۱۲۲۹۶۹۱
۲ نظر
۱۳۲
۲ نظر
۱۳۲
پ

فریبا: استقلالِ ساپینتو مانعی برای تکرار قهرمانی ندارد

پیشکسوت استقلال گفت: به نظر نمی‌رسد مانعی برای قهرمانی داشتیم باشیم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

خبرگزاری فارس: بهتاش فریبا در مورد شرایط استقلال پس از یارگیری‌ها، شروع تمرینات و برگزاری اردو در ترکیه، اظهار داشت: مهمترین مساله برای استقلال این بود که بتواند نفراتش را حفظ کند که این اتفاد حدود ۹۰درصد افتاد  و فقط دو سه بازیکن جدا شدند که البته تاثیر گذار هم بودند. در کنار این مساله نفرات خوبی هم جذب شدند که ترکیبی از جوان و با تجربه هستند.

وی افزود: هنوز برنامه خاصی از تیم ندیدیم چون دور از دسترس است و از ترکیه هم اطلاعات زیادی نمی‌آید. فقط مشخص است که بازیکنان سخت تمرین می‌کنند و به نظر می‌رسد ساپینتو در کارهای بدنی سخت گیر است. ضمن اینکه او به نظم و انضباط خیلی اهمیت می‌دهد و این موضوع در کشور ما می‌تواند اولین فاکتور برای قهرمانی باشد. بیشتر تیم‌هایی که توانستند به قهرمانی برسند در وهله اول نظم تیمی را به خوبی حفظ کردند و بعد از آن از نظر اقتصادی هم شرایط خوبی داشتند.

فریبا تصریح کرد: در کنار این دو فاکتور، مدیریت هم حامی کادرفنی بود. در استقلال سال گذشته این طور بود و امسال باید بیشتر هم باشد چون این کادرفنی را خودشان آورده‌اند. از نظر اقتصادی هم هربار صحبت کردیم گفتند خوب است و مشکلی نداریم. به این ترتیب به نظر نمی‌رسد مانعی برای قهرمانی داشتیم باشیم و باید به سمت تکرار قهرمانی برویم.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه در خط حمله بازیکنان زیادی جذب شده اما در خط دفاع به خصوص در پست مدافعین کناری نفرات کمی در تیم حضور دارند، گفت:‌ این مساله‌ای است که از بیرون دیده می‌شود اما شاید نظر ساپینتو این باشد که از برخی بازیکنان در دفاع کناری استفاده کند. به عنوان مثال از میرزایی در دفاع راست استفاده کند. باید ببینیم کادرفنی چه تصمیمی برای استفاده از نفرات جذب شده و نوع استفاده از آن‌ها دارد. این شکل و شمایلی که ما در ذهن داریم مربوط به سال گذشته است ولی ممکن است امسال تیم تغییرات داشته باشد.

وی افزود: البته این شرایط در پست مدافعین کناری، سال گذشته هم وجود داشت و نفرات زیادی نبودند. تنها وریا غفوری جدا شده که من شنیدم قرار است از میرزایی در آن پست استفاده شود. با اینحال باید ببینیم سرمربی از چه سیستمی استفاده خواهد کرد. آیا می‌خواهد با ۳ مدافع بازی کند یا خط دفاع او چهار نفره است.

فریبا در خصوص اینکه آیا تعداد زیاد مهاجمان نویدبخش بازی‌های پرگل استقلال در فصل جدید است، عنوان کرد: به هرحال هر مربی با تفکرات خودش یارگیری می‌کند. اینطور که شنیدم ساپینتو به نفوز و حمله علاقه دارد. وقتی در تیم مهاجمان زیادی دارید، بنابر سیستم حریف می‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید. اگر دفاع حریف کند باشد می‌توانید از مهاجم سرعتی استفاده کنید، اگر در سرزنی ضعیف باشند می‌توانید از مهاجم سرزن استفاده کنید و... در واقع می‌توانید راه‌های زیادی برای رسیدن به گل داشته باشید و دستتان باز است اما در کل باید ببینیم در بازی‌ها چه اتفاقی می‌افتد و تیم چه شرایطی خواهد داشت.

پیشکسوت استقلال در مورد دو بازی تدارکاتی انجام شده بدون گل خورده و پیروزی مقابل تیم آندره پیرلو با بازیکنان نامداری که داشت، گفت: تمام اتفاقاتی که در پیش فصل می‌افتد می‌تواند برای ادامه راه تیم‌ها مهم باشد. برد در بازی‌های پیش فصل از نظر روحی خیلی به بازیکنان کمک می‌کند. بدنسازی در این دوران سخت ترین زمان برای بازیکن است. حفظ سلامت بازیکنان و همچنین تدارک بازی‌های خوب در این زمان می‌تواند به آینده تیم کمک کند.

وی افزود: بردن چنین تیمی می‌تواند خیلی مهم باشد. هرچند باید ببینیم آن‌ها الان از نظر بدنسازی در چه شرایطی هستند اما در  هر صورت برای ما جای خوشبینی دارد. حتی در بازی با یک تیم محلی هم دوست داریم استقلال برنده شود. پیروزی در این دیدار اتفاق خوبی بود و ما را خوشبین می‌کند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، امسال هم بازی‌های خوب از استقلال ببینیم و لذت ببریم.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه به جز استقلال، تیم‌های دیگر مانند سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و فولاد هم با تقویت کادرفنی یا جذب بازیکنان جدید شرایط تازه‌ای پیدا کرده‌اند، گفت: با این شرایط به نظر می‌رسد امسال باید لیگ خوب و پویایی داشته باشیم. البته زمان همه چیز را مشخص می‌کند. از الان نمی‌توانیم پیش بینی داشته باشیم. باید ببینیم در کوران مسابقات چه شرایطی به وجود می‌آید اما می‌توان گفت به نظر می‌رسد لیگ خوبی در پیش خواهیم داشت. هرچند در سال جام جهانی هستیم و ممکن است شرایط برای کل لیگ سخت شود اما امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس قهرمان آسیا

      کیسه سوراخه

    • ناشناس

      تیم حکومتی مشکلی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج