۱۲۳۲۴۷۱
۱۳۵
۱۳۵
پ

لاپورتا: قمارباز نیستم، ریسک‌های حساب شده می‌کنم

خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا که برای احیای این تیم دست به فروش آینده این باشگاه کرده، می گوید قمرباز نیست و ریسک هایش حساب شده است.

جی پلاس: بارسلونا بخشی از منابع درآمدی خود را تا سال های آینده فروخته تا این تیم را مجددا احیا کند. برخی این کار را قمار لاپورتا می دانند اما او می گوید قمارباز نیست و ریسک هایش حساب شده است.

در شرایطی که بارسلونا زیر بدهی سنگینی است، خوان لاپورتا با اهرم های اقتصادی خود موفق به کسب درآمد شده و خریدهای بزرگی در تابستان ۲۰۲۲ انجام داده است. بارسلونا بخش زیادی از درآمدهای آینده خود را از پیش دریافت کرده است. این استراتژی در میان باشگاه های اروپایی سابقه ندارد چراکه شاید بارسلونا بیشتر به سمت بدهی و ورشکستگی قدم بردارد یا شاید این برنامه جواب بدهد و باشگاه به روزهای خوب گذشته برگردد. بسیاری از روزنامه ها از این استراتژی تحت عنوان “قمار لاپورتا” یاد می کنند.

بارسلونا روی لبه تیغ؛ قمار لاپورتا روی آینده

به نقل از نیویورک تایمز؛ بیش از 700 میلیون دلار از فروش اجزای تجاری باشگاه بارسلونا به دست آمده است. 25% از حقوق تلویزیون داخلی باشگاه برای یک ربع قرن به یک صندوق سرمایه گذاری آمریکایی اختصاص یافت. اسپاتیفای، سرویس استریم موسیقی، قراردادی چهار ساله امضا کرد تا نام خود را روی نیوکمپ و جلوی پیراهن‌ تیم قرار دهد. همچنین بارسلونا فروش یک چهارم از تجارت تولیدی خود با عنوان Barca Studios را به شرکت بلاک چین Socios اعلام کرد. خوان لاپورتا درباره طرح جسورانه و پرخطر خود برای احیای باشگاه بارسلونا گفت:

من اینجا هستم تا از بارسا محافظت کنم. تا من رئیس باشگاه هستم، هیچ کسی نمی تواند به بارسلونا آسیب بزند. اجرای این برنامه الزامی بود و هیچ راه دیگری وجود نداشت. من قمارباز نیستم بلکه ریسک های حساب شده می کنم و اهرم های اقتصادی از همین نوع ریسک ها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج