نگران باشند. ما در گروه خوبی قرار داریم و اگر یک سرمربی خوب روی نیمکت تیم ملی باشد، بتوانیم از گروه خودمان صعود کنیم. اگر قرار باشد به این صورت اسکوچیچ کنار گذاشته شود، ‌خیلی خوب و زیبنده نیست. ایشان هم زحمت کشیده و با تیم ملی افتخار کسب کرده است اما فوتبال حرفه‌ای است و باید منطقی نگاه کرد. به نظر من حتی اگر مربی داخلی هم به جای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی باشد، اتفاقات بهتری رقم می‌خورد چون اتفاقاتی افتاده که جایگاه اسکوچیچ پایین آمده است و سخت است که الان بازیکنان از اسکوچیچ حرف‌شنوی داشته باشند.

او درباره اختلافاتی که میان بازیکنان تیم ملی به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم بازیکنان به این مسائل ورود کنند. نباید بازیکن‌سالاری وجود داشته باشد. بازیکن باید بازی خودش را بکند و هر مربی‌ای که روی نیمکت تیم ملی باشد، بازیکن باید کار خودش را پیش ببرد. اگر قرار باشد اسکوچیچ در تیم ملی ماندگار شود، باید دستیاران ایرانی خوبی کنار این مربی حضور داشته باشند تا شرایط به بهترین شکل پیش برود تا تیم ملی در جام  جهانی موفق باشد.

فلاحت‌زاده افزود:‌ من این شکل تغییرات را قبلا لمس کردم. زمانی که بازیکنان تیم ملی پیش از جام جهانی ۹۸، مقابل تیم رم کم‌کاری کردند و ما ۷ گل از این تیم دریافت کردیم، قرار بود تومیسلاو ایویچ توسط افرادی کنار گذاشته شود و در نهایت هم این اتفاق افتاد. ما در جام جهانی ۹۸ می‌توانستیم به دور بعد صعود کنیم اما تغییر به آن شکل رقم خورد که ما یکی از ۵ مربی برتر دنیا را از دست دادیم و یک مربی داخلی آوردیم که با لابی روی نیمکت تیم ملی نشست و بازیکنان هم حرف‌های او را گوش نمی‌کردند.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره حضور مربی خارجی به جای اسکوچیچ تاکید کرد: اگر قرار باشد یک مربی خارجی روی نیمکت تیم ملی حضور داشته باشد، باید بازیکنان از او حرف‌شنوی داشته باشند و یک سر و گردن از بازیکنان بالاتر باشد. ما جلال طالبی را در جام جهانی ۹۸ سرمربی تیم ملی کردیم اما حواشی و اتفاقات مختلف باعث شد که تیم ملی نتواند از گروه خودش صعود کند.

او در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره بازگشت کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران چیست؟ گفت: درست است که آقای کی‌روش هم طرفدار و هم مخالفان قابل توجهی دارد اما جایگاه این مربی بالاست. اگر بتوانیم از کی‌روش کمک بگیریم، فکر می‌کنم بتوانیم کارایی و اثربخشی لازم را برای مسابقات جام جهانی به دست بیاوریم. کی‌روش روی فوتبال ما شناخت دارد و به هیچ‌کسی باج نمی‌دهد و هر کسی که خوب باشد، ‌دعوت می‌شود اما الان کسانی در لیست تیم ملی حضور دارند که پیراهن تیم ملی برایشان گشاد است. به عنوان مثال همین شایعاتی که سر قرارداد و یارگیری‌ها با وعده دعوت شدن به تیم ملی به وجود آمده، نمونه‌ای از این وضعیت است. اگر کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران برگردد، این مسائل برچیده می‌شوند و به نظر من در صورت بازگشت این مربی، باید مربی‌های داخلی هم در کادر فنی حضور داشته باشند تا بشود شرایط را مدیریت کرد.

فلاحت‌زاده در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود، باید رئیس فدراسیون فوتبال ما مشخص شود تا مشکلات برطرف شوند. اگر قرار باشد اسکوچیچ سرمربی تیم ملی باشد، باید از او حمایت کرد اما اگر این مربی رفتنی است، باید هرچه سریع‌تر برود تا بتوانیم جایگزین مناسبی بیاوریم. باید مدیریت، پیشکسوت، بازیکن و مربی باید کار خود را انجام بدهند تا همه چیز به درستی پیش برود. تیم ملی باید با بهترین تمرکز، حریف‌های خود را آنالیز کند و بازی‌های تدارکاتی خوب داشته باشد تا تیم به یکپارچه‌ترین شکل ممکن بتواند راهی جام جهانی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      امان از مافیا ، حالا با تعویض مربی از گروه خودمان بالا نرفتیم چه اتفاقی می افته ؟

    • آریایی

      واقعا خیلی بی انصافید که اسکوچیچ را پایین بیارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج