۱۲۳۶۸۶۰
۱۵۴۲
۱۵۴۲
پ

دلیل افت شاه ماهی نقل‌وانتقالات مشخص شد

دو بازی و دو تساوی اعصاب خرد کن برای هواداران پرسپولیس اصلا نتیجه خوبی برای تیم یحیی گل محمدی نیست.

دو بازی و دو تساوی اعصاب خرد کن برای هواداران پرسپولیس اصلا نتیجه خوبی برای تیم یحیی گل محمدی نیست. پرسپولیس که در فصل نقل و انتقالات بهترین پاسورهای لیگ برتر را خرید حالا در زدن حتی یک گل نیز ناتوان نشان داده است.

یکی از بازیکنانی که در این تیم دچار افت شده، سعید صادقی است. هافبکی که هنوز نتوانسته در تیم جدیدش خوش بدرخشد و پاس گل بدهد. شاید این پرسش برای شما هم به وجود آمده باشد که دلیل این نزول چیست؟ اگر جوابش را می خواهید گزارش زیر را بخوانید؛

رکورد دار پاس گل در لیگ برتر

سعید صادقی که یکی از ستاره‌های لیگ بیست و یکم بود و با ۱۴ پاس گل رکورددار شد. الب است بدانید که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتراست که یک بازیکن توانست ۱۴ پاس گل در یک فصل به ثبت برساند. رکورد پاس‌گل در یک فصل فوتبال ایران ۱۳ پاس ‌گل بوده که در زمان برگزاری لیگ برتر به صورت هجده تیمی به ثبت رسید و احسان حاج‌صفی در لیگ نهم و محمدرضا خلعتبری در لیگ دوازدهم توانسته بودند با ۱۳ پاس‌ گل برترین پاسور فصل شوند. در لیگ ۱۶ تیمی هم هیچ بازیکنی نتوانسته بود بیشتر از ۱۲ پاس ‌گل بدهد و جواد کاظمیان در لیگ چهارم، ایوان پتروویچ در لیگ ششم و ایمان مبعلی در لیگ چهاردهم توانسته بودند با ۱۲ پاس‌ گل فصل را به پایان برسانند. ستاره گل گهر یکی از سوژه‌های مهم نقل و انتقالات تابستانی است. بازیکنی که مورد توجه هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرارداشت اما درنهایت به خاطر خانواده پرسپولیسی اش، سرخپوش شد.

دی‌بروینه پرسپولیسی شد!

سعید صادقی هافبک ملی‌پوش فصل گذشته گل‌گهر، پس از کش و قوس فراوان در نهایت با عقد قراردادی رسمی به پرسپولیس پیوست. این بازیکن از هفته‌ها پیش از عقد قرارداد، مذاکراتی با باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال داشت و در نهایت با سرخپوشان تهرانی به توافق نهایی دست یافت. او با ۱۴ پاس گل آقای پاس گل فصل گذشته و رکورددار پاس گل لیگ برتر شد و حتی لقب دی‌بروینه (ستاره بی بدیل خط میانی منچستر سیتی و تیم ملی بلژیک) را از رسانه‌ها گرفت! قرارداد سعید صادقی با پرسپولیس یک ساله بوده و برای سال دوم قابلیت تمدید در صورت رضایت طرفین دارد.

دوست دارم در سمت چپ بازی کنم!

سعید صادقی دوست دارد در سمت چپ خط میانی یا به عنوان وینگر چپ بازی کند. ۱۴ پاس گلی هم که این بازیکن ساروی در گل گهر سیرجان به همبازیانش داد نیز به لطف بازی این بازیکن در سمت چپ خط میانی تیم سیرجانی حاصل شد. صادقی از تکنیک بالایی برخوردار بوده و قادر است در دو سمت خط میانی بازی کند اما کارآیی اش در سمت چپ بیشتر می شود. او می تواند در سمت چپ با پای راست دریبل زده و وارد محوطه جریمه حریفان شود و پس از پیوستن به پرسپولیس نیز این موضوع را با یحیی گل محمدی سرمربی و استاد قدیمی اش در میان گذاشته بود اما...

مهدی ترابی هم دوست دارد هافبک چپ باشد!

مانع اصلی برای بازی کردن سعید صادقی در سمت چپ خط میانی شماره ۹ پرسپولیس است! مهدی ترابی دوست دارد در سمت چپ خط میانی بازی کند و حتی فصل گذشته امید عالیشاه به خاطر این علاقه تغییر پُست داد! با نگاهی به عملکرد مهدی ترابی در فصول گذشته مشخص می‌شود که این بازیکن تبحر بالایی در شوت زدن دارد. ترابی با سرعت عوض کردن پا و عبور از یار مقابل توپ را روی پای راست‌اش می‌آورد و به حریف ضربه می‌زند. به همین خاطر راحت‌تر است که در سمت چپ بازی کند تا توپ راحت‌تر روی پای راست‌اش بنشیند. او در سمت چپ راحت تر بازی می کند و یحیی گل محمدی هم نمی تواند این خواسته ستاره مورد علاقه اش را نادیده بگیرد!

راهکار چیست؟

دو ستاره پرسپولیس دوست دارند در یک پُست بازی کنند و یحیی گل محمدی نیز در طول مسابقات از آنها خواسته است حین بازی هرازگاهی جای خود را با یکدیگر عوض کنند! با این حال سعید صادقی بیشتر در جناح راست بازی کرده و مهدی ترابی در سمت چپ و این راهکار هنوز در این تیم جواب نداده است.  ترابی عملکرد نسبتا بهتری داشته زیرا در پُست مورد علاقه اش بازی می کند اما سعید صادقی هنوز از وضعیت خودش راضی نیست! باید دید یحیی گل محمدی قرار است در ادامه لیگ چگونه از دو ستاره خط میانی تیمش بازی بگیرد که بیشترین بازدهی را داشته باشند. فراموش نباید کرد سعید صادقی بهترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر بود که مهدی ترابی را پشت سر خود می دید و حالا...؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج