۱۲۳۷۲۸۹
۲۶۲
۲۶۲
پ

ارسلان و کاوه، کلاف پیچیده در استقلال

انتظار می‌رفت تا پایان فرصت نقل و انتقالات فوتبال ایران (ساعت۲۴روز یکشنبه) چند جابه‌جایی مهم صورت بگیرد ولی این اتفاق رخ نداد.

امیرحسین اعظمی در روزنامه همشهری نوشت: انتظار می‌رفت تا پایان فرصت نقل و انتقالات فوتبال ایران (ساعت۲۴روز یکشنبه) چند جابه‌جایی مهم صورت بگیرد ولی این اتفاق رخ نداد. یکی از بازیکنانی که در یک هفته اخیر در صدر اخبار قرار داشت، ارسلان مطهری مهاجم استقلال بود، بازیکنی که بعد از تمدید قرارداد با آبی‌ها تصور نمی‌کرد که خیلی زود در فهرست مازاد ریکاردو ساپینتو قرار بگیرد اما ترافیک در خط حمله و اضافه شدن نفراتی مثل مهدی قائدی و محمد محبی، ارسلان را به‌سمت درهای خروجی باشگاه پیش برد. آبی‌ها برای اینکه قادر به ثبت‌نام کاوه رضایی در فهرست خود باشند، نیازمند خروج یک نام دیگر بودند ولی مطهری و مدیران استقلال در مذاکرات مستقیم به توافق نرسیدند و حالا هیچ جای خالی برای کاوه رضایی وجود ندارد.

مهم‌ترین موضوعی که باعث شد ارسلان با استقلال در مورد فسخ قرارداد به توافق نرسد، مسائل مالی بود. گفته می‌شود که مدیران باشگاه از این بازیکن خواسته‌اند برای فسخ قرارداد طلب‌هایش را ببخشد و البته پولی را هم بابت گرفتن رضایت‌نامه به باشگاه استقلال بدهد که این موضوع با مخالفت مطهری روبه‌رو شده است. جالب اینجاست که مطهری هم روز یکشنبه به محل تمرین استقلال رفت تا از سرپرست تیم نامه عدم‌نیاز سرمربی را بگیرد و قراردادش را فسخ کند ولی این نامه به او داده نشد، موضوعی که ناراحتی مطهری را به همراه داشت.

تصمیم مطهری به ماندن

روز گذشته اما برخی رسانه‌ها به این موضوع اشاره کردند که استقلال قرارداد مطهری را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرده ولی برخی هم خبر دادند که استقلال به هیچ عنوان نمی‌تواند چنین اقدامی انجام دهد. ظاهرا قرار است کمیته تعیین وضعیت این پرونده را بررسی کند. در این بین مطهری ساعت15روز گذشته با منتشر کردن یک استوری نوشت: «درود به همه هواداران عزیز استقلال؛ دوست ندارم عنوان کنم در این چند روز چه اتفاقاتی افتاده و چه رفتارهایی با من شده است. بنابراین ضمن احترام و عشقی که همیشه به شما می‌ورزم، از امروز (دیروز) در تمرین تیم محبوبم حاضر می‌شوم.»

این تصمیم مطهری نشان می‌دهد که طرفین در اوج اختلاف با یکدیگر قرار دارند. این در حالی است که روز گذشته خبرگزاری تسنیم هم خبر داد باشگاه استقلال در نامه‌ای به سازمان لیگ ضمن ارائه لیست بزرگسالانش، نام مطهری را از لیست خارج کرده است. البته باشگاه استقلال موظف است طبق قراردادی که با مطهری بسته بود، حق و حقوق این بازیکن را به‌طور کامل بپردازد ولی نیمکت‌نشینی یا سکونشینی قطعا مطهری را از لحاظ فوتبالی با ضرر مواجه خواهد کرد.دیروز اما سایت طرفداری هم نوشت: مطابق یکی از بندهای فیفا، مطهری می‌تواند با گذشت 2ماه از سکونشینی با استفاده از بند حمایتی فیفا، تمام مطالباتش را از استقلال بگیرد و قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند. البته این را هم باید درنظر گرفت که اگر او در فهرست 18نفره استقلال باشد و بازی هم نکند، نمی‌تواند به سادگی از استقلال جدا شود. به‌نظر می‌رسد داستان مطهری و استقلال همچنان موضوعی پیچیده است و مشخص نیست او در استقلال چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

شرایط پیچیده کاوه رضایی

کاوه رضایی هم به‌دنبال این موضوع بود که فرصت اقامت در کشور بلژیک را از دست ندهد و به همین دلیل قصد داشت تحت قرارداد یک باشگاه بلژیکی باشد و با قراردادی قرضی راهی استقلال شود ولی تلاش‌های رضایی برای برطرف شدن موانع موجود بی‌نتیجه بود. البته رضایی به‌عنوان بازیکن آزاد مشکلی برای پیوستن به استقلال حتی پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ندارد اما 2مشکل بزرگ سد راه آبی‌پوش‌شدن کاوه شده است. مشکل اول اینکه درصورتی‌که رضایی تحت قرارداد هیچ باشگاه بلژیکی نباشد و به‌صورت قرضی با استقلال قرارداد امضا نکند، نمی‌تواند کارهای اقامت خود را انجام دهد و مشکل دوم اینکه با عدم‌فسخ قرارداد ارسلان، آبی‌ها هیچ جای خالی دیگری برای ثبت‌نام رضایی ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج