۱۲۳۸۸۴۳
۲۵۰
۲۵۰
پ

کاوه سرباز بود، مصدوم بود یا مشکل اقامت داشت؟

ماجرای کاوه رضایی و استقلال به مرموزانه‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و این بازیکن با وجود حضور در تمرینات استقلال و توافق اولیه و گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار مدیران و بازیکنان استقلال، سرانجام نتوانست قرارداد خود را به طور رسمی با باشگاه استقلال منعقد کند.

ایران ورزشی: ماجرای کاوه رضایی و استقلال به مرموزانه‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و این بازیکن با وجود حضور در تمرینات استقلال و توافق اولیه و گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار مدیران و بازیکنان استقلال، سرانجام نتوانست قرارداد خود را به طور رسمی با باشگاه استقلال منعقد کند.

 بی‌شک اگر کاوه رضایی در شرایط عادی قراردادش را با باشگاه استقلال به امضا می‌رساند، خط آتش آبی‌ها با بودن این بازیکن قوام بیشتری می‌گرفت و می‌شد استقلال را صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر به لحاظ نفری دانست. قرارداد رضایی با استقلال اما هرگز عملی نشد و این بازیکن قرار است دوباره به بلژیک بازگردد.

هر چند که در روزهای اخیر شایعاتی درباره پیوستن رضایی به باشگاه پرسپولیس نیز شنیده شد و برخی دوستی دیرینه او با یحیی گل‌محمدی را عامل حضور احتمالی‌اش در باشگاه پرسپولیس دانستند اما تحقیقات درباره کاوه نشان می‌دهد که او هرگز دوست ندارد پیراهن پرسپولیس را به تن کند و قصد دارد پیرامون خود را بی‌حاشیه نگه دارد و در سال‌های آتی نیز در محیطی آرام به فوتبال ادامه دهد.

در واقع انتقال کاوه رضایی به باشگاه رقیب چیزی در حد محال است اما یافتن پاسخ این سؤال برای هواداران باشگاه استقلال نیز به یک راز معماگونه تبدیل شده که اساساً چه شد که کاوه رضایی با باشگاه استقلال قرارداد نبست؟

 بازیکنی که از بلژیک به ایران آمد، به مرکز پزشکی-ورزشی ایفمارک رفت، در تست‌های بدنی شرکت کرد و حتی پیش از حضور در ایران نیز تست‌هایی مربوط به تأیید آمادگی بدنی خود را در کشور بلژیک پشت سرگذاشت اما در نهایت نتوانست قراردادی به طور رسمی با باشگاه استقلال منعقد کند.

پیدا است که در این میان اتفاقاتی رخ داده که از ذهن هواداران و مخاطبان فوتبال دور مانده و چه از سوی این بازیکن و چه از سوی مدیران باشگاه استقلال سعی می‌شود برخی مسائل پنهان باقی بماند.

 درباره کاوه رضایی احتمالات متعددی داده می‌شود که تا زمانی که این بازیکن خودش لب به سخن باز نکند نمی‌توان درباره صحت هیچ یک از احتمالات با قاطعیت اظهارنظر کرد.

برخی از سرباز بودن کاوه رضایی پرده برداشته‌اند و گفته‌اند اگر کاوه در ایران بماند سرباز می‌شود.

 این نظریه با توجه به اینکه رضایی متولد سال ۱۳۷۱ است و طبق قوانین فوتبالیست‌های ملی که رضایی هم جزو آنها است تا ۳۰ سالگی می‌توانند از معافیت بهره بگیرند، شاید به واقعیت نزدیک باشد.

 البته مشخص نیست که کاوه از لحاظ شخصی مجوزهایی برای معافیت در اختیار داشته باشد و به همین دلیل نیز نمی‌توان با قطعیت درباره مشمول بودن او اظهار نظر کرد.

مسأله دیگری که درباره رضایی بیان می‌شود، مصدومیت است و گفته می‌شود او در تست‌هایی که سپری کرده نتوانسته به توفیق قطعی دست یابد و اشکالاتی در زانوی او وجود دارد.

 باشگاه استقلال اما تا به امروز هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است و اسنادی نیز در تأیید مصدومیت رضایی منتشر نشده است.

معمولاً مرکز پزشکی-ورزشی ایفمارک اسناد مربوط به سلامت بازیکنان را مخفی نگه می‌داد و یک نسخه از آن را به بازیکن می‌دهد و یک نسخه را در اختیار باشگاه می‌گذارد.

با توجه به ممهور بودن نتیجه آزمایش‌ها نمی‌توان درباره اینکه رضایی چه وضعیتی داشته نیز بدون شک و تردید حرفی به میان آورد.

در عین حال نیز بحث‌هایی درباره مشکلات اقامتی کاوه رضایی در کشور بلژیک منتشر شده که با خبرهایی که در زمان حضور او در ایران منتشر شد کاملاً در منافات است.

روزی که رضایی به ایران بازگشت با قاطعیت گفته شد که این بازیکن توانسته اقامت خود در کشور بلژیک را به دست آورد و به همین دلیل عزم بازگشت به ایران را کرده است.

با توجه به اراده رضایی برای بازگشت به لیگ ایران این نظریه که او توانسته اقامت خود را دریافت کند به واقعیت نزدیک‌تر است چون به طور قطع فردی که نتوانسته به اهدافش در کسب اقامت برسد، هیچ گاه برای بازگشت به لیگ ایران و باشگاه سابقش پیشقدم نمی‌شود.

البته برخی مسئولان استقلال معتقدند رضایی قصد داشته قرضی از تیم بلژیکی جدا شود که مورد موافقت قرار نگرفته است و در نتیجه او به بازیکن آزاد تبدیل شده.

 هر چند که به نظر می‌رسد دو مورد اولی (سربازی یا مصدومیت) بیشتر به دلایل منتفی شدن حضور این بازیکن در استقلال ارتباط داشته باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج