۱۲۲۶۹۷۶
۲ نظر
۶۵۳
۲ نظر
۶۵۳
پ

مربی پرتغالی استقلال، راه مجیدی را نمی‌رود

استقلال لیگ بیست‌ویکم رتبه سوم مشترک بهترین خط حمله را به همراه تیم مس رفسنجان به دست آورد.

ایران ورزشی: استقلال لیگ بیست‌ویکم رتبه سوم مشترک بهترین خط حمله را به همراه تیم مس رفسنجان به دست آورد. با ۳۹ گل زده، پایین‌تر از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس. تیم فصل قبل به‌دلیل تفکراتی که فرهاد مجیدی در تیم تسری داده بود، بنیان تاکتیکی خود را روی دفاع تیمی استوار کرد که مزد این حربه را هم گرفت و در نهایت قهرمان لیگ بیست‌ویکم شد.

تردید نباید داشت اگر استقلال فرهاد مجیدی با چنین هیبتی در فاز دفاعی ظاهر نمی‌شد، جام قهرمانی را بار دیگر تقدیم پرسپولیس می‌کرد. اما سرمربی سابق استقلال که ناکامی‌های متعددی را با این باشگاه تجربه کرده بود، بنای تاکتیک تیمی‌اش را روی دفاع گذاشت تا به واسطه همین حربه صاحب جام قهرمانی شود.

استقلال فصل پیش به واقع روی همین اصل تاکتیکی موفق به کسب جام شد و رکورد ماندگار بدون شکست تا هفته پایانی لیگ را حفظ کرد. مجیدی می‌دانست که اگر روی تاکتیک هجومی تمرکز کند، ممکن است دوباره به همان سرنوشتی دچار شود، که پیش‌تر شده بود اما او با یک تغییر به‌موقع توانست به ناکامی‌های خودش با استقلال پایان دهد و جام قهرمانی را به دست آورد.

در استقلال فصل پیش عناصر دفاعی متعددی حضور داشتند که دست او را برای اعمال این روش باز می‌گذاشت. حضور بازیکنانی همچون یزدانی، مرادمند، آقاسی، چشمی و در نیم فصل دوم غلامی و داسیلوا استقلال را تبدیل به دژی رسوخ‌ناپذیر کرد هر چند که نباید از یاد برد که عملکرد درخشان سید حسین حسینی نیز در این راه بسیار اثربخش بود و دروازه‌بان استقلال توانست در پست خود بالاترین میزان تأثیرگذاری را به جا بگذارد و بدل به مرد اول این تیم در فصل گذشته شود... .

در فصل بیست‌ودوم اما اندیشه‌های تاکتیکی استقلال با سرمربی جدید تغییر خواهد کرد و بعید است که ساپینتو به تأسی از فرهاد مجیدی دنباله‌روی او باشد و بخواهد همچون فصلی که گذشت از استقلال تیمی با لایه‌های دفاعی مستحکم پدید آورد. همین حالا اگر نگاهی به لیست استقلال بیندازیم به وفور بازیکنان هجومی در ترکیب این تیم می‌بینیم که این نشان از علایق مرد پرتغالی به ساختن استقلالی هجومی دارد.

به احتمال بسیار زیاد ساپینتو از روش چهار دفاع بهره خواهد گرفت و با دو دفاع متمرکز راهی لیگ آینده خواهد شد و در سمت راست از صالح حردانی که تنها گزینه محسوب می‌شود، بهره می‌گیرد و در جناح چپ جعفر سلمانی را به کار خواهد گرفت. در واقع دو عنصر دفاعی تیم ساپینتو هم گرایش هجومی دارند و در همین استقلال بارها در پست گوش راست و چپ قرار گرفتند. در واقع تیمی که با هدایت ساپینتو وارد کارزار لیگ بیست‌ودوم خواهد شد حتی در خط دفاع نیز فاقد بازیکنانی است که صد درصد ویژگی یک دفاع متمرکز را داشته باشند.

گرایش ساپینتو به داشتن تیمی سرشار از عناصر هجومی آنجا آشکارتر می‌شود که این مربی بعد از حضور در تمرینات استقلال و تماشای عملکرد بازیکنان به این نتیجه رسیده است که باز هم یک عنصر هجومی خارجی را به ترکیب تیمش اضافه کند. او با علم به اینکه کاوه رضایی در روزهای آتی با استقلال قرارداد خواهد بست و جذب محمد محبی بزودی قطعی خواهد شد از مدیران استقلال خواسته باب مذاکره با یک هافبک نفوذی برزیلی را هم باز کنند تا استقلال بیشتر در بخش هجومی تقویت شود.

تا امروز اگر بخواهیم عناصر دفاعی استقلال را کنار هم قرار دهیم به این نام‎‌ها برمی‌خوریم: سیدمحمد حسینی، رافائل داسیلوا، محمد حسین مرادمند، سینا خادم‌پور، روزبه چشمی که البته پست تخصصی آخری، بازی در خط هافبک است اما به احتمال زیاد چشمی شانس آنچنانی برای بازی در خط میانی نخواهد داشت و باید تمرکز خود را روی بازی در پست دفاع میانی بگذارد. به هر حال استقلال ساپینتو احتمالاً تیمی خواهد شد که در خط حمله شکل متفاوتی را به نمایش خواهد گذاشت. حضور بازیکنانی همچون: صالح حردانی، جعفر سلمانی، نیک‌نفس، مهدی‌پور، آمانوف، یامگا، مطهری، شهباززاده، رمضانی، میرزایی، زواری، بابایی، محبی و رضایی که در لیست انتظارند، استقلال را با سیمایی متفاوت نسبت به فصل قبل راهی لیگ بیست و دوم خواهد کرد. حال تصور کنید امیرحسین حسین‌زاده نیز در استقلال بماند. تداوم حضور چنین بازیکنی، استقلال را درست در همان مسیری قرار خواهد داد، که ساپینتو می‌خواهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      راهشو بلد دست یک خخ

    • ناشناس

      میخواد لنگیا رو آتیش بزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج