۱۲۳۷۲۹۲
۴۸۹
۴۸۹
پ

ستاره این روزهای فوتبال ایران چه کسی است؟

رقابت‌های لیگ برتر ایران دو هفته را پشت ‌سر گذاشته و آماده می‌شود تا به‌طور رسمی وارد هفته سوم شود.

روزنامه همشهری: رقابت‌های لیگ برتر ایران دو هفته را پشت ‌سر گذاشته و آماده می‌شود تا به‌طور رسمی وارد هفته سوم شود. درست است که این روزها هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رضایتی که باید را از تیمشان ندارند، ولی سرمربی و بازیکنان طرفین مدام این پیام را مخابره می‌کنند که همه چیز در چشم به‌هم‌زدنی درست می‌شود و نباید نتایج امروز را دستاوردی کلی تلقی کرد. استقلال و پرسپولیس به‌عنوان دو مدعی قهرمانی در لیگ برتر، هر‌کدام از دو بازی به‌ ترتیب سه و دو امتیاز کسب کرده‌اند.

با توجه به همین دو هفته، ثبت یک شکست از دو بازی در کارنامه استقلال، قابل‌قبول به نظر نمی‌رسد. این تیم البته در دیدار دوم، سه امتیاز بازی را کسب و خودش را از مخمصه نجات داد. درباره پرسپولیس علامت‌سؤال‌ها هنوز بیشتر است. این تیم بعد از دو بازی، فقط دو امتیاز گرفته که مشخصا برای هواداران این باشگاه پذیرفتنی نخواهد بود. با وجود چنین نتایجی ولی هر دو تیم دلایلی برای امیدواری هم دارند. عمده این دلایل این است که تازه یکی، دو هفته گذشته و می‌توان به هفته‌های آتی امیدوار بود. موضوع دیگر اما بحث ستاره‌هایی است که این دو باشگاه اخیرا جذب کرده‌اند.

اگر قرار باشد بازیکنان تازه‌وارد را محدود کرد و فقط به ستاره‌های سابق این دو تیم اشاره کرد‌ که رفت‌ و برگشتی داشته‌اند، باید به علیرضا بیرانوند و مهدی قایدی رسید. اولی، بعد از رفتن به بلژیک و پرتغال، در سال جام جهانی به لیگ برتر ایران و پرسپولیس برگشته و امیدوار است با ثبت کارنامه قابل‌قبول، دوباره تبدیل به دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در جام جهانی شود. بیرانوند در دو ‌هفته‌ای که درون دروازه پرسپولیس ایستاده، کارنامه‌ای پذیرفتنی دارد؛ او هیچ گلی نخورده و در دیدار دوم برابر فولاد هم با واکنشی رؤیایی، پرسپولیس را در جریان بازی نگه داشت. بیرانوند یکی از جذاب‌ترین خریدهای این فصل پرسپولیس است و بدیهی است در زمره برترین‌های لیگ برتر هم قرار بگیرد. او وظیفه‌ای را که بر عهده گرفته، به بهترین شکل در‌حال انجام‌دادن است.

مهدی قایدی هم در استقلال استارت بی‌نظیری داشته است. او هم بعد از ماجراجویی‌اش در امارات به ایران برگشته و دوباره پیراهن استقلال را به تن کرده است. قایدی که روزهای سختی در شباب‌الاهلی داشته، امیدوار است با درخشش در استقلال دوباره به پیراهن تیم ملی برسد. او فعلا یک بازی برای تیم سابق در لیگ برتر ایران انجام داده ولی برای موفقیت فقط به ۱۴ دقیقه زمان نیاز داشت تا برد شیرینی را به استقلال هدیه دهد. در بازی برابر ملوان، قایدی یک گل زد و یک پنالتی منجر به گل هم گرفت تا کیفیت بازی‌اش را فقط در عرض چند دقیقه نشان دهد.

او امیدوار است در این فصل در بین برترین گل‌زنان لیگ برتر قرار بگیرد تا فصل ناموفقی را که در امارات داشته، به دست فراموشی بسپارد. فعلا که هر دو بازیکن یعنی هم علیرضا بیرانوند و هم مهدی قایدی‌ در اوج هستند؛ اولی گلی نخورده و دیگری در یک بازی تأثیر زیادش را با گل‌زنی و گرفتن پنالتی به رخ کشیده است. اینکه در ادامه مسیر کدام‌یک همچنان ستاره بمانند، نیاز به گذر زمان دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج