۱۲۲۹۵۴۴
۲ نظر
۱۹۵
۲ نظر
۱۹۵
پ

ترس یحیی از اصطلاح پرسپولیس کهکشانی

گل‌محمدی تاکید دارد کسی از اصطلاح پرسپولیس کهکشانی استفاده نکند؛ او دنبال کاهش توقعات از تیمش است اما بعید است تلاش او نتیجه چندانی داشته باشد

بهروز رسایلی در روزنامه همشهری نوشت: پرسپولیس یکی از تیم‌هایی بود که نقل‌و انتقالات را خیلی توفانی و پرسروصدا شروع کرد. این باشگاه با جذب پشت‌سر هم ستاره‌های نامداری همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و سعید صادقی حسابی هوادارانش را به وجد آورد و خیلی زود لقب «کهکشانی‌ها» را از آن خود کرد، اما حالا سرمربی قرمزها تأکید دارد از این خبرها هم نیست و تیمش خیلی رؤیایی بسته نشده است. یحیی می‌گوید چنین القابی ممکن است تیم را زمین بزند و اضافه می‌کند که نباید انتظارات غیرواقعی از تیم وجود داشته باشد. آیا در این مورد حق با سرمربی پرسپولیس است؟ بعید به‌نظر می‌رسد. به دلایل مختلف هواداران و منتقدان محق هستند از پرسپولیس «توقع بالا» داشته باشند و بعید است تلاش گل‌محمدی برای کاستن از حجم انتقادات به جایی برسد.

این همه بازیکن؛ چه کم داری؟

هر اتفاقی هم که در سایر تیم‌ها رخ بدهد، به‌طور قطع پرسپولیس پرستاره‌ترین تیم لیگ بیست‌ودوم خواهد بود. سرخ‌ها علیرضا بیرانوند را گرفتند که بهترین دروازه‌بان ایران است و به‌احتمال فراوان در جام‌جهانی گلر فیکس تیم کشورمان خواهد بود. آنها پورعلی‌گنجی را با سابقه ملی مفصل جذب کردند، دانیال اسماعیلی‌فر را گرفتند که همیشه در فهرست خرید گل‌محمدی بود، سروش رفیعی را آوردند که محبوب هواداران است و سعید صادقی را گرفتند که با فاصله بهترین پاسور فصل گذشته بود. گولسیانی هم به خط دفاعی اضافه شده که به هر حال بازیکن شناخته‌شده‌ای است. چنین بازیکنانی به دارایی قبلی سرخپوشان اضافه می‌شوند که همان هم ارزشمند است؛ از کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک تا مهدی ترابی، امید عالیشاه، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی عبدی و... آیا انتظار موفقیت داشتن از چنین مجموعه‌ای گزاف است؟ شاید در فصول گذشته بهانه‌های مشابه یحیی تا حدی بین گروهی از هواداران تیم همدلی ایجاد می‌کرد، اما بدیهی است که شرایط امسال فرق دارد.

معمای مهاجم و نقش خود یحیی

یکی از کاستی‌های پروژه نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس که زیاد در موردش حرف زده می‌شود و یحیی و موافقانش هم پشت آن سنگر می‌گیرند، تأخیر در جذب مهاجم است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رد پای خود یحیی در داستان مشهود است. به‌عنوان مثال پیمان بابایی که بازیکن آزاد است و فصل گذشته مورد علاقه گل‌محمدی بود، ناگهان با بی‌اعتنایی این مربی مواجه شد. از سوی دیگر گفته می‌شود باشگاه امکان جذب شیخ دیاباته را داشته که باز هم گل‌محمدی او را نخواسته است. اینطور به‌نظر می‌رسد که سرمربی پرسپولیس عمده انرژی‌اش را صرف جذب کاسیانو، مهاجم برزیلی کرده که نه‌تنها حواشی انتقالش خیلی زیاد بوده، بلکه آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای هم ندارد. به هر حال اگر این انتقال صورت بگیرد، طبیعتا کادرفنی مسئول درخشش یا ناکامی احتمالی کاسیانو خواهد بود. مسئله کلیدی فقط همین است که پرسپولیس می‌توانست تا امروز مهاجمش را هم گرفته باشد اما سلیقه یحیی چیز دیگری بود.

کدام بازیکن خروجی را می‌خواستید؟

گل‌محمدی در بخشی از دفاعیات اخیرش گفته: «به فهرست خروجی‌های پرسپولیس هم نگاه کنید.» این یکی واقعا جالب است؛ کدام بازیکن خروجی سرخ‌ها برخلاف میل کادرفنی از این تیم رفت؟ رامین رضاییان را همه می‌خواستند جز خود یحیی. علیرضا ابراهیمی، محمد شریفی و علی شجاعی هم فرصت بازی پیدا نمی‌کردند و جدا شدند، سعید آقایی رسما مازاد بود و در مورد احسان پهلوان هم اراده جدی برای تمدید قرارداد وجود نداشت. در مورد حامد لک، رضا اسدی یا منوچهر صفروف هم که کلا اجازه بدهید چیزی نگوییم. کدام یک از اینها را یحیی لازم داشت و باشگاه نگه نداشت؟ بعد هم مگر سایر تیم‌های مهم خروجی نداشته‌اند؟ مگر استقلال محمد دانشگر و امیرحسین حسین‌زاده را از دست نداد؟ یا همین سپاهان امثال اسماعیلی‌فر، گولسیانی و سروش رفیعی را به‌خود پرسپولیس نداد؟ تازه سجاد شهباززاده هم از این تیم رفته است. به هر حال قرار نیست تیم‌ها بازیکن جدید بگیرند و همه نفرات قبلی را هم نگه دارند. در نتیجه به‌نظر می‌رسد خوب است یحیی گل‌محمدی به جای اینکه از الان خودش را آماده جور‌کردن بهانه برای ناکامی احتمالی کند، روی بهبود عملکرد تیمش زمان بگذارد چون واقعا ابزارش را دارد.

دستیار جدید یحیی  مطهری برزیل!

بعد از جدایی حمید مطهری، باشگاه پرسپولیس بنا بر نظر یحیی گل‌محمدی در تلاش برای جذب دستیاری خارجی بوده و طی این مدت مذاکراتی نیز با گزینه‌های مختلف داشته است. بعد از مدت‌ها جست‌وجو، یک مربی برزیلی مورد توجه پرسپولیسی‌ها قرار گرفت و گفته می‌شود مذاکرات برای حضور این دستیار برزیلی مثبت پیش رفته و پیش‌قرارداد نیز برای او ارسال شده است. اگر این‌بار مشکل خاصی پیش نیاید، دستیار برزیلی یحیی هفته جاری راهی تهران خواهد شد تا کار رسمی خود را با سرخپوشان آغاز کند. باشگاه پرسپولیس با اوسمار لاس ویه‌را به توافق ابتدایی دست یافته و با ارسال پیش‌قرارداد در انتظار نهایی‌شدن این انتقال و حضور این مربی برزیلی در تهران است.

اوسمار ویه‌را 47ساله و متولد پاسو فوندوی برزیل است و علاقه‌اش در تیم‌هایی که کار کرده بر پایه سیستم 1-3-2-4 است. ویه‌را مربیگری را از سال2009 یعنی زمانی که 34ساله بود استارت زده و در تیم یوونتود برزیل به‌عنوان مدیر فنی کار را شروع کرده است. زیر 20ساله‌های کورینتیانس، براگانتینو، گوآرانی، ویتوریا و اینترناسیوناله از دیگر تیم‌هایی هستند که این مربی در آنها فعالیت داشته است. اوسمار ویه‌را بعد از دریافت پیشنهاد از پرسپولیس، موافقت ابتدایی خود را با این موضوع به باشگاه اعلام کرده است. بعید به‌نظر می‌رسد مشکلی در مسیر نخستین چالش او خارج از فوتبال برزیل وجود داشته باشد و باید به‌زودی در انتظار این انتقال و حضور او روی نیمکت پرسپولیس در کنار یحیی گل‌محمدی ماند. جالب است بدانید که مربی جدید و مدنظر پرسپولیس نیز به انتشار جملات فلسفی در صفحات شخصی‌اش علاقه زیادی دارد و در این زمینه بی‌شباهت به حمید مطهری مربی سابق این تیم نیست.

یحیی چشم‌انتظار جذب مهاجم

طلسم خرید مهاجم در پرسپولیس هنوز شکسته نشده و یحیی گل‌محمدی امیدوار است تا مدیران باشگاه هرچه زودتر در این پست حداقل یک خرید انجام دهند. در این میان کاسیانو دیاز که در جریان تمرینات تیم ویزلا دچار آسیب‌دیدگی شد، همچنان گزینه خرید پرسپولیس است و سرخپوشان به توافقاتی جدید با این بازیکن دست یافته‌اند. این در حالی است که بعد از مصدومیت دیاز، شایعاتی درخصوص انصراف پرسپولیس از خرید این بازیکن مطرح شده بود. نکته جالب این است که باشگاه پرسپولیس وضعیت پزشکی این بازیکن و MRI او را از باشگاه ویزلا دریافت کرده و برای جذب او با کادر پزشکی سرخپوشان مشورت داشته که نتیجه‌اش دوری 3، 4هفته‌ای این مهاجم از میادین بوده است. پزشک پرسپولیس هم در تمرین روز جمعه شرح وضعیت این بازیکن را به سرمربی تیم ارائه داد و به این ترتیب یحیی گل‌محمدی نیز متقاعد شده تا کاسیانو را جذب کند؛ چراکه از هفته‌های نخست این بازیکن در اختیار او خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پرسپولیس کهکشانی..... واقعا کهکشانی بسته شده... امسال 100 در 100 قهرمان

    • محمد .محمدی

      نه داداش اینجور که یحیی ترس داره و میگه نگین تیم کهکهشانی خبری از قهرمانی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج