۱۲۳۹۷۵۳
۴۸۶
۴۸۶
پ

ویژگی مثبت پرسپولیس یحیی؛ نقطه قوت سرخ‌پوشان

هفته چهارم لیگ برتر با ۶ تساوی به پایان رسید و پرسپولیس برای چهارمین هفته متوالی گلی دریافت نکرد.

 ایرنا- هفته چهارم لیگ برتر با ۶ تساوی به پایان رسید و پرسپولیس برای چهارمین هفته متوالی گلی دریافت نکرد.

لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هفته چهارم را هم پشت سر گذاشت تا تنور فوتبال کشور داغ‌تر شود و به‌طور قطع هر چه لیگ جلوتر می‌رود با بهتر شدن شرایط تیم‌ها، قطعا شاهد مسابقات جذاب‌تری خواهیم بود. به خصوص که امسال جام‌جهانی را پیش رو داریم و این کمک می‌کند که بازی‌های لیگ تماشایی‌تر شود. با این مقدمه در گزارش زیر سایه روشن‌های هفته چهارم را که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته برگزار شد، مرور می‌کنیم.

باز شدن قفل پای مهاجمان و تیمی که گل نمی‌خورد

هفته چهارم مانند بازی‌های هفته سوم باز هم به کام پرسپولیسی‌ها بود و به نظر می‌رسد موتور شاگردان گل‌محمدی روشن شده است. آنها پس از اینکه در هفته سوم با برد آلومینیوم، اولین سه امتیازشان را در فصل جدید جشن گرفتند، در بازی‌ این هفته هم دومین برد متوالی را دشت کردند تا هم به صدر جدول بچسبند و هم نشان دهند که روزهای خوب‌شان آغاز شده است.

ویژگی مثبت پرسپولیس یحیی؛ نقطه قوت سرخ‌پوشان

خبر خوب برای هواداران پرسپولیس باز شدن پای مهاجمان این تیم به گلزنی است، مهاجمانی که بالاخره در هفته چهارم قفل پاهایشان باز شد و توانستند سهمی در گل‌های زده قرمزها داشته باشند و این مهاجم کسی نبود جز یورگن لوکادیا شماره چهار سرشناس هلندی تیم گل‌محمدی که در دومین حضورش در ترکیب پرسپولیس توانست یک گل به ثمر برساند. درخشش لوکادیا مقابل صنعت نفت حالا هواداران این تیم را به داشتن یک مهاجم ششدانگ امیدوار کرده است، گرچه با یک گل بهار نمی‌شود و باید به انتظار نشست که این درخشش در هفته‌های آینده هم تداوم پیدا می‌کند یا نه.

علاوه بر کم‌تر شدن نگرانی گل‌محمدی در خط حمله با گلزنی لوکادیا، خط دروازه و دفاع پرسپولیس یکی از نقاط قوت این تیم در ۴ بازی گذشته بوده است. سرخ‌پوشان هر چقدر در باز کردن دروازه حریفان تا هفته سوم هوادارانشان را چشم انتظار گذاشتند و حرص دادند، تا اینجای کار در خط دفاع دل آنها را قرص کرده‌اند.

پرسپولیس در ۴ بازی گذشته لیگ، یک گل هم دریافت نکرده تا بازگشت علیرضا بیرانوند که با ۴ کلین‌شیت امیدوار کننده ظاهر شده، در کنار عملکرد درخشان مدافعان این تیم یک سد محکم مقابل مهاجمان حریف باشد.

استقلال ساپینتو بالا و پایین دارد

برخلاف پرسپولیس که با دو برد متوالی، شرایط خوبی را در شروع کار در فصل جدید تجربه می‌کند، در اردوگاه رقیب سنتی آنها، استقلال پرفراز و نشیب ظاهر شده‌ و با دو برد و دو تساوی در پایان هفته چهارم نتوانسته آنطور که باید رضایت هواداران خود را به دست بیاورد.

ویژگی مثبت پرسپولیس یحیی؛ نقطه قوت سرخ‌پوشان

استقلال پس از دو برد متوالی مقابل ملوان و مس، دو تیم تازه راه یافته به لیگ برتر، در هفته چهارم در مسجد سلیمان مقابل نفت به تساوی بدون گل رسید تا دو امتیاز خارج از خانه را از دست بدهد. روندی که سبب شده استقلال با این فراز و نشیب‌ها، این هفته در قامت یک مدعی ظاهر نشود و هوادارانش را نگران کند. به خصوص که دو برد ۶ امتیازی آبی‌ها مقابل دو تیمی به دست آمده که مهمان تازه لیگ هستند و استقلال مقابل حریفان سرسخت‌تر و مدعی عملکرد قابل قبولی نداشته است. باخت به سپاهان و تساوی مقابل نفت مسجد سلیمان به خوبی گویای همه چیز هست.

از سوی دیگر بازیکنان جدید استقلال هم که به خصوص در فاز تهاجمی به این تیم چهره جدیدی داده‌اند، تا اینجای لیگ موفق نشده‌اند انتظارات را برآورده کنند تا تیمی که تصور می‌شد با مهاجمان اسم و رسم‌داری که به ترکیبش اضافه شده‌، کار آسانی برای باز کردن دروازه حریفان داشته باشد، با میانگین یک گل زده در هر بازی نتواند تا پایان هفته چهارم عملکرد قابل قبولی ثبت کند.

مورایس به زمین سخت رسید

هفته چهارم خلاف هفته‌های اول تا سوم برای هواداران سپاهان با خوشحالی همراه نبود و آنها پس از دو برد و یک تساوی، اولین باخت‌شان را در فصل جدید کسب کردند تا حساب کار دست ژوه مواریس بیاید که روزهای سختی در انتظار او در لیگ ایران است.

ویژگی مثبت پرسپولیس یحیی؛ نقطه قوت سرخ‌پوشان

سپاهان پس از دو برد در دو هفته اول مقابل استقلال و نساجی، در دو بازی بعدی نتوانست پیروز شود. این تیم هفته گذشته مقابل گل‌گهر به تساوی ۲- ۲ رسید و این هفته هم برابر فولاد یک بر صفر باخت تا زردپوشان اولین شکست‌شان را در لیگ تجربه کنند.

عملکرد نزولی سپاهان پس از دو هفته توفانی، نشان می‌دهد که مواریس از همین هفته‌های اول باید کمربندهایش را محکم‌تر ببندد. هر چند فولاد و گل‌گهر هم چندان حریفان آسانی نبوده‌اند که نتیجه نگرفتن مقابل آنها مواریس را تحت فشار زیاد قرار دهد اما به نظر می‌رسد برای تیمی که با هزینه‌های نجومی برای رسیدن دوباره به قهرمانی دورخیز کرده است، این نتایج چندان قابل قبول نباشد.

فولاد نکونام می‌خواهد مدعی باشد

فولاد با جواد نکونام در فصل جدید در قامت یک مدعی ظاهر شده است؛ تیمی که با حفظ بازیکنان فصل گذشته و جذب چند بازیکن اسم و رسم‌دار مانند وریا غفوری و اشکان دژاگه و بستن یک تیم محکم‌تر در بیست و دومین دوره لیگ به میدان رفته است.

ویژگی مثبت پرسپولیس یحیی؛ نقطه قوت سرخ‌پوشان

آنها این هفته توانستند اولین شکست را به تیم سپاهان تحمیل کنند تا با ۸ امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در جدول رده‌بندی پایین‌تر از پرسپولیسِ صدرنشین، در رده دوم جدول بایستند.

فولاد که لیگ را با دو تساوی مقابل صنعت نفت و پرسپولیس شروع کرد، در دو هفته بعد با دو برد متوالی مقابل تراکتور و سپاهان، روی نوار پیروزی قرار گرفته است. حالا قرمزهای اهوازی که تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان هستند، در فصل جدید می‌توانند یکی از مدعیان قهرمانی لقب بگیرند و رقابت جذابی با سایر مدعیان لیگ بیست و دوم داشته باشند.

هفته تساوی‌ها

هفته چهارم لیگ برتر را باید هفته تساوی‌ها نام نهاد. ۶ بازی از ۸ بازی این هفته با تساوی به پایان رسید، آماری که می‌تواند یک هشدار برای لیگ باشد؛ لیگی که به نظر می‌رسد زور تیم‌هایش به یکدیگر نمی‌رسد.

وقتی این آمار نگران کننده‌تر می شود که بدانیم از ۶ مساوی هفته چهارم، ۴ بازی با تساوی بدون گل به پایان رسیده و هیچ گلی در نیمی از مسابقات لیگ، رد و بدل نشده است؛ یک آمار ضعیف که ادامه آن می‌تواند جذابیت لیگ را کمتر کند.

ویژگی مثبت پرسپولیس یحیی؛ نقطه قوت سرخ‌پوشان

خلاف هفته سوم که آمار گل‌های رد و بدل شده در بازی‌ها، بیش از دو گل بود، در هفته چهارم با توجه به ۴ تساوی صفر- صفر، تنها ۹ گل در ۸ بازی ثبت شد که میانگین ۱.۲۵صدم گل زده را در هر بازی نشان می‌دهد؛ آماری ناامیدکننده که زنگ خطر را از همین شروع کار در بیست و دومین دوره لیگ به صدا در آورده است.

ادامه حضور بانوان در لیگ

حضور بانوان در رقابت‌های این هفته هم تداوم پیدا کرد تا رفته رفته به حضور تماشاگران زن در لیگ عادت کنیم.

پس از اینکه در هفته سوم، در بازی استقلال و مس، گروهی از بانوان بازی را از نزدیک تماشا کردند، در هفته چهارم هم در بازی پرسپولیس و صنعت نفت، زنان هوادار این دو تیم در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند و نظاره‌گر مسابقه شدند.

ویژگی مثبت پرسپولیس یحیی؛ نقطه قوت سرخ‌پوشان

البته تا امروز تنها در ورزشگاه آزادی امکان حضور بانوان در بازی‌های لیگ فراهم شده اما مسئولان سازمان لیگ وعده داده‌اند که به مرور در هفته‌های بعدی و با فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم در دیگر شهرها، بانوان غیر تهرانی هم اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کنند تا تماشای خانوادگی مسابقات فصل جدید، یکی از نقاط مثبت لیگ بیست و دوم باشد.

 مهمان ویژه هفته چهارم

هفته چهارم لیگ برتر یک مهمان ویژه هم داشت، علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان که به کشور استرالیا مهاجرت کرده، در فاصله تعطیلی لیگ این کشور، به ایران آمده است و در بازی‌های این هفته، قضاوت یک مسابقه را برعهده داشت.

ویژگی مثبت پرسپولیس یحیی؛ نقطه قوت سرخ‌پوشان

فغانی سال گذشته هم دربی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی و بازی استقلال و نساجی در هفته پنجم لیگ را قضاوت کرد، حالا او در بازگشت دوباره به ایران، در فهرست داوران لیگ قرار گرفته و در بازی‌های هفته چهارم بازی حساس سپاهان و فولاد را سوت زد تا شاهد قضاوت دوباره این داور باتجربه و مشهور در لیگ ایران باشیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج