۱۲۳۷۴۸۲
۵۱۲
۵۱۲
پ

نقطه ضعف تیم یحی لو رفت

آیا نقطه ضعف تیم یحیی گل‌محمدی، برای تیم‌های لیگ برتری رو شده است؟

فوتبالی: آیا نقطه ضعف تیم یحیی گل‌محمدی، برای تیم‌های لیگ برتری رو شده است؟

پرسپولیس در ۲ هفته ابتدایی مسابقات لیگ برتر مقابل ذوب ‌آهن و فولاد قرار گرفت. تیم‌هایی بسیار دونده و معتقد به پرس بالا که از همین طریق شاگردان یحیی را در امر بازی‌سازی با مشکلات ویژه‌ای مواجه کردند.

فولاد در زمینه پرسینگ رقبا یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است و بازی این تیم مقابل پرسپولیس نشان داد تیم گل‌محمدی همانند فصل گذشته در این ماجرا مشکل دارد. آنها به جز چند صحنه، در زمینه خلق موقعیت روبه‌روی فولاد اصلا موفق نبودند و نتوانستند نمایش دلخواه‌شان را در این بازی داشته باشند. 

جواد نکونام که به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بود سعی کرد تیمش را جلو نگه داشته تا مدافعان پرسپولیس به محض تصاحب توپ، با فشار سنگین چند بازیکن حریف مواجه شده و نتوانند پاسشان را به مقصد برسانند.

نکونام به خوبی می‌دانست که علی نعمتی، یک مدافع چپ تخصصی نیست و به همین خاطر فشار زیادی را به این سمت پرسپولیس وارد کرد. نتیجه این اتفاق، پاس‌های اشتباه علی نعمتی در نیمه اول بود که بارها و بارها در این نیمه تکرار شد.

تیم یحیی اساسا همیشه به بازی‌سازی از عقب زمین و خط دفاع علاقمند است اما پرس شدید فولادی‌ها انجام چنین کاری را برای قرمزها سخت کرده بود به طوری که زوج گولسیانی و فرشاد فرجی در خط دفاع، تقریبا هیچ مشارکتی در بازیسازی پرسپولیس نداشتند. 

به نظر می‌رسد تنها راهکار حل شدن این مساله برای پرسپولیس، عقب رفتن سروش رفیعی در زمین باشد، او باید کمی عقب‌تر برود تا وقتی که سرلک و کمال کامیابی‌نیا به دلیل پرس شدید حریف دیگر گزینه پاس مدافعان نیستند، در انتقال بازی به تیمش کمک کند، در این صورت قرمزها قادر خواهند بود کمی از فشار تیم حریف کم کنند و در طراحی حملات عملکرد بهتری داشته باشند.

باید منتظر ماند و دید تاکتیک یحیی گل‌محمدی برای رو دست زدن به رقبای خود در مسابقات لیگ چه خواهد بود و آیا قادر است که تیمش را از زیر فشار شدید پرس حریفانش خارج کند یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج