جاباما
۱۲۲۷۸۸۴
۴ نظر
۵۲۳۴
۴ نظر
۵۲۳۴
پ

ستاره‌هایی که پرسپولیس با پول کاسیانو می‌تواند بخرد

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که از پرسپولیس فصل بیست‌و‌یکم می‌شد نبود یک مهاجم گلزن و اصطلاحا ۶ دانگ در خط حمله این تیم بود که درنهایت هم یکی از مهم‌ترین علل ناکامی این تیم در کسب ششمین قهرمانی پیاپی آنها بود.

فرهیختگان: یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که از پرسپولیس فصل بیست‌و‌یکم می‌شد نبود یک مهاجم گلزن و اصطلاحا ۶ دانگ در خط حمله این تیم بود که درنهایت هم یکی از مهم‌ترین علل ناکامی این تیم در کسب ششمین قهرمانی پیاپی آنها بود. یحیی گل‌محمدی از ابتدای فصل به دنبال اضافه‌کردن مهاجم به ترکیب تیمش بود اما نهایتا در نیم‌فصل این شرزود تمیروف ازبک بود که توسط باشگاه خریداری شد و عملکردش در این تیم اصلا قابل‌قبول نبود. با بازشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستانی قرمزها خریدهای زیادی از درون دروازه گرفته تا خط دفاعی و خط میانی انجام دادند تا خیال گل‌محمدی از این مناطق راحت شود اما هنوز هم مساله خرید حداقل یک مهاجم کارآمد حل‌نشده باقی مانده است.

قرمزها البته از مدت‌ها قبل یکی از اهداف اصلی خود برای این پست را مشخص کرده بودند و روزهاست مشغول رایزنی برای به خدمت گرفتن یک مهاجم برزیلی هستند که در لیگ فوتبال پرتغال مشغول بازی است. کاسیانو که ۳۳ ساله است و در تیم نه‌چندان مشهور ویزلا بازی می‌کند، مهاجمی است که چشم سرمربی سرخپوشان را گرفته و او به هر ترتیبی می‌‌خواهد این بازیکن هرچه زودتر به ترکیب تیمش اضافه شود اما مشکلاتی در این راه به وجود آمده که باعث شده تا این جابه‌جایی فعلا نهایی نشود. حضور چندین ایجنت، مدیربرنامه و حتی آن‌طور که گفته می‌شود تلاش برخی دلال‌ها برای دخالت در این انتقال باعث شده کاسیانو فعلا پرسپولیسی نشود.

از سوی دیگر اگرچه در ابتدا گفته می‌شد این بازیکن کمتر از ۵۰۰هزار یورو برای قرمزها خرج خواهد داشت اما به نظر می‌رسد حالا این عدد افزایش یافته و حتی صحبت از ۶۰۰ هزار یورو هم مطرح شده است. پرسپولیس درحالی به سراغ این مهاجم ۳۳ ساله رفته که بهترین فرمش در دوران فوتبالش را طی دو فصل اخیر و در همین ویزلا داشته و معلوم نیست آیا بتواند در پرسپولیس هم چنین شرایطی داشته باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه کاسیانو با ویزلا هنوز یک فصل دیگر قرارداد دارد، بخشی از این مبلغ برای صدور رضایتنامه او به باشگاه پرتغالی پرداخت می‌شود اما سوال اینجاست که آیا قرمزها به‌جای این بازیکن نمی‌توانستند به سراغ مهاجمانی بروند که حتی اگر قرار است مبلغی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار یورو برایشان هزینه شود حداقل بازیکن آزاد باشند و باشگاه فقط مستقیما با بازیکن و مدیربرنامه‌هایش طرف باشد؟

روزنامه «فرهیختگان» با نگاهی به وضعیت بازیکنان در ترانسفر مارکت و ارزشگذاری‌ای که این سایت روی بازیکنان مختلف داشته به بررسی برخی مهاجمانی که در همین محدوده قیمتی قرار داشته و با هیچ تیمی هم قرارداد ندارند، پرداخته است. البته این توضیح نیز لازم است که قیمت‌گذاری ترانسفرمارکت لزوما قیمت نهایی بازیکن نیست و ممکن است بسته به برخی شرایط این اعداد بیشتر و حتی کمتر شود.

ستاره‌هایی که پرسپولیس با پول کاسیانو می‌تواند بخرد

دنیل استوریج

مشهورترین بازیکنی که در این محدوده قیمتی قرار دارد، استوریج است که سابقه بازی در منچسترسیتی، لیورپول و چلسی را در کارنامه دارد و در تیم ملی انگلیس هم 26 بار به میدان رفته و 8 گل ملی هم در کارنامه دارد. استوریج محصول آکادمی منچسترسیتی است که البته در این تیم نتوانست توانایی‌هایش را چندان نشان دهد و به همین دلیل تصمیم گرفت راهی چلسی شود. در چلسی او خود را به‌عنوان مهاجمی گلزن و آینده‌دار نشان داد و حتی به تیم ملی هم دعوت شد. در جمع آبی‌های لندنی اما فرصت پیشرفت برای بازیکن جوانی چون او کمتر فراهم می‌شد؛ چراکه به‌خصوص در دوران رومن آبراموویچ این مالک روس بیشتر به‌دنبال خرید ستاره‌های نامدار بود تا تیمش همیشه مدعی قهرمانی باشد.

به همین دلیل در میانه‌های فصل 2013-2012 استوریج تصمیم گرفت راهی لیورپول شود و البته خیلی زود در این تیم جا افتاد؛ چراکه در همان نیم‌فصل توانست در 14 بازی 10 گل و 5 پاس گل داشته باشد تا خریدی موفق لقب بگیرد. سال بعد او بهترین فصل فوتبالی‌اش را سپری کرد و توانست در 29 بازی 22 گل به ثمر برساند اما عنوان آقای گلی را به هم‌تیمی‌اش در آن زمان یعنی لوئیس سوارز واگذار کرد که 31 گل زده بود و خودش دومین گلزن برتر فصل شد. در سال‌های بعد مصدومیت‌های پیاپی او را از فرم ایده‌آل دور کرد و به‌تدریج به یک نیمکت‌نشین بدل شد.

انتقال قرضی‌اش به وست‌بروویچ هم نتوانست او را به شرایط مطلوب برگرداند و درنهایت در سال 2019 به‌عنوان بازیکن آزاد به ترابزون‌اسپور رفت. حضورش در این تیم ترکیه‌ای البته تا انتهای فصل هم دوام نداشت و با مجموع 7 گل زده قراردادش را با این تیم فسخ کرد. استوریج در ابتدای فصل قبل به تیم استرالیایی پرت‌گلوری رفت اما در این تیم هم فقط 6 بار به میدان رفت و در انتهای فصل قراردادش را با این تیم هم فسخ کرد و حالا بازیکن آزاد است. او که در زمان اوجش قیمتش به 25 میلیون یورو هم رسیده بود درحال حاضر فقط 600 هزار یورو ارزش دارد.

دنی بلوم

وینگر آلمانی که توانایی بازی به‌عنوان مهاجم مرکزی را هم دارد، در سه فصل اخیر در بوندس‌لیگای 2 و تیم بوخوم عملکرد قابل‌قبولی داشته است. بلوم سابقه بازی در تیم‌های کارلسروهه، لاس پالماس، آینتراخت فرانکفورت، نورنبرگ و سندهاوزن را در کارنامه دارد و بهترین دوران گلزنی‌اش را در بوخوم داشته که در 64 بازی 15 گل به ثمر رسانده است. این بازیکن که سابقه بازی در تیم‌های زیر 18 و زیر 20 ساله‌های آلمان را در کارنامه دارد، قراردادش در ابتدای تابستان امسال با بوخوم به پایان رسید و درحال حاضر به‌عنوان بازیکن آزاد 600 هزار یورو ارزش دارد.

فدریکو سانتاندر

مهاجم 31 ساله و اهل پاراگوئه آخرین‌بار در بولونیا بازی کرده و تجربه خوبی در سری A ایتالیا کسب کرده است. او پس از درخشش در تیم‌های کشورش راهی اروپا شد و در این سال‌ها برای تولوز، کپنهاگن و بولونیا به میدان رفته است. بهترین دوران فوتبال سانتاندر در کپنهاگن بود که در 112 بازی برای این تیم دانمارکی مجموعا 48 گل زد و میانگین گلزنی خوبی از خود به‌جای گذاشت. او حتی سابقه گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز در کارنامه دارد و در سال 2016 یکی از گل‌های تیمش را برابر بروژ بلژیک به ثمر رسانده است.

این مهاجم پاراگوئه‌ای در سال 2018 با انتقالی 6.5 میلیون یورویی راهی بولونیا شد و در فصل نخست هم نمایش خوبی در این تیم داشت و 8 گل در لیگ زد اما در ادامه مصدومیت‌های مختلف ازجمله یک آسیب‌دیدگی طولانی‌مدت از ناحیه زانو سبب شد تا از ترکیب اصلی دور بماند و کمتر فرصت بازی برای این تیم را پیدا کند. او در پایان فصل قبل با پایان قراردادش با تیم ایتالیایی هنوز با تیمی قرارداد امضا نکرده و ارزش او هم 600 هزار یورو است.

اندی کارول

دیگر بازیکن نامدار این فهرست بازهم یک مهاجم انگلیسی است که البته در سال‌های اخیر دچار افت شده و کمتر توانسته در تیم‌های باشگاهی خود موفق باشد. مهاجمی که حتی زمانی به یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی کشورش هم بدل شده بود اما نتوانست به روند رو‌به رشد خود ادامه دهد. کارول درخشش خود را در نیوکاسل آغاز کرد و یکی از مهاجمان کلاسیک انگلیسی بود که به لطف قد 193 سانتیمتری خود تبحر خوبی هم در سرزنی داشت. همین درخشش سبب شد لیورپول برای جانشینی فرناندو تورس او را به خدمت بگیرد اما درطول حدود دو سالی که در این تیم حضور داشت نتوانست موفق باشد و در ادامه به وستهام رفت که در آنجا هم اگرچه کاملا ناکام نبود اما از روزهای اوج فاصله داشت. در ادامه به نیوکاسل برگشت اما حضورش در تیم سابقش اصلا خوب پیش نرفت و فصل قبل را در ردینگ و سپس وست بروویچ آلبیون در لیگ چمپیونشیپ گذراند که مجموعا 5 گل زد و حالا هم بازیکن آزاد است. این مهاجم 33 ساله هم 600 هزار یورو قیمت دارد.

آداما دیامونده

این مهاجم نروژی شاید بازیکنی سرشناس نباشد اما در سال 2015 وقتی در تیم استابک سوئد درخشید به هال‌سیتی رفت و سپس راهی لیگ آمریکا شد تا برای لس‌آنجلس FC بازی کند که در آنجا نمایش خوبی داشت و در 52 بازی 24 گل زد. او فصل پیش در لیگ ستارگان قطر بازی کرد که در نیم‌فصل نخست 3 گل برای السیلیه زد و در ادامه هم به العربی پیوست و 4 گل در 8 بازی زد. او در 32 سالگی 600هزار یورو قیمت دارد.

هال رابسون-کانو

مهاجم ولزی و 33 ساله که سال‌ها در تیم‌های وست‌برومویچ و ردینگ بازی کرده اما این روزها بدون تیم مانده است. بهترین فصل دوسال قبل بود که در لیگ چمپیونشیپ برای وست‌برومویچ 10 گل در 39 بازی زد اما از سال 2021 در هیچ تیمی به میدان نرفته است. رابسون-کانو در تیم ملی کشورش هم 46 بازی به میدان رفته و 5 گل هم زده است. او اگرچه یک فصل است که در هیچ تیمی به میدان نرفته اما با این حال 500 هزار یورو ارزش دارد.

سباستین جیووینکو

مهاجم سابق یوونتوس و پارما در سال‌های اخیر به فوتبال آسیا هم آمده و در الهلال عربستان بازی کرده است. این مهاجم سرعتی ایتالیایی در الهلال سه فصل بازی کرد و به همراه این تیم قهرمانی آسیا و دو قهرمانی در لیگ را تجربه کرده است. او البته پیش از این با یووه سه بار فاتح اسکودتو شده بود و در تیم ملی ایتالیا هم 23 بازی کرد و یک گل زد. این بازیکن 35 ساله فصل قبل پیش از فسخ قرارداد با الهلال راهی سمپدوریا شد اما درطول نیم‌فصل فقط دو بازی برای این تیم انجام داد و از جمع بازیکنان این تیم جدا شد و حالا به‌عنوان یک مهاجم آزاد 500 هزار یورو قیمت دارد.

ویلفرد بونی

مهاجم سابق منچسترسیتی در این سال‌ها تیم‌های زیادی را تجربه کرده و سال قبل هم در نایمخن هلند بازی می‌کرد اما فقط یک بازی انجام داد و مصدومیت‌های زیاد باعث شد نتواند در این تیم مثمرثمر باشد. درخشش او در سوانسی باعث شد تا سیتی در سال 2015 او را به خدمت بگیرد اما در این تیم پرستاره نتوانست جایگاه ثابتی پیدا کند و خیلی زود از این تیم جدا شد و به استوک‌سیتی رفت. بازگشت به سوانسی هم نتوانست او را در شرایط خوبی قرار دهد و مدتی در قطر برای العربی و سپس در عربستان برای الاتحاد بازی کرد که در هرکدام از این دو تیم 5 گل زد. قیمت او فقط 300 هزار یورو ذکر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلال قهرمان دسته سه

      یحیی دلاله بخدا وگرنه چرا دوماهه ما رو سرکار گذاشته واسه یه مهاجم که عملکردش هم خوب نبوده

    • ناشناس

      هر کی درصد بیاری بده یحیی اونو میگیره....حالا تو رونالدو ۶۰۰ تا ارزش داشته باشه

    • اکبر

      پرسپولیس و استقلال باید مهاجمی بیارن که تو دوران افتش هست و ارزون شده ... مطمئنا بیاد تو جو تیم و هوادارا قرار بگیره به راحتی یکی دو ماهه میره بالا

    • مجید

      دلالی شاخ و دم نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج