۱۲۳۶۰۲۴
۳۳۷
۳۳۷
پ

حسرت ۱۲ساله استقلال تمام می‌شود؟

یکی از دیدارهای حساس هفته دوم رقابت‌های لیگ‌برتر، جدال حساس تیم‌های استقلال و ملوان در انزلی است.

فرهیختگان: یکی از دیدارهای حساس هفته دوم رقابت‌های لیگ‌برتر، جدال حساس تیم‌های استقلال و ملوان در انزلی است. ملوانی‌ها نخستین بازی خانگی خود در لیگ‌برتر پس از ۶ فصل دوری از سطح اول فوتبال ایران را درحالی برگزار می‌کنند که قرار است این مسابقه به‌خاطر شرایط ورزشگاه تختی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

حسرت 12ساله استقلال تمام می‌شود؟

آخرین دفعه‌ای که این دو تیم در لیگ برتر با هم دیدار کردند به بازی برگشت دور پانزدهم مربوط می‌شود که در تاریخ 11 دی 94 دو تیم با تساوی 2 بر 2 به کار خود پایان دادند. در این دیدار ملوان با ترکیب سیدحسین حسینی، حسین ماهینی، عزت‌الله پورقاز، حسین کنعانی، عزیز معبودی، محمد آبشک، مازیار زارع (شهاب کرمی 36)، پژمان نوری، جلال رافخایی، صادق محرمی (درویشی 74) و محمد نزهتی (رضی‌پور 62) به سرمربیگری حمید استیلی به میدان رفت و از سوی دیگر برای استقلال وحید طالب‌لو، هرایر مگویان، حنیف عمران‌زاده، امین حاج‌محمدی، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، روزبه چشمی، جابر انصاری، آرش برهانی (67 - مهدی مومنی) و محسن کریمی (79 - برزای) به سرمربیگری پرویز مظلومی حاضر شدند و جالب اینکه بعد از 7 سال یک‌بار دیگر چشمی و شهباززاده از ترکیب اسقلال به این دیدار رسیده‌اند.

در روزی که ورزشگاه تختی انزلی پر نشده بود، سیدجلال رافخایی با 2 گلی که زد بهترین بازیکن زمین بود. این درحالی است که این بازیکن جز 2 گلی که به استقلال زد بارها دروازه آبی‌ها را به خطر انداخت و بزرگ‌ترین نقش را در کسب یک امتیاز تیمش داشت. همچنین حمید استیلی با تساوی برابر استقلال به اولین امتیاز خود برابر این تیم در تاریخ مربیگری‌اش در لیگ‌ برتر رسید. استیلی پیش از این همیشه در لیگ‌ برتر از استقلال شکست خورده بود.

جالب اینکه استقلال 5 سال بود که نتوانسته بود در انزلی ملوان را شکست بدهد و این رکورد همچنان حفظ شد و حالا بعد از 7 سال از این بازی، این رکورد به 12 سال افزایش پیدا کرده است.

آخرین‌باری که استقلال در انزلی حریف خود را شکست داد به سال 89 و بازی رفت فصل دهم برمی‌گردد که تیم آبی‌پوش پایتخت با گل عمران‌زاده حریفش را شکست داده بود، ضمن اینکه ملوان در فصل‌های یازدهم و سیزدهم دو شکست 4 بر 2 را به استقلال در انزلی تحمیل کرده است.

دیدار برگشت دو تیم در سال 81 در فصل اول از هفته آخر این رقابت‌ها درحالی برگزار شد که استقلال با یک تساوی هم می‌توانست قهرمانی را جشن بگیرد که این رویا با گل بابک پورغلامی نقش بر آب شد.

استقلال و ملوان درمجموع 58 بار دیدار داشته‌اند که 28 بازی آن در چهارچوب رقابت‌های لیگ برتر بوده است و از 28 بازی لیگ برتری آنها 13 بار استقلال و 5 بار ملوان پیروز شدند و 10 بار هم تقابل آنها برنده نداشته است. شاید تلخ‌ترین باخت استقلال به ملوان مربوط به دوره اول لیگ برتر باشد که آبی‌ها برای قهرمانی به برد نیاز داشتند اما در هفته آخر در انزلی شکست خوردند تا قهرمانی را به پرسپولیس بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج