۱۲۲۸۶۴۱
۷۹۵
۷۹۵
پ

بلندقامتان ایران با بزرگان دنیا سرشاخ می‌شوند

مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال از امشب آغاز می‌شود و هیجان‌انگیزترین قسمت ماجرا حضور تیم ملی والیبال ایران در جمع هشت تیم برتر نهایی تورنمنت است.

روزنامه اعتماد: مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال از امشب آغاز می‌شود و هیجان‌انگیزترین قسمت ماجرا حضور تیم ملی والیبال ایران در جمع هشت تیم برتر نهایی تورنمنت است. ایران بعد از شروع ناامیدکننده در هفته‌ اول و بازی متوسط در هفته دوم به یک باره با سوختی موشکی هفته سوم رقابت‌ها را پشت سر گذاشت و با شکست لهستان در خانه حریف و همچنین اسلوونی و صربستان و کسب رتبه هفتم در جمع هشت تیم برتر دنیا قرار گرفت و راهی بولونیای ایتالیا شد تا مرحله نهایی را آغاز کند. 

در نخستین شب از مرحله نهایی امشب ابتدا برزیل و امریکا به مصاف هم می‌روند. دیداری که از نظر علاقه‌مندان به والیبال یک فینال زودرس است. اتفاقات هفته سوم باعث شد امریکا که مدت زیادی صدرنشین جدول بود تا رتبه سوم پایین بیاید و برزیل به رتبه‌ای بهتر از ششمی دست پیدا نکند. تقابل این دو تیم مطرح که کوله‌باری از مدال و افتخار در سطح جهان و المپیک دارند می‌تواند یک افتتاحیه فوق‌العاده برای مرحله حذفی لیگ ملت‌های امسال باشد. این دو تیم در هفته نخست مسابقات به مصاف هم رفتند که در آن دیدار ایالات متحده موفق شد با حساب سه بر یک به برتری دست پیدا کند. 

در بازی دوم امشب ایتالیای میزبان برابر هلند قرار می‌گیرد. ایتالیا با وجود اینکه میزبان دور نهایی مسابقات بود و با به دست آوردن هر رتبه‌ای در مرحله نهایی حضور می‌داشت و قطعا به مصاف تیم هشتم جدول می‌رفت، خودش توانست صدرنشینی جدول رده‌بندی دور مقدماتی را به دست آورد. عملکرد فوق‌العاده یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در هفته نهایی در حالی که زایتسف را هم در سه بازی پایانی در ترکیب خود می‌دید باعث کنار زدن مدعیان شد. آنها حالا به مصاف هلندی می‌روند که مسابقات را عالی شروع کرد اما رفته‌رفته دچار افت شد و اگر مسابقات یکی- دو بازی دیگر ادامه پیدا می‌کرد حتی ممکن بود جایگاه هشتم را هم از دست بدهد. با این حال هلند با داشتن ستاره‌ای به نام نمیر عبدالعزیز که بالاتر از امین اسماعیل‌نژاد ستاره تیم ملی والیبال ایران توانسته عنوان امتیازآورترین بازیکن دور مقدماتی را کسب کند، امیدوار به درخشش در بولونیاست. عبدالعزیز در ۱۲ بازی دور گروهی آمار درخشان ۲۳۱ امتیاز را به نام خود ثبت کرد. او همچنین عنوان بهترین سرویس‌زن مسابقات در دور مقدماتی را هم یدک می‌کشد. 

دو بازی دیگر مرحله یک چهارم نهایی پنجشنبه شب برگزار می‌شود. ابتدا ژاپن شگفتی‌ساز دور مقدماتی مقابل فرانسه قهرمان المپیک توکیو به میدان می‌رود. فرانسه و ژاپن دور مقدماتی را با ایستادن در رتبه‌های چهارم و پنجم به پایان رساندند. نکته قابل توجه در مورد تیم ملی ژاپن قرار گرفتن بسیاری از بازیکنان این تیم در جمع بهترین‌های دور مقدماتی است. یوجی نیشیدا در جمع امتیازآورترین بازیکنان رتبه سوم را به دست آورد. همین بازیکن به همراه یوکی ایشیکاوا بعد از عبدالعزیز دو سرویس‌زن برتر دور مقدماتی لقب گرفتند. همچنین توموهیرو یاماموتو عنوان دومین لیبروی برتر و چهارمین دریافت کننده قدرتی برتر دور مقدماتی را تصاحب کرد. با این حال رقیب سامورایی‌ها تیمی است که از ستاره‌های بزرگی نظیر اروین انگاپت بهره می‌برد. اگرچه هیچ کدام از ستاره‌های فرانسه عملکرد فردی قابل توجهی در دور مقدماتی نداشتند اما همه می‌دانند داستان دور حذفی چیز دیگری است و احتمالا علاقه‌مندان، فرانسه متفاوتی را مقابل شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات خواهند دید. 

آخرین بازی دور یک چهارم کلاسیک‌ترین تقابل این مرحله است. جایی که ایران برای سومین بار پیاپی در تقریبا یک سال گذشته مقابل لهستان قرار می‌گیرد. دو تقابل قبلی دو تیم با حساب سه بر دو به نفع ایران پایان یافته. یکی در المپیک توکیو و دومی همین یک ماه پیش در هفته سوم دور گروهی آن هم مقابل چشمان ده هزار لهستانی حاضر در شهر گدانسک لهستان. کری‌های همیشگی والیبالیست‌های ایران و لهستان و دو بازی اخیر دو تیم باعث شده این بازی در یک جو فوق‌العاده هیجان‌انگیز فرو برود. لهستان بی‌صبرانه منتظر این رقابت است تا انتقام دو شکست قبلی را بگیرد و ایران می‌خواهد ثابت کند راه بردن بهترین تیم حال حاضر جهان را به خوبی بلد است. 

بسیاری از ملی‌پوشان والیبال ایران در پایان دور مقدماتی جزو بهترین‌ها دسته‌بندی شدند. امین اسماعیل‌نژاد ستاره کار دربیار تیم ملی در نخستین تجربه حضورش در چنین سطحی از مسابقات توانست با کسب ۱۹۳ امتیاز بعد از نمیر عبدالعزیز عنوان دومین بازیکن امتیازآور را به دست آورد. امین در بخش بهترن مهاجم در رتبه دوم ایستاد. ستاره خوش‌استایل کشورمان در بخش سرویس هم عملکرد قابل قبولی ارایه داد و رتبه یازدهم را با کسب ۱۳ امتیاز مستقیم از سرویس تصاحب کرد. در همین بخش امیرحسین اسفندیار و میلاد عبادی‌پور در بین ده سرویس‌زن برتر مسابقات جا گرفتند؛ میلاد ششم و امیرحسین هفتم. در بخش بهترین مدافع وسط مهدی جلوه در رتبه هشتم ایستاد. این قسمت از آن جهت برای ایرانی‌ها اهمیت داشت که تا سال‌ها نام محمد موسوی را در صدر آن می‌دیدند اما امسال این عنوان به بازیکنی از بلغارستان رسید. جلوه در شروع مسابقات در این بخش عملکرد قابل توجهی نداشت و این باعث شده بود یکی از ضعف‌های ایران دفاع روی تور عنوان شود. با این حال جلوه روند رو به رشدی را در ادامه پیش گرفت و جزو ده بازیکن برتر در این زمینه شد. در بخش بهترین پاسور یعنی همان جایی که همیشه نام سعید معروف در بین سه نفر اول آن به چشم می‌خورد خبری از پاسور تیم ایران نبود. وادی هم مانند جلوه شروع خوبی نداشت ولی رفته‌رفته بهتر شد و در نهایت رتبه دهم بهترین پاسور دور مقدماتی را کسب کرد. در دو بخش لیبرو و دریافت کننده قدرتی تیم ایران در بین ده نفر اول نماینده‌ای نداشت. محمدرضا حضرت‌پور رتبه چهاردهم بهترین لیبرو و همین بازیکن به اضافه اسفندیار رتبه‌های هفدهم و هجدهم بخش بهترین دریافت‌کننده‌های قدرتی را کسب کردند. 

تیم ایران یکشنبه شب به بولونیای ایتالیا رسیده و خودش را برای مسابقه فرداشب آماده می‌کند. هرچند ورود تیم ملی به کشور ایتالیا چندان خوشایند نبود و میزبان استقابل مناسبی از ملی‌پوشان کشورمان صورت نداد،به شکلی که بچه‌ها مجبور شدند شب نخست گرسنه به تختخواب بروند اما همه امیدوارند این تیم بتواند روند رو به رشدش را در دور حذفی نیز ادامه دهد و به جمع چهار تیم برتر مسابقات برسد. هرچند که اگر این اتفاق هم رخ ندهد باید گفت بچه‌ها فوق‌العاده بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج