۱۲۲۸۴۵۶
۱۵۷۸
۱۵۷۸
پ

ساپینتو حتی روی غذای بازیکنان هم سختگیر است

استقلال اردوی پیش‌فصل خود را در ترکیه آغاز کرد و حالا سرمربی پرتغالی این تیم وارد جدی‌ترین مرحله آماده‌سازی مدافع عنوان قهرمانی برای فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر شده است.

خبرورزشی: ریکاردو ساپینتو در تهران با صراحت اعلام کرد اردوی ترکیه برایش اهمیت بسیار زیادی دارد و هر بازیکنی که آنجا حضور نداشته باشد عملاً از تفکرات تاکتیکی او خارج خواهد شد. بد نیست همدیگر نگاهی داشته باشیم به شرایط آبی‌پوشان در ترکیه و ببینیم آنها این روزها در حوالی آنکارا چه می‌کنند. 

پرواز اختصاصی

با توجه به بحث افزایش مجدد مبتلایان به کرونا در کشور و نگرانی بابت سرایت این ویروس به داخل مجموعه استقلال کاروان این تیم عصر یک‌شنبه با پرواز اختصاصی راهی آنکارا شد تا پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود و استقلالی‌ها که قبل از سفر تست کرونا داده بودند، با دغدغه‌های کمتری سوار هواپیما شوند. البته پرواز آنها با تأخیر انجام شد ولی هواپیما به صورت چارتر در اختیار آبی‌پوشان بود. قبل از این سفر به کادر فنی جدید استقلال اطمینان داده شد که هنگام آغاز رقابت‌های لیگ برتر نیز تا وقتی شرایط بابت شیوع کرونا در حد مطلوبی قرار نداشته باشد، تمام پروازهای داخلی استقلال به صورت چارتر انجام خواهد شد.

مرادمند پیگیر کارهای خروجی 

استقلال در حالی به سوی ترکیه پرواز کرد که محمدحسین مرادمند در جمع نفرات اعزامی قرار نداشت. این بازیکن که با مساعدت ارتش و نیروهای مسلح زمینه حضورش در تمرینات آبی‌پوشان فراهم شده و فصل‌های آینده می‌تواند با پیراهن آبی وارد میدان شود در حال پیگیری برای دریافت مجوز خروج بود از تا بتواند به جمع سایر استقلالی‌ها اضافه شود. البته ظاهراً خسرو حیدری هم به خاطر پیگیری برخی مسائل و کارهای اداری به زودی راهی ترکیه خواهد شد. 

ساپینتو حتی روی غذای بازیکنان هم سختگیر است

ماسک بی‌ماسک!

یکی از نکاتی که استقلالی‌ها هنگام ورود به فرودگاه آنکارا با آن مواجه شدند عدم استفاده کارمندان این فرودگاه و مسافران حاضر در آن از ماسک برای پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا بود. البته فرودگاه آنکارا اصلاً به وسعت و ازدحام فرودگاه‌های استانبول نیست ولی باز هم تقریباً هیچ‌کس از ماسک استفاده نمی‌کرد و همین مسئله باعث تعجب گروهی از استقلالی‌ها شده بود البته بماند که بیشتر استقلالی‌ها هم از ماسک استفاده نمی‌کردند!

منطقه کوهستانی

برخلاف تهران و اغلب مناطق ایران که روزهای بسیار گرمی را سپری می‌کند، کمپ انتخاب شده برای اقامت استقلالی‌ها شرایط آب و هوایی بسیار معتدلی دارد و گرما بچه‌ها را آزار نمی‌دهد. البته طبیعی است که با توجه به حضور در فصل تابستان، هوای ترکیه هم گرم باشد اما با توجه به اینکه کمپ محل اقامت استقلالی‌ها در یک منطقه کوهستانی قرار دارد بازیکنان بابت آفتاب اذیت نمی‌شوند و شب‌ها هوا به معنای واقعی کلمه خنک هم می‌شود. در واقع آنها با شرایط جوی مناسب مواجه هستند و می‌توانند فشار سنگین تمرینات را پشت‌سر بگذارند. 

نگران بازی نباشید 

عوامل کمپی که استقلال در آن اقامت کرده به کادر فنی آبی‌پوشان توصیه کرده‌اند نگران پیدا کردن حریف تدارکاتی برای انجام دیدار دوستانه نباشند چون اگر خود استقلالی‌ها بتوانند چنین کاری انجام دهند هیچ مشکلی برای ورود رقیب برای انجام بازی به داخل کمپ وجود ندارد و در صورتی که استقلالی‌ها نتوانند حریف پیدا کنند، باز هم مدیریت کمپ خودش برای آنها از میان تیم‌هایی که در اطراف آن منطقه اردو زده‌اند حریف تدارکاتی پیدا خواهد کرد. استقلال طبق برنامه قبلی حداقل دو بازی دوستانه در ترکیه خواهد داشت. 

ورود دلال‌ها ممنوع 

یکی از نکاتی که تیم‌های ایرانی همواره هنگام سفر به ترکیه با آن مواجه می‌شوند نزدیک شدن دلال‌های خارجی به کادر فنی آنها جهت معرفی کردن بازیکنان مورد نظر خودشان است. این دلال‌ها که اغلب فهرستی از بازیکنان اروپای شرقی و آمریکای جنوبی را در اختیار دارند همواره می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و حتی گاهی اوقات بازیکنان مورد نظر خود را در این ایام به ترکیه می‌آورند تا بلافاصله پس از اینکه مجوز حضور ایشان در تمرینات به عنوان مهره‌های تستی صادر شد، آنها را معرفی کنند ولی از قرار معلوم سرمربی استقلال اصلاً چنین روشی را دوست ندارد و به همین خاطر دلال‌ها اجازه نزدیک شدن به استقلال را ندارند البته ساپینتو یک بازیکن خارجی می‌خواهد ولی صراحتاً گفته که با همفکری دستیارانش این گزینه را انتخاب می‌کند و تمایلی به همکاری با واسطه‌های مستقر در ترکیه ندارد. 

آنالیز شبانه تمرینات

آنالیزور جوان استقلال هم که با این تیم به ترکیه رفته، وظیفه دارد بر روند تصویربرداری از تمرینات و مسابقات دوستانه استقلالی‌ها نظارت داشته باشد و دقیقاً پس از پایان جلسات تمرینی و بازی‌های دوستانه، کار او آغاز می‌شود و موظف است هر شب گزارش لازم پیرامون شرایط بازیکنان بر اساس فاکتورهای تعیین شده توسط کادر فنی را به آنها ارائه کند. میزان دوندگی، ضربان قلب و تعداد استارت‌های استقلال و محل استقلال آنها در زمین از جمله مهم‌ترین پارامترهای مورد توجه ساپینتو است که آنالیزور او به صورت دقیق و مستمر گزارش‌های مربوط به آنها را در اختیارش بگذارد. 

ساپینتو حتی روی غذای بازیکنان هم سختگیر است

سختگیری حتی برای غذا 

کادر فنی استقلال و پروژه ساپینتو روی تک‌تک موارد مربوط به تمرین و شرایط جسمانی بازیکنان فوق‌العاده سختگیری می‌کنند و اصلاً نمی‌خواهند فرصت اردوی ترکیه به راحتی از دست برود. جالب است بدانید سرمربی پرتغالی استقلال روی غذایی که قرار است طی این روزها در داخل اردو سرو شود هم بسیار حساس است و تأکید دارد تغذیه کاملاً باید بر اساس برنامه‌ای باشد که در اختیار آنها گذاشته شده است. 

بحث انتخابات در هواپیما

یکی از مسائلی که بازیکنان استقلال هنگام سفر به ترکیه پیرامون آن در داخل هواپیما صحبت می‌کردند، انتخابات فدراسیون فوتبال بود. اتفاقی مهم که قرار است دهه اول شهریور برگزار شود و حرف‌های بسیار متفاوت و بعضاً متناقضی پیرامون آن مطرح شده است. آبی‌پوشان همچنین در رابطه با ابقای دراگان اسکوچیچ حرف می‌زدند و معتقد بودند شاید داستان سرمربی تیم ملی همچنان ادامه پیدا کند. 

محبی بیاید

کادر فنی استقلال هنوز به دنبال آن است تا شرایطی برای آبی‌پوش شدن محمد محبی فراهم شود؛ بازیکنی که از قرار معلوم ریکاردو ساپینتو به او اعتقاد دارد و مدعی است اگر حسین‌زاده از جمع استقلالی‌ها جدا شود، این بازیکن می‌تواند تا حد زیادی جای خالی او را پر کند. ظاهراً اگر طی یکی دو روز آینده با محبی توافق صورت بگیرد شرایطی فراهم خواهد شد تا او با اولین پرواز خودش را به استقلالی‌ها در اردوی ترکیه برساند. 

شایعه سفر کاوه

ظهر دیروز در اردوی استقلال این بحث مطرح بود که احتمالاً کاوه رضایی هم به زودی خودش را به مربیان استقلال معرفی خواهد کرد. این‌طور که دیروز می‌گفتند احتمال دارد کاوه طی ۲۴ ساعت آتی با باشگاه توافق کند و پس از آن با اولین پرواز خود را به آنکارا برساند. 

ساپینتو حتی روی غذای بازیکنان هم سختگیر است

جدیت ساپینتو

سرمربی استقلال هر روز در تمرینات این تیم جدی‌تر می‌شود و گاهی اوقات حتی کوچک‌ترین نکته تاکتیکی را هم شخصاً به بازیکنان توضیح می‌دهد، روی مسائل مربوط به بدنسازی هم فوق‌العاده حساس است و شخصاً نظارت می‌کند تا کسی از انجام این تمرینات شانه خالی نکند. چون معتقد است اگر بازیکنان به لحاظ بدنی آماده نشوند قطعاً نمی‌توانند از نظر تاکتیکی هم در شرایط مناسبی قرار بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج